Multiscope


NIEUWE ONDERZOEKSPARTNERS MULTISCOPE

's-Hertogenbosch - 29 mei 2002. Online onderzoeksbureau Multiscope heeft haar netwerk van sites waarmee wordt samengewerkt op het gebied van online onderzoek uitgebreid. Met 19 partners werd een nieuwe samenwerking afgesloten. Daarnaast werd de samenwerking met een tiental bestaande partners gecontinueerd. Onder de nieuwe partners bevinden zich onder andere Funda, Kieskeurig en Startkabel.

PARTNERS
De sites waarmee Multiscope op dit moment actief samenwerkt zijn:


- www.9292ov.nl

- www.andersreizen.nl

- www.atp.nl

- www.b9.nl

- www.collegenet.nl

- www.cultuurnet.nl

- www.cyberfun.nl

- www.emissies.com

- www.eurotrotter.com

- www.focus-in.nl

- www.funda.nl

- www.gprsworld.nl

- www.halfords.nl

- www.hallmark.nl

- www.happypoint.com

- www.helphelpen.nl

- www.jobpilot.nl

- www.kieskeurig.nl

- www.locatienet.nl

- www.marktplaats.nl

- www.okidoki.com

- www.routenet.nl

- www.scholieren.com

- www.snowplaza.nl

- www.startkabel.nl

- www.studentsonly.nl

- www.telecomadvies.nl

- www.wapworld.nl

- www.weeronline.nl

- www.wijn.org

Via de partners krijgt Multiscope de mogelijkheid om onder meer dan 60% van de Nederlandse internetgebruikers web enquetes uit te voeren. Het bedrijf krijgt daarmee toegang tot 5,5 miljoen gebruikers. Door de hoge beschikbaarheid van internet in de Nederlandse huishoudens is het medium inmiddels in veel gevallen een serieus alternatief voor telefonisch onderzoek. Door de verscheidenheid in
partnersites kan ook zeer gericht onderzoek uitgevoerd worden onder een specifieke doelgroep.

DETAILS SAMENWERKING
Door de samenwerking verkrijgt Multiscope het recht om via haar 'random respondent selector' onderzoeksvragen in een popup scherm voor te leggen aan de bezoekers van de sites. De random respondent selector is bij alle partners een vast onderdeel van de homepage. Op de partnersites wordt op jaarbasis tussen de 0,5% en de 10% van alle bezoekers benaderd om deel te nemen aan een onderzoek. Dit kunnen Multiscope onderzoeken zijn, maar ook onderzoeken van haar klanten. Daarnaast wordt het netwerk ingezet voor de werving van panelleden voor het internet panel van Multiscope.

De onderzoekspartners krijgen op hun beurt toegang tot het onderzoeksprogramma en onderzoeksdiensten van Multiscope. Zo voert het bedrijf bijvoorbeeld twee maal per jaar een onderzoek uit naar het profiel van de bezoekers van haar partners.

OVER MULTISCOPE
Multiscope is een toonaangevend online onderzoeksbureau, gespecialiseerd in het uitvoeren van online onderzoek & enquetes, website bereiksmeting en internet rapporten. Multiscope heeft de beschikking over een onderzoekspanel van meer dan 100.000 Nederlandse internetgebruikers. Sites welke geinteresseerd zijn in een samenwerking met Multiscope kunnen contact opnemen met Elke de Quay (elke@multiscope.nl).

M U L T I S C O P E
__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/
. online research & surveying
. site audience measurement
. internet performance scans

Multiscope research program:
. communication & multimedia
. e-commerce, e-business
. profiling, internet advertising

P.O. Box 2126, 5202 CC
Helftheuvelpassage 6/11
Den Bosch, The Netherlands
t. +31 (0)73 621 21 22
f. +31 (0)73 624 14 62
info@multiscope.net
www.multiscope.net
__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

Voor specifieke vragen kunt u contact opnemen met John Kivit, t. 073-6212122 of via e-mail:
john@multiscope.nl

Een HTML versie is te raadplegen op: