Ingezonden persbericht
Sigma Systems zet Europese expansie voort met opening van vestiging in
Duitsland
Dr Robert Wiesheu aangetrokken om onderneming te leiden in Europa's grootste
kabelmarkt
28 mei 2002 - Sigma Systems, de toonaangevende aanbieder van service
management oplossingen, heeft vandaag de officiële start aangekondigd van
haar operationele activiteiten in Centraal Europa. Dit gebeurde met de
opening van een vestiging in Frankfurt en de benoeming van Dr Robert Wiesheu
tot Regional Director Central Europe. Hiermee wordt de expansie van de
onderneming in Europa voortgezet. Eerder dit jaar werden er al vestigingen
geopend in Londen, Amsterdam en Parijs.
Duitsland is met zijn 20 miljoen kabelabonnees en meer dan 80% van de
particuliere woningen aangesloten op de kabel, Europa's grootste kabelmarkt.
De complexe eigendomstructuur van het netwerk, verdeeld over Level 3 en
Level 4 kabelexploitanten, gekoppeld aan de grote aantallen abonnees,
vereisen dat kabel system operators de informatietransacties die
plaatsvinden tussen de network layer en ongelijksoortige business support en
back office systemen zoals fakturering en CRM, zullen moeten automatiseren.
De SigmaTM Service Management Portfolio biedt operators de flexibiliteit om
het rendement van bestaande IT-investeringen te optimaliseren, en geeft ze
tegelijkertijd de gelegenheid om de time-to-market van nieuwe diensten te
versnellen.
"Service management is geen topprioriteit geweest voor kabelexploitanten,
die tot nu toe bijna uitsluitend analoge televisiediensten hebben
doorgegeven," aldus Danny Dicks, Senior Analyst bij Analysys, een
internationale consulting en research onderneming op het gebied van
telecommunicatie en de nieuwe media. "Echter, nu dat kabelexploitanten
gefocust zijn op nieuwe inkomstenstromen uit broadband-diensten, zoals
high-speed data, telefonie, VoIP en iTV, zullen ze hun operationele
activiteiten en business support systemen kritisch moeten bekijken;
geïntegreerde service management oplossingen van gespecialiseerde
leveranciers kunnen daarbij zorgen voor substantieel lagere operationele
kosten, waarmee de nieuwe diensten van exploitanten voor concurrerende
tarieven kunnen worden aangeboden."
Voordat hij bij Sigma Systems in dienst kwam, werkte Dr Wiesheu onder meer
als Business Development Director EMEA voor Digiquant, dat infrastructuur
software levert voor de ondersteuning van de levering van diensten over
geavanceerde netwerken. Daarnaast heeft hij een aantal senior international
sales en marketing posities bekleed bij ICL-Fujitsu en LHS (nu
Sema-Schlumberger). Dr Wiesheu behaalde zijn M.Sc aan de Universiteit van
Erlangen en zijn PhD aan de Technische Universiteit van München.
Dr Wiesheu zal ook leiding gaan geven aan Sigma's sales en business
development activiteiten in Oostenrijk en in sleutellanden in Centraal- en
Oost-Europa, waaronder Polen, Hongarije en de Republiek Tsjechië. In deze
landen worden interactieve diensten zoals telefonie en high-speed data al
aangeboden door kabel systeemoperators.
"De mogelijkheden op de Duitse kabelmarkt zijn al interessant, en nu dat
Deutsche Telekom bezig is met de verkoop van haar kabelactiva, zal de
onvermijdelijke stroom van fusies en acquisities in deze belangrijke markt
de vraag naar service management oplossingen alleen maar verder opstuwen,"
aldus Richard Hubble, European Managing Director, Sigma Systems. "Centraal-
en Oost-Europa - en met name Duitsland - zijn van groot strategisch belang
voor Sigma. Het verheugt mij daarom zeer dat we Dr Wiesheu nu in ons team
hebben. Hij zal onze operationele activiteiten in deze belangrijke regio op
een slagvaardige manier gaan aansturen."
"Ik ben ontzettend blij om in deze spannende tijden deel te gaan uitmaken
van Sigma Systems," aldus Dr Robert Wiesheu. "De Duitse en andere Centraal-
en Oost-Europese kabelmarkten zijn onderhevig aan grote veranderingen. De
ongeëvenaarde customer base van Sigma Systems in Noord-Amerika, met zes
'tier 1' kabelexploitanten als klant, brengt ons in een zeer sterke positie
om de broadbandaanbieders in de regio van advies te dienen en ze optimaal te
ondersteunen bij het introduceren en uitrollen van nieuwe diensten. Door het
verbeteren van de nauwkeurigheid van de doorgave en het verlichten van de
druk op call centre en technisch support personeel, zal het service
management effectiever worden. Daardoor kunnen de inkomsten per abonnee
worden verhoogd, de operationele kosten aanzienlijk worden verlaagd en zal
de tevredenheid van de abonnee toenemen."
-ENDS-
Over Sigma Systems
Sigma Systems is wereldleider op het gebied van service
management-oplossingen voor kabelexploitanten. Met Sigma's OSS (Operations
Support System) producten kunnen service providers hun service management
automatiseren, betrouwbare en schaalbare diensten aanbieden, marges
verbeteren, bestaande klanten beter vasthouden en nieuwe klanten aantrekken.
Het Sigma® Service Management Portfolio, is een snel inzetbare suite van
oplossingen voor provisioning en diagnostics van diensten voor
kabelbreedband, inclusief high-speed internet, digitale video, interactieve
TV en telefonie via de kabel.
Wereldwijd wordt de software van Sigma gebruikt door vooraanstaande MSO's en
ISP's als @Home Benelux (België en Nederland), @NetHome (Japan), Cogeco
(Canada), Essent Kabelcom (Nederland), Rogers (Canada) en Shaw (Canada). De
grootste kabelbedrijven in de VS maken reeds gebruik van de producten van
Sigma, waaronder AT&T Broadband, Comcast en Cox. De klanten van Sigma
bedienen wereldwijd in totaal 35 miljoen abonnees. Sigma participeert actief
in CableLabs, het technologieconsortium voor kabelexploitanten in Noord- en
Zuid-Amerika.
Het bedrijf is opgericht in 1990, en heeft haar hoofdkantoor in Toronto.
Sigma beschikt over verkoopkantoren in Atlanta, Boston en Denver, en
Europese kantoren in Amsterdam, Frankfurt, Lissabon, Londen, Madrid, Parijs
en Rome. Strategische investeerders in Sigma zijn onder andere: Cisco
Systems, Kleiner Perkins Caufield and Byers, Morgan Stanley Dean Witter en
Redwood Ventures. Bezoek voor verdere informatie de website:
www.sigma-systems.com.