Ingezonden persbericht
Contintental airlines kondigt servicewijziging aan in economy class op internationale vluchten
HOUSTON, 27 mei, 2002 -- Continental Airlines (NYSE: CAL) geeft vanaf
1 juli jaarlijks ongeveer 4 miljoen dollar uit aan de verbetering van de maaltijdenservice in de Economy Class op transatlantische vluchten. Continental gaat het warme gerecht bij de hoofdmaaltijd opwaarderen, de tweede maaltijd die voor aankomst wordt geserveerd verbeteren, en daarnaast gedurende de vlucht diverse snacks aanbieden. Op lange-afstandroutes zal de maatschappij tevens de salade bij de hoofdmaaltijd verbeteren en een nieuwe mid-flight snackservice introduceren.
Naast de verbeteringen aan de maaltijdenservice zal Continental ook het drankbeleid aan boord wereldwijd standaardiseren. Vanaf 1 juli vraagt de maatschappij op internationale vluchten, net als op de binnenlandse vluchten in Amerika, 4 dollar voor ieder geserveerd alcoholisch drankje in de Economy Class. De extra inkomsten die dit oplevert, worden gebruikt om de aanzienlijke toegenomen kosten van de verbeterde maaltijdenservice op te vangen.
"Deze herverdeling van onze investering in producten die tijdens de vlucht worden aangeboden is gunstig voor al onze klanten, in plaats van alleen voor hen die gratis alcoholische drankjes nemen", aldus Eric Kleiman, directeur productmarketing.
Verder breidt Continental haar entertainmentprogramma aan boord uit met meer videospelletjes en tv-programma's van de betaalzender HBO. Het aantal videospelletjes dat passagiers in de Economy Class kan spelen via het interactieve Personal Entertainment System wordt bijna verdubbeld, van zes naar tien. Het entertainmentsysteem is beschikbaar op iedere zitplaats in Boeing 777's en 767's die
internationaal vliegen. Vanaf augustus biedt Continental ook HBO-programma's aan
- meer -
Continental Airlines Servicewijziging/Pagina 2
in het persoonlijke videoprogramma in de BusinessFirst cabine, zodat de passagiers kunnen kiezen uit populaire programma's als The Sopranos en Sex and The City.
De investeringen die Continental doet in Economy-service, vormen een aanvulling op de onlangs aangekondigde verbeteringen van het BusinessFirst product. De maatschappij installeert nieuwe slaapstoelen in de BusinessFirst cabine van Boeing 777 toestellen die op transatlantische en trans-Pacific routes vliegen.
Continental Airlines (continental.com), de zesde grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld, voert dagelijks meer dan 2.100 vluchten uit naar 120 bestemmingen in de Verenigde Staten en 91 internationale bestemmingen meer internationale steden dan welke andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappij ook. In Europa en het Midden-Oosten vliegt Continental op 16 steden in 11 landen, vanwaaruit wekelijks 161 vluchten naar Continentals hubs worden uitgevoerd in New York/Newark, Houston en Cleveland, met doorverbindingen naar steden in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied. Continental vliegt dagelijks vanaf Amsterdam Schiphol naar New York/Newark en naar Houston.
Continental is zowel in 1996 als in 2001 uitgeroepen tot Airline of the Year door Air Transport World, waarmee het de enige luchtvaartmaatschappij is die deze eer twee maal in vijf jaar te beurt is gevallen. Tot Continentals Europese alliantiepartners behoren de KLM, Air Europa en Virgin Atlantic Airways.
Ingezonden persbericht