Vereniging Bemiddeling Onroerend Goed

28-05-2002
Vierhonderd klachten over verhuurders Amsterdam

AMSTERDAM - Een balkon dat na de renovatie van de woning niet wordt herplaatst. Een kamerbewoner die terugkeert van vakantie en ontdekt dat zijn hele inboedel door de huisbaas per vrachtwagen naar zijn ouders is gebracht. Het is een greep uit de vierhonderd klachten die in het eerste jaar van het bestaan binnenkwamen bij het Meldpunt Ongewenst Verhuurgedrag in Amsterdam.

Het meldpunt ging in de zomer van 2001 van start naar aanleiding van een in 1999 gehouden onderzoek naar het gedrag van particuliere verhuurders in Amsterdam. Daaruit bleek dat verhuurders hun huurders op de gespannen Amsterdamse woningmarkt soms op ontoelaatbare manier onder druk zetten door regels naast zich neer te leggen of fatsoensnormen te overschrijden. Bij het meldpunt kunnen ze steun krijgen. (bron: Woonkrant.nl)

Copyright Vereniging Bemiddeling Onroerend Goed (V.B.O.), typefouten voorbehouden