Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Mercury Interactive zet WK-voetbalsites op scherp
Voetbal-sites getest op bereikbaarheid en snelheid
Utrecht, 31 mei 2002 - Bij de aanvang van de wereldkampioenschappen voetbal 2002, die plaatsvinden in Japan en Korea, heeft Mercury Interactive, leverancier van prestatiemanagementsoftware, een aantal vooraanstaande Nederlandse voetbalwebsites via Topaz op de testbank gelegd om prestaties op het gebied van beschikbaarheid en snelheid te meten en met elkaar te vergelijken. De resultaten stemmen tot optimisme. De in de voorronden gemeten sites geven een beschikbaarheid van 98% aan, en responderen over het algemeen binnen acht seconden.
De in de test meegenomen voetbalwebsites zijn:
http://www.weekaa.nl
http://www.wk2002.nl/
http://www.deWKsite.nl/
http://www.Fifa.com
http://www.wkupdate.nl
http://www.worldpool2002.com
Richard Budding, Technical Team Leader bij Mercury, is verheugd over de
hoge beschikbaarheidscijfers van de websites. "Ik zie de WK met
vertrouwen tegemoet. De komende weken zullen natuurlijk de echte tests
plaatsvinden. We nemen daarom ook een aantal poolsites in de test
meenemen".
Mercury Interactive volgt gedurende de WK de prestaties van de genoemde
voetbalwebsites en zal wekelijks een rapportage publiceren over de
bevindingen op het gebied van beschikbaarheid en responstijd.
De WK voetbal wordt tussen 31 mei en 30 juni gehouden in Korea en Japan.
Vanwege de vroege tijden waarop de wedstrijden voor Europese
geïnteresseerden zullen plaatsvinden, zullen deze kampioenschappen
vooral via internet gevolgd worden, verwacht Mercury Interactive. De WK
is dan ook al de internet World Cup genoemd, omdat naar verwachting vele
miljarden mensen naar sites als Soccernet.com, Football365.com en
fifaworldcup2002.com gaan kijken.
Slechte bereikbaarheid van dergelijke sites zal de populariteit van de
site onmiddellijk verlagen, verwacht Andy Crosby, Europees marketing
directeur van Mercury Interactive. Uit cijfermateriaal van Mercury
Interactive blijkt dat over het algemeen 98% van websites niet optimaal
werkt en door fouten in de software onderpresteert. Met goede tools
kunnen dergelijke problemen verholpen worden.
Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van
oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en
analyseren van de prestaties van webapplicaties en
bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de
ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het
realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over
de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive
in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te
minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren.
Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder
ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet
Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit
cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat
Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het
gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en
vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan
onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer
informatie over Mercury Interactive is te vinden op
www.mercuryinteractive.nl.