AutoRai
4-6-2002
Klantentevredenheid Lexus het hoogst
De bijzondere reputatie van Lexus, als het merk dat haar klanten
wereldwijd het hoogste serviceniveau biedt, wordt ondersteund door de
onlangs in Groot-Brittannië toegekende J.D. Power & Associates
Customer Satisfaction Award.
Lexus heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de Gold Award
gewonnen voor haar bereikte klantentevredenheid met een score van 860
punten op een totaal van 1.000 punten. In het overall klassement van
de 144 onderzochte modellen haalde de Lexus IS200 een tweede positie.
Het Britse J.D. Power & Associates onderzoek is gebaseerd op bijna
28.000 reacties die in de periode van 1 september 1999 tot en met 31
augustus 2000 werden ingezameld. De respondenten rapporteerden over
144 modellen verdeeld over 33 automerken.
Het tevredenheidsonderzoek is gericht op vier speerpunten die elk een
aspect van het autobezit bestrijken. Het gaat om zaken als kwaliteit &
betrouwbaarheid, aantrekkingskracht, exploitatiekosten en tevredenheid
over dealerservice.
Lexus is winnaar op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid én
aantrekkingskracht.
In de categorie kwaliteit van service - de kwaliteit van het
uitgevoerde werk - laat het Britse onderzoek zien dat Lexus leidend is
in de branche. In de Verenigde Staten scoort Lexus al jaren achtereen
topposities in soortgelijke onderzoeken van J.D. Power.
Tweede plaats Lexus IS200 overall
Het feit dat Lexus winnaar is in de fabrikantencategorie is niet het
enige nieuws. De Lexus IS200 scoort eveneens de eerste plaats in de
categorie Executive & Luxury Car en werd daarnaast nummer twee in het
overkoepelend klassement waarin alle 144 modelvarianten betrokken
waren. Zijn score bedroeg 858 punten op een schaal van 1.000.