Hoofd Bedrijfschap Ambachten
Ambachten en consumententrends thema van verkort Jaarverslag 2001
Wat is grilliger dan de consument en zijn bestedingspatroon? En wat kan de ambachtelijke ondernemer daarmee aan? Het verkorte HBA-jaarverslag 2001 gaat in op de trends in consumentengedrag en de mogelijkheden die het biedt voor ambachtelijke ondernemers.
Behalve een dubbel-interview met de inmiddels aangetreden nieuwe
algemeen secretaris drs. J.W. Nelson en zijn voorganger mr. P.A.
Bakker, worden het tweede hoofdstuk de consumententrends in zijn
algemeenheid toegelicht. Daarbij gaat het om gemak, ethisch gekleurd
verwachtingspatroon, hedonisme, beleving, individualisme, ICT,
groeiend gezondheidsbewustzijn en authenticiteit. Daarnaast geeft
trendwatcher Carl Rohde zijn visie op de jongerentrends, waarmee de
ambachten de komende jaren hun voordeel kunnen doen.
Vervolgens komen 6 ondernemers aan het woord die ieder op hun manier
inspelen op bovenstaande trends en ontwikkelingen. Het zijn
achtereenvolgens een rijwielspecialist, een (banket-)bakker, een
gecombineerde kap-/schoonheidssalon, slager, pianotechnicus en
rietdekker.
Uiteraard wordt ook financiële verantwoording afgelegd over het
afgelopen boekjaar, een overzicht gegeven van de samenstelling van het
bestuur en een lijst met HBA-publicaties.
Het verkorte jaarverslag is - gratis - aan te vragen bij het
Informatiecentrum van het HBA: telefonisch 070 3371111, per fax 070
3863439 of per e-mail hba@hba.nl.
NB: Het - uitgebreide - ambtelijk jaarverslag 2001 is in voorbereiding
en zal in een later stadium worden uitgebracht.
---