---
Bertelsmann Marketing Service verlaagt wereldwijd
reactietijd 11000 callcenteragenten met nieuwe
KANA-software
---
Implementatie Kana Response in 13 callcenters verbetert
klantenservice en versterkt klantenrelatie
Hoofddorp, 06/04/2002
KANA (NASDAQ: KANA), leverancier van e-CRM-oplossingen (customer
relationship management), maakt bekend dat Bertelsmann Marketing
Service GmbH., een van de grootste direct marketing service providers,
KANA Response software heeft geïmplementeerd. De software wordt op dit
moment in 13 call centers over de hele wereld door 11.000 agents
gebruikt. Door KANA Response kon Bertelsmann Marketing de responstijd
op klantenvragen verlagen en tegelijkertijd kosten reduceren.
Bertelsmann had een oplossing nodig die tegemoet kwam aan de behoefte om een groot aantal aanvragen in verschillende talen te beheren. Met KANA Response kan Bertelsmann e-mails naar een agent sturen die in de taal van desbetreffende klant de vragen kan beantwoorden. Customer Service medewerkers hebben nu de responstijd op een doorsnee e-mail van 10 minuten naar een gemiddelde van 1,5 minuten kunnen terugbrengen.
"Na evaluatie van verschillende bedrijven hebben wij voor KANA Response gekozen omdat onze callcenteragenten sneller een antwoord kunnen geven én onmiddellijk inzicht hebben in de voorgeschiedenis van de klant", aldus Andreas Jung, directeur IT management bij Bertelsmann Service GmbH. "Bovendien is KANA's webarchitectuur makkelijk schaalbaar en groeit daardoor met onze business en met die van onze klanten mee."
KANA Response stelt Bertelsmann in staat sneller en nauwkeurig op
klantenvragen te reageren, waardoor de klanttevredenheid en de
productiviteit in het contact center groeit."Bertelsmann Service GmbH. had
een e-CRM-oplossing nodig dat meertaligheid mogelijk maakt en schaalbaar
genoeg was om effectief een groot aantal e-mails uit verschillende landen
te beheersen", aldus Bud Michael, executive vice president producten &
marketing bij KANA.
---
END
---
Over Bertelsmann
Bertelsmann Marketing Service GmbH., gevestigd in
Gütersloh (Duitsland), is een van de grootse direct
marketing-service organisaties. Hun kernactiviteit ligt in
het kart brengen van klantenbindingsystemen: het ontwerp
van een klantenbindingsysteem, de implementatie in data
management systemen, customer care, warehousing,
logisitiek en vrijgeven van financiële transacties. Het
wereldwijde service center heeft meer dan 35 mln. Klanten.
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende
e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170,
e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0066-1DFC36