`Covide biedt ons handzaam CRM en is kostenbesparend.`
BARNEVELD, 20020528 -- Een van de grotere verpakkingsgroothandels in Nederland is gebruiker van Covide-Server, het webbased intranetpakket met CRM van Terrazur en daarover bijzonder tevreden. "We kunnen nu een goed en op onze financiële software Multivers gebaseerd CRM uitvoeren en Covide biedt ook nog eens veel extra mogelijkheden, waardoor we nog efficiënter van de mogelijkheden van het internet gebruik kunnen maken", aldus een bijzonder enthousiaste Ton Bos, directeur van Twinpack.
Ton Bos is sinds twaalf jaar een van de directeuren van het familiebedrijf, dat na enkele fusies sinds 2000 Twinpack heet. Een van de bedrijven waar men de toegevoegde waarde van het internet succesvol in de bedrijfsstrategie heeft ingepast. Bos legt uit: "We werken sinds vier jaar intensief op het internet en gebruiken het door onze hele bedrijfsvoering heen. Terrazur heeft ons daarbij vanaf het begin begeleid en nooit teleurgesteld. Steeds hebben ze ons tijdig op de hoogte gebracht van de nieuwe mogelijkheden zonder die ons te willen opdringen. Zo hebben we sinds enige tijd een ADSL-verbinding. Die werkt heel snel en staan nu ook de hele dag in verbinding met het internet.
Maar we gaan niet zitten wachten natuurlijk.
We besteden met vijf buitendienstmedewerkers juist veel tijd aan persoonlijke contacten met de klanten. Onze medewerkers beschikken met hun laptops via internet echter wel over alle relevante gegevens van klanten zoals omzet en afgesloten contracten. Met Covide-Server kunnen we een goed "Customer Relation Management" uitvoeren. Doordat Terrazur het heeft geïntegreerd met onze financiële software Multivers zijn ook de relevante financiele gegevens via de relatiekaart in Covide overzichtelijk en wereldwijd beschikbaar. Over Covide zijn we erg tevreden, omdat het zo veel extra mogelijkheden biedt. Als ik vanavond thuis nog even zou moeten inloggen, heb ik binnen enkele tellen alle gegevens voor handen, die ik maar hebben wil. En omdat ook bijvoorbeeld de (virusvrije) email, de telefoonnotities en het agendabeheer in Covide zijn geregeld, hebben we eigenlijk nu alles in een handig pakket waar we ook zijn beschikbaar.
We maken er dus niet alleen voor communicatie met de buitenwereld, maar ook voor de interne communicatie veel gebruik van. Zo zijn we in een stroomversnelling terecht gekomen naar klanten en leveranciers. Door toepassing van de moderne technieken via het internet en de PC hebben we onze personeelsomvang kunnen beperken, terwijl het aantal producten dat we voeren een gigantische vlucht heeft genomen. Heel veel van onze producten vinden rechtstreeks hun weg van onze leverancier naar onze klant en komen niet eens in onze magazijnen terecht. Nee, als ondernemers zeggen het internet niet interessant te vinden, dan denk ik dat ze nog niet het goede advies hebben gehad. Want volgens mij kan Covide echt in elk bedrijf een doorbraak in efficiency betekenen en daarmee een enorme kostenreductie."