Ingezonden persbericht
Lotto wil meer spelers
Den Haag, 23 mei 2002
DEN HAAG - Lotto wil meer spelers aantrekken om zo haar positie binnen de kansspelmarkt te versterken en de afdracht aan goede doelen te vergroten. Consumenten hebben de behoefte om met loterijen steeds grotere bedragen te kunnen winnen en daarom biedt Lotto vanaf zaterdag 8 juni 2002 een nieuw prijzenpakket aan. De Jackpot wordt verdubbeld en begint voortaan op 4 miljoen euro (ruim 8,8 miljoen gulden). Als de Jackpot niet valt, loopt hij per week op met 300.000 euro en hiermee kan een recordhoogte van 21,7 miljoen euro bereikt worden. Dat is in Nederland de hoogste Jackpot ooit. De hoofdprijs wordt ook verdubbeld naar een miljoen euro. Deze vernieuwingen zijn goedgekeurd door het Ministerie van Justitie. Voor een deelname aan Lotto betaalt men voortaan ¤ 1,- in plaats van ¤ 0,68 en daarmee is en blijft Lotto de loterij met de kleinste inleg van Nederland.
Eind mei start Lotto met haar campagne om de nieuwe prijzen onder de aandacht van haar spelers te brengen. Via de krant, mailings, radio- en televisiecommercials wordt Nederland geïnformeerd over de vernieuwde Lotto. De abonneespelers van Lotto, dit zijn er ruim een half miljoen, ontvangen uiterlijk woensdag 29 mei een speciale brief waarin uitgebreid wordt ingegaan op de vernieuwingen. In deze brief biedt Lotto haar abonnees de gelegenheid het vernieuwde prijzenpakket de eerste vijf trekkingen tegen de oude prijs van ¤ 0,68 uit te proberen. Lotto-abonneespelers kunnen via het gratis telefoonnummer: 0800-1312, vragen stellen met betrekking tot hun abonnement en de veranderingen van Lotto.
Nieuwe Lotto show
In het kader van de productvernieuwing start Lotto op 1 juni met Lotto. Live!, een anderhalf uur durend live spelprogramma gepresenteerd door Robert ten Brink. Hiermee zet Lotto haar reputatie op het gebied van spelprogramma's voort. Al in 1981 kwam Lotto als eerste met een eigen televisieshow: de Willem Ruis Lotto Show. Dit legendarische programma werd opgevolgd door shows als Lotto's 5 tegen 5, de 1-2-3-Lotto-show en Lotto Weekend Miljonairs. Vanaf het najaar wisselen Lotto. Live! en Lotto Weekend Miljonairs elkaar op zaterdag af. Drie keer per maand wordt Lotto Weekend Miljonairs uitgezonden en één keer per maand Lotto. Live!.
Alle ballen verzamelen
Lotto bestaat dit jaar 28 jaar en is vanouds het spel met de gele balletjes waarbij spelers zes getallen tussen de 1 en 45 en een kleur kiezen. Het begon allemaal in 1974 met de slogan "alle ballen verzamelen", die al snel inburgerde in Nederland. De Lotto-trekking wordt sindsdien wekelijks op TV uitgezonden en Lotto spelend Nederland hoopt iedere trekking weer dat de geluksgetallen en de goede kleur in de kokertjes rollen.
53 miljoen
Lotto is een merk van De Lotto. De opbrengsten van Lotto en de andere merken van De Lotto (Lucky Day, Toto en De Nederlandse Krasloterij) komen ten gunste van goede doelen op het gebied van sport, cultuur, welzijn en volksgezondheid. In totaal droeg De Lotto in 2001 bijna 53 miljoen euro af aan deze goede doelen. Dit is mede te danken aan de productverbetering van Lotto in 2000. Lotto rekent erop dat ook de komende productvernieuwing een goede bijdrage levert aan de afdracht voor de komende jaren.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wim van den Assem, algemeen directeur van De Lotto, telefoon: 070 - 321 63 21 of 06-516 02 415.
Op www.lotto.nl kunt u meer informatie vinden over de vernieuwing van Lotto. Eveneens kunt u een persmap aanvragen op telefoonnummer: 070-321 63 21.