Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Mercury Interactive zet WK-voetbalsites op scherp

Voetbal-sites getest op bereikbaarheid en snelheid

Utrecht, 31 mei 2002 - Bij de aanvang van de wereldkampioenschappen voetbal 2002, die plaatsvinden in Japan en Korea, heeft Mercury Interactive, leverancier van prestatiemanagementsoftware, een aantal vooraanstaande Nederlandse voetbalwebsites via Topaz op de testbank gelegd om prestaties op het gebied van beschikbaarheid en snelheid te meten en met elkaar te vergelijken. De resultaten stemmen tot optimisme. De in de voorronden gemeten sites geven een beschikbaarheid van 98% aan, en responderen over het algemeen binnen acht seconden.

De in de test meegenomen voetbalwebsites zijn:
http://www.weekaa.nl
http://www.wk2002.nl/
http://www.deWKsite.nl/
http://www.Fifa.com
http://www.wkupdate.nl
http://www.worldpool2002.com

Richard Budding, Technical Team Leader bij Mercury, is verheugd over de hoge beschikbaarheidscijfers van de websites. "Ik zie de WK met vertrouwen tegemoet. De komende weken zullen natuurlijk de echte tests plaatsvinden. We nemen daarom ook een aantal poolsites in de test meenemen".
Mercury Interactive volgt gedurende de WK de prestaties van de genoemde voetbalwebsites en zal wekelijks een rapportage publiceren over de bevindingen op het gebied van beschikbaarheid en responstijd.

De WK voetbal wordt tussen 31 mei en 30 juni gehouden in Korea en Japan. Vanwege de vroege tijden waarop de wedstrijden voor Europese geïnteresseerden zullen plaatsvinden, zullen deze kampioenschappen vooral via internet gevolgd worden, verwacht Mercury Interactive. De WK is dan ook al de internet World Cup genoemd, omdat naar verwachting vele miljarden mensen naar sites als Soccernet.com, Football365.com en fifaworldcup2002.com gaan kijken.

Slechte bereikbaarheid van dergelijke sites zal de populariteit van de site onmiddellijk verlagen, verwacht Andy Crosby, Europees marketing directeur van Mercury Interactive. Uit cijfermateriaal van Mercury Interactive blijkt dat over het algemeen 98% van websites niet optimaal werkt en door fouten in de software onderpresteert. Met goede tools kunnen dergelijke problemen verholpen worden.

Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en analyseren van de prestaties van webapplicaties en bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren. Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer informatie over Mercury Interactive is te vinden op www.mercuryinteractive.nl.