Nationale-Nederlanden


Nationale-Nederlanden staat achter Oranje; wat er ook gebeurt
29-05-2002

Nationale-Nederlanden staat als hoofdsponsor van het Nederlands Elftal pal achter Oranje; wat er ook gebeurt. Wij onderstrepen dit met een speciale commercial die zal worden uitgezonden tijdens het Wereld Kampioenschap Voetbal in Japan en Zuid-Korea. De eerste uitzending is vrijdag 31 mei 2002.

Er zijn twee varianten op hetzelfde thema. In de eerste variant spelen twee teams van jonge zeer talentvolle spelers op straat tegen elkaar. In de ander op een trapveldje ergens in een woonwijk. De jonge spelers van de toekomst dragen met trots hun Oranjeshirts met de naam van hun favoriet. Na diverse oogstrelende acties en technische hoogstandjes meldt een voice-over: "De volgende keer zijn wij er weer bij".
Voetbalsponsor
Als voetbalsponsor beperkt Nationale-Nederlanden zich niet tot het ondersteunen van het Nederlands elftal, maar heeft zij ook aandacht voor het talent van de toekomst. Zo komt een substantieel deel van de sponsorgelden ten goede aan het amateurvoetbal. Verder werkt Nationale-Nederlanden met verzekeringsadviseurs samen bij de sponsoring van amateursvoetbalclubs. Nationale-Nederlanden draagt dan niet alleen bij in geld (soms 50% van het sponsorbedrag), maar ook met materialen, zoals sportpakketten, voetballen en clubinformatieborden. Nationale-Nederlanden geeft verder sponsoradviezen, waardoor sponsoring op lokaal niveau een meer structureel karakter krijgt. Tevens is Nationale-Nederlanden sponsor van het Fair Play - klassement.