Vereniging Bemiddeling Onroerend Goed
28-05-2002
Vierhonderd klachten over verhuurders Amsterdam
AMSTERDAM - Een balkon dat na de renovatie van de woning niet wordt
herplaatst. Een kamerbewoner die terugkeert van vakantie en ontdekt
dat zijn hele inboedel door de huisbaas per vrachtwagen naar zijn
ouders is gebracht. Het is een greep uit de vierhonderd klachten die
in het eerste jaar van het bestaan binnenkwamen bij het Meldpunt
Ongewenst Verhuurgedrag in Amsterdam.
Het meldpunt ging in de zomer van 2001 van start naar aanleiding van
een in 1999 gehouden onderzoek naar het gedrag van particuliere
verhuurders in Amsterdam. Daaruit bleek dat verhuurders hun huurders
op de gespannen Amsterdamse woningmarkt soms op ontoelaatbare manier
onder druk zetten door regels naast zich neer te leggen of
fatsoensnormen te overschrijden. Bij het meldpunt kunnen ze steun
krijgen. (bron: Woonkrant.nl)
Copyright Vereniging Bemiddeling Onroerend Goed (V.B.O.), typefouten
voorbehouden