Ingezonden persbericht
Testnet werft voor NTI via Internet
Rotterdam, 23 mei 2002. Het Nederlands Talen Instituut (NTI) heeft Testnet
opdracht gegeven studenten te werven voor al haar cursussen en opleidingen
met uitzondering van de HBO opleidingen. In eerste instantie wordt begonnen
met de 100 meest gangbare van de in totaal meer dan 250 cursussen en
opleidingen die NTI verzorgt.
NTI verzorgt kwalitatief hoogstaande cursussen en opleidingen voor mensen
die zich verder willen ontwikkelen in een zelf te bepalen tempo en in de
comfort van hun eigen huis. Het aanbod strekt zich uit van Boekhouden tot
Apothekersassistent en van Nederlands voor Buitenlanders tot een reeks van
IT-opleidingen. Een groot aantal opleidingen wordt in samenwerking met
Unique Uitzendbureau zelfs aangeboden met baangarantie.
Zeker in deze tijd met een onrustige arbeidsmarkt oriënteren en
heroriënteren veel mensen zich weloverwogen op hun toekomst. Met extra
certificaten en bijscholingscursussen proberen zij een voorsprong te krijgen
op 'de concurrentie' om zo meer kans te maken op de baan en carrière die zij
beogen. Internet wordt daarbij meer en meer geraadpleegd als een schijnbaar
onuitputtelijke en vrij toegankelijke informatiebron. De promotie van de NTI
opleidingen via Internet ligt dan voor de hand.
Hanno Winkelman, Commercieel Directeur bij NTI: "Internet wordt voor ons als
informatie- en wervingsmedium steeds belangrijker. Steeds meer mensen zoeken
op internet naar informatie over opleidingen en cursussen en als ze de
juiste opleiding gevonden hebben, melden ze zich vaak via internet direct
aan. Testnet heeft in het verleden bewezen op het gebied van internetwerving
een flexibele, innovatieve en krachtige partner te zijn."
Testnet gaat de producten van NTI aanbieden via haar website, de Testnet
Nieuwsbrief met ruim 130.000 abonnees, en het Testnet Partner Programma. Bij
het laatstgenoemde 'affiliate program' zijn momenteel ruim 2.000 Nederlandse
websites aangesloten. De opleidingen van NTI worden doel(-groep)gericht
binnen dit netwerk worden gepromoot. Daarnaast wordt per opleiding gezocht
naar nieuwe partners, wiens doelgroep aansluit bij de doelgroep van de
desbetreffende opleiding.
Jaap Groenendijk, Directeur bij Testnet: "Het gaat om het realiseren van een
zo groot mogelijke respons zonder dat hiervoor concessies hoeven te worden
gedaan ten aanzien van de kwaliteit van de respons. Aangezien bijvoorbeeld
verschillende informatica-opleidingen eenzelfde doelgroep kennen, worden
banners ontwikkeld met een 'drop down menu', zodat via één bannerpositie
verschillende opleidingen tegelijkertijd kunnen worden aangeboden. Dit is
voor alle partijen (lees: NTI, Testnet en partners) interessant, aangezien
iedereen gebaat is bij een zo groot mogelijke respons."
Testnet
Testnet is één van de grootste onafhankelijke bureaus in Nederland die zich
richten op 'Online Lead Generation' voor de Nederlandse adverteerders via
Internet. Testnet werkt op basis van 'no cure no pay' en een 'cost per lead'
(CPL) vergoeding.
Enkele cijfers:
a.. Testnet heeft sinds haar oprichting begin 1998 meer dan 600.000
aanvragen voor proefabonnementen, proefmonsters, kortingsacties en
prijsvragen verwerkt.
b.. In mei 2002 verzorgde Testnet 191 campagnes, die tezamen bijna dan
670.000 unieke bezoekers aantrokken. Testnet verwerkte in dezelfde periode
ruim 38.000 orders.
c.. In mei 2002 heeft de 130.000ste consument zich geabonneerd op de
tweewekelijkse e-mail nieuwsbrief van Testnet.
Voor een meer uitgebreide beschrijving van de diensten en producten van
Testnet ga naar http://business.testnet.nl of neem contact op met Remco van
der Pluijm of Jan Pons.
---
Testnet BV
Crooswijksesingel 50H
3034 CJ Rotterdam
tel. 010-2124786
fax 010-2142791
info@testnet.nl
http://business.testnet.nl
http://www.testnet.nl
http://www.proefabonnement.nl