Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden staat achter Oranje; wat er ook gebeurt
29-05-2002
Nationale-Nederlanden staat als hoofdsponsor van het Nederlands Elftal
pal achter Oranje; wat er ook gebeurt. Wij onderstrepen dit met een
speciale commercial die zal worden uitgezonden tijdens het Wereld
Kampioenschap Voetbal in Japan en Zuid-Korea. De eerste uitzending is
vrijdag 31 mei 2002.
Er zijn twee varianten op hetzelfde thema. In de eerste variant spelen
twee teams van jonge zeer talentvolle spelers op straat tegen elkaar.
In de ander op een trapveldje ergens in een woonwijk. De jonge spelers
van de toekomst dragen met trots hun Oranjeshirts met de naam van hun
favoriet. Na diverse oogstrelende acties en technische hoogstandjes
meldt een voice-over: "De volgende keer zijn wij er weer bij".
Voetbalsponsor
Als voetbalsponsor beperkt Nationale-Nederlanden zich niet tot het
ondersteunen van het Nederlands elftal, maar heeft zij ook aandacht
voor het talent van de toekomst. Zo komt een substantieel deel van de
sponsorgelden ten goede aan het amateurvoetbal. Verder werkt
Nationale-Nederlanden met verzekeringsadviseurs samen bij de
sponsoring van amateursvoetbalclubs. Nationale-Nederlanden draagt dan
niet alleen bij in geld (soms 50% van het sponsorbedrag), maar ook met
materialen, zoals sportpakketten, voetballen en clubinformatieborden.
Nationale-Nederlanden geeft verder sponsoradviezen, waardoor
sponsoring op lokaal niveau een meer structureel karakter krijgt.
Tevens is Nationale-Nederlanden sponsor van het Fair Play -
klassement.