AutoRai

4-6-2002

Klantentevredenheid Lexus het hoogst

De bijzondere reputatie van Lexus, als het merk dat haar klanten wereldwijd het hoogste serviceniveau biedt, wordt ondersteund door de onlangs in Groot-Brittannië toegekende J.D. Power & Associates Customer Satisfaction Award.

Lexus heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de Gold Award gewonnen voor haar bereikte klantentevredenheid met een score van 860 punten op een totaal van 1.000 punten. In het overall klassement van de 144 onderzochte modellen haalde de Lexus IS200 een tweede positie.

Het Britse J.D. Power & Associates onderzoek is gebaseerd op bijna 28.000 reacties die in de periode van 1 september 1999 tot en met 31 augustus 2000 werden ingezameld. De respondenten rapporteerden over 144 modellen verdeeld over 33 automerken.

Het tevredenheidsonderzoek is gericht op vier speerpunten die elk een aspect van het autobezit bestrijken. Het gaat om zaken als kwaliteit & betrouwbaarheid, aantrekkingskracht, exploitatiekosten en tevredenheid over dealerservice.

Lexus is winnaar op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid én aantrekkingskracht.
In de categorie kwaliteit van service - de kwaliteit van het uitgevoerde werk - laat het Britse onderzoek zien dat Lexus leidend is in de branche. In de Verenigde Staten scoort Lexus al jaren achtereen topposities in soortgelijke onderzoeken van J.D. Power.

Tweede plaats Lexus IS200 overall
Het feit dat Lexus winnaar is in de fabrikantencategorie is niet het enige nieuws. De Lexus IS200 scoort eveneens de eerste plaats in de categorie Executive & Luxury Car en werd daarnaast nummer twee in het overkoepelend klassement waarin alle 144 modelvarianten betrokken waren. Zijn score bedroeg 858 punten op een schaal van 1.000.