AutoRai
4-6-2002
Maybach start verkoop van nieuwe toplimousines
Met de verkoopstart van de limousines Maybach 57 en Maybach 62 beleeft
één van de meest exclusieve merken ter wereld na ruim zestig jaar zijn
wedergeboorte. Sinds 27 mei zijn de auto's te koop en in de herfst
volgt de levering aan de eerste klanten.
Via de Mercedes-Benz dealerorganisatie komen geïnteresseerden terecht
bij de Personal Liaison Manager die bij de importeur verantwoordelijk
is voor de commerciële begeleiding van Maybach.
De typeaanduidingen Maybach 57 en Maybach 62 staan voor de lengtematen
van deze unieke limousines. Met afmetingen van respectievelijk 5,73 en
6,17 meter bieden de auto's de grootst mogelijke interieurruimte en
het hoogste rij- en zitcomfort. DaimlerChrysler heeft een
af-fabrieksprijs ingevoerd die zonder belastingen overal gelijk is. De
prijs van de Maybach 57 is 310.000 euro en de Maybach 62 kost 360.000
euro, zonder belastingen.
In Nederland kost de Maybach 57 inclusief BTW en BPM ruim 502.500 euro
en de Maybach 62 staat voor 583.500 euro in de prijslijst.
Voor Maybach heeft DaimlerChrysler een excellente garantie- en
onderhoudregeling ontwikkeld. Gedurende vier jaar neemt de fabrikant
alle kosten voor service en onderhoud op zich, inclusief het kosteloze
vervoer van de Maybach van en naar het dichtstbijzijnde
Service-Center.
Maybach 62: Standaard ligstoelen, DVD-speler en Dolby Surround
Design, uitrusting en techniek van de Maybach limousines voldoen aan
de hoogste eisen. Met de Maybach 62 zet het merk de traditie van
riante limousines voort. De achterinzittenden profiteren van de 3,83
meter lange wielbasis. Zij reizen in comfortabele stoelen die met een
druk op de knop in de ligstand verschuiven, inclusief been- en
voetsteunen. Ook zijn de modernste communicatiesystemen aanwezig,
zoals een tv, DVD-speler, CD-wisselaar, telefoon en een
geluidsinstallatie met Dolby Surround voor elke zitplaats. Het
telecommunicatiesysteem bestaat uit zowel een mobiele als vast
ingebouwde telefoon.
Ook de Maybach 57 kent een exclusieve standaarduitrusting. Deze omvat
onder meer een tv, DVD-speler, Dolby Surroundsysteem, vierzone
klimaatbeheersing en veelvoudig instelbare multifunctionele zetels
voor alle passagiers. Als optie zonder meerprijs zijn voor beide
Maybach-versies een koelbox achterin, een in twee kleuren gespoten
carrosserie en een transparant schuif-/kanteldak verkrijgbaar.
Klantenbegeleiding door persoonlijke adviseurs
Om de Maybach-klanten optimaal van dienst te zijn, bouwt
DaimlerChrysler dichtbij de Maybach Manufaktur in Sindelfingen het
Center of Excellence. Dit zal in de toekomst het hart van Maybach
vormen.
Op andere locaties in Europa, het Midden-Oosten, Japan, Hong Kong en
de VS komen eveneens Maybach Centers. Daar kunnen klanten hun Personal
Liaison Manager ontmoeten. Hiermee benadrukt Maybach dat het ook wat
betreft klantenbegeleiding een vooraanstaande positie onder de
topmerken inneemt.
Toptechnologie à la Mercedes-Benz
Technologisch profiteert Maybach van de voorsprong van het zustermerk
Mercedes-Benz. Van Mercedes-Benz zijn de voor Maybach doorontwikkelde
innovaties afkomstig zoals de elektronisch gestuurde luchtvering
AIRMATIC DC (Dual Control) en het elektrohydraulische remsysteem
Sensotronic Brake Control (SBC). De nieuwe twaalfcilinder motor van de
toplimousine levert 405 kW/ 550 pk en een maximum koppel van 900 Nm.
Daarmee is het de sterkste in serie geproduceerde
personenautokrachtbron ter wereld.