Leveranciers CIM-oplossingen DAVOX en CELLIT samen verder als Concerto Software
Nieuwe VP Sales & Operations EMEA Neil McMullen leidt
activiteiten vanuit EMEA hoofdkantoor in Capelle a/d
IJssel
Capelle a/d IJssel, 06/04/2002
Davox Corporation (NASDAQ: DAVX) en CELLIT zijn aanbieders van customer
interaction management (CIM) oplossingen en gaan samen verder als
Concerto Software (NASDAQ: CRTO). De innovatieve technologie van CELLIT
in combinatie met de bewezen oplossing, financiële slagkracht en
wereldwijde sales en support-infrastructuur van Davox, resulteert in de
formatie van een aanbieder van één van de meest uitgebreide
contactcenter oplossingen die inmiddels al door 1.100 bedrijven wordt
toegepast. Concerto's topmanagement is afkomstig van beide bedrijven.
Neil McMullen is aangetrokken als Vice President Sales & Operations
Europe, Middle East and Africa om de verkoopinspanningen in deze regio
te leiden vanuit het in Capelle a/d IJssel gevestigde EMEA
hoofdkantoor.
Davox ontwikkelde een CIM oplossing voor beheer van klantencontacten via
telefoon, e-mail en internet. CELLIT's ContactProTM verenigt inbound (ACD),
outbound (predictive dialing), interactieve voice response (IVR), e-mail
management, webchat & collaboration, voice messaging, voice-recording en
unified reporting.
"De combinatie van technologie en wereldwijde sales en supportmogelijkheden
van beide bedrijven openen een heel scala aan nieuwe mogelijkheden voor
Concerto Software," zegt Alex Tellez, voormalig CEO CELLIT en Concerto
Software's huidige VP Engineering. Marktonderzoeksbureau Ovum heeft
voorspeld dat de markt voor contactcenter oplossingen in EMEA van 3.6
miljard USD in 2001 zal groeien naar 15.2 miljard USD in 2006.
Neil McMullen, voormalig VP Sales Informix Software dat recentelijk is
verkocht aan IBM, is verantwoordelijk voor het managen van zowel het
directe verkoopkanaal als distributiepartners, marketing, support en
dienstverlening binnen EMEA. Neil McMullen heeft zijn sporen verdiend in de
IT-sector, met het achtereenvolgens bekleden van verkoop- en
managementposities bij Honeywell Information Systems, Prime Computer,
Sequoia Systems, Ardent Software en Informix.
---
END
---
Over Concerto:
Concerto Software biedt contactcenter oplossingen die
klanten helpen de interactie met klanten via spraak, fax,
e-mail en internet effectiever te beheren. Meer dan 1.100
bedrijven wereldwijd, inclusief banken, servicebureaus,
telecommunicatiebedrijven, nutsbedrijven en retailers,
gebruiken Concerto Software oplossingen om de communicatie
met de klant te verbeteren, kosten te beperken en
eersteklas klantendiensten te leveren. Voor Concerto
Software zijn ca. 500 personen werkzaam in 17 kantoren
wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Westford,
Massachusetts, het EMEA hoofdkantoor in Capelle a/d
IJssel, Nederland.