AutoRai

4-6-2002

Maybach start verkoop van nieuwe toplimousines

Met de verkoopstart van de limousines Maybach 57 en Maybach 62 beleeft één van de meest exclusieve merken ter wereld na ruim zestig jaar zijn wedergeboorte. Sinds 27 mei zijn de auto's te koop en in de herfst volgt de levering aan de eerste klanten.

Via de Mercedes-Benz dealerorganisatie komen geïnteresseerden terecht bij de Personal Liaison Manager die bij de importeur verantwoordelijk is voor de commerciële begeleiding van Maybach.

De typeaanduidingen Maybach 57 en Maybach 62 staan voor de lengtematen van deze unieke limousines. Met afmetingen van respectievelijk 5,73 en 6,17 meter bieden de auto's de grootst mogelijke interieurruimte en het hoogste rij- en zitcomfort. DaimlerChrysler heeft een af-fabrieksprijs ingevoerd die zonder belastingen overal gelijk is. De prijs van de Maybach 57 is 310.000 euro en de Maybach 62 kost 360.000 euro, zonder belastingen.

In Nederland kost de Maybach 57 inclusief BTW en BPM ruim 502.500 euro en de Maybach 62 staat voor 583.500 euro in de prijslijst.

Voor Maybach heeft DaimlerChrysler een excellente garantie- en onderhoudregeling ontwikkeld. Gedurende vier jaar neemt de fabrikant alle kosten voor service en onderhoud op zich, inclusief het kosteloze vervoer van de Maybach van en naar het dichtstbijzijnde Service-Center.

Maybach 62: Standaard ligstoelen, DVD-speler en Dolby Surround Design, uitrusting en techniek van de Maybach limousines voldoen aan de hoogste eisen. Met de Maybach 62 zet het merk de traditie van riante limousines voort. De achterinzittenden profiteren van de 3,83 meter lange wielbasis. Zij reizen in comfortabele stoelen die met een druk op de knop in de ligstand verschuiven, inclusief been- en voetsteunen. Ook zijn de modernste communicatiesystemen aanwezig, zoals een tv, DVD-speler, CD-wisselaar, telefoon en een geluidsinstallatie met Dolby Surround voor elke zitplaats. Het telecommunicatiesysteem bestaat uit zowel een mobiele als vast ingebouwde telefoon.

Ook de Maybach 57 kent een exclusieve standaarduitrusting. Deze omvat onder meer een tv, DVD-speler, Dolby Surroundsysteem, vierzone klimaatbeheersing en veelvoudig instelbare multifunctionele zetels voor alle passagiers. Als optie zonder meerprijs zijn voor beide Maybach-versies een koelbox achterin, een in twee kleuren gespoten carrosserie en een transparant schuif-/kanteldak verkrijgbaar.

Klantenbegeleiding door persoonlijke adviseurs
Om de Maybach-klanten optimaal van dienst te zijn, bouwt DaimlerChrysler dichtbij de Maybach Manufaktur in Sindelfingen het Center of Excellence. Dit zal in de toekomst het hart van Maybach vormen.

Op andere locaties in Europa, het Midden-Oosten, Japan, Hong Kong en de VS komen eveneens Maybach Centers. Daar kunnen klanten hun Personal Liaison Manager ontmoeten. Hiermee benadrukt Maybach dat het ook wat betreft klantenbegeleiding een vooraanstaande positie onder de topmerken inneemt.

Toptechnologie à la Mercedes-Benz
Technologisch profiteert Maybach van de voorsprong van het zustermerk Mercedes-Benz. Van Mercedes-Benz zijn de voor Maybach doorontwikkelde innovaties afkomstig zoals de elektronisch gestuurde luchtvering AIRMATIC DC (Dual Control) en het elektrohydraulische remsysteem Sensotronic Brake Control (SBC). De nieuwe twaalfcilinder motor van de toplimousine levert 405 kW/ 550 pk en een maximum koppel van 900 Nm. Daarmee is het de sterkste in serie geproduceerde personenautokrachtbron ter wereld.