Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Relaystar kiest tibco software voor bouw van elogistics hub

TIBCO breidt toonaangevende positie op logistiek gebied verder uit

23 mei 2002 - TIBCO Software Inc. heeft aangekondigd dat RelayStar, een ChevronTexaco divisie, TIBCO s Enterprise Application Integration (EAI) software heeft gekozen voor de bouw van haar eLogistics hub, de integratie van de interne IT systemen en het verbinden van haar partners via het internet.

RelayStar is één van de weinige bedrijven die een nieuw soort van op afstand verkopen biedt aan klanten die producten via het internet kopen. Klanten kunnen hun spullen ophalen bij één van de meer dan 430 ChevronTexaco servicestations in de Benelux en de 600 Texaco stations in Engeland.

RelayStar koos TIBCO Software omdat het behoefte had aan een integratie- en beheerplatform voor haar bedrijfsprocessen, dat mee kan groeien wanneer de vraag naar haar diensten zal toenemen. Samen met TIBCO heeft RelayStar een netwerk ontwikkeld waarmee alle RelayStar medewerkers, zakelijke partners, afhaalpunten en koeriersdiensten via het internet real-time toegang hebben tot de eLogistics informatie.

Aan de basis van RelayStar s eHub ligt de TIBCO ActiveEnterprise® suite. Hierbij zorgt TIBCO IntegrationManager® voor het definiëren van de bedrijfsprocessen en het automatiseren van de e-business interacties binnen het bedrijf en met suppliers. TIBCO HawkTM zorgt voor de monitoring en veiligheidsvereisten en TIBCO Adapter SDKTM voor de interoperabiliteit van de software. Op basis van deze componenten heeft RelayStar een geïntegreerd systeem ontwikkeld dat zorgt voor een vrije real-time informatiestroom binnen haar bedrijfssystemen.

Stephane Odent, Chief Technologist van RelayStar zei: "RelayStar zal een snelle, betrouwbare en goedkope manier bieden voor het online bestellen van producten. Hiervoor hebben we een betrouwbare, high-performance infrastructuur nodig. We geloven dat TIBCO Software s e-business oplossingen ons dit kunnen bieden." Hij vervolgde: "We willen onze klanten de hoogst mogelijke service bieden en om dit te realiseren, hebben we een eHub nodig die al onze afdelingen en partners onderling verbindt en van real-time informatie voorziet. We zijn blij dat we voor TIBCO hebben gekozen, aangezien zij onze behoeften begrepen en ons een bewezen, schaalbare oplossing boden om hieraan tegemoet te komen."

"Met de groei van RelayStar s online trading business groeit ook de behoefte aan een effectief integratie- en procesbeheerplatform dat kan omgaan met grote hoeveelheden klanten en transacties. TIBCO is momenteel het enige bedrijf in de integratiesector dat kan bewijzen voldoende schaalbaar te zijn voor een dergelijke grootschalige toepassing," zei Erik Hansen, President EMEA van TIBCO. "Met TIBCO aan de basis van haar eLogistics hub, kan RelayStar erop vertrouwen dat het real-time in de informatiebehoeften van klanten en partners kan voorzien."

Andere klanten van TIBCO op logistiek gebied zijn onder andere Kiala, Belgium Post Group, Italian Post, Deutsche Post en SAS.

(440 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over RelayStar
Het hoofdkantoor van RelayStar, een fully-owned business unit van ChevronTexaco, Inc is gevestigd in Brussel en heeft verkoopkantoren in Brussel en Londen. RelayStar is momenteel actief in de Benelux en Engeland en gebruikt het netwerk van Texaco servicestations als afhaalpunten. RelayStar heeft plannen om snel uit te breiden naar andere Europese landen, zoals Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Scandinavië evenals naar verder gelegen markten. Het concept achter RelayStar is eenvoudig; gebruik Texaco s eigen netwerk van servicestations als alternatief afleveradres voor het afhalen en retourneren van pakketten. RelayStar s infrastructuur biedt verschillende zakelijke mogelijkheden, waaronder het leveren van B2C en B2B producten, als ook de logistiek van B2B reserve-onderdelen voor bedrijven met her en der verspreide technische teams. De RelayStar service wordt ondersteund door een kwalitatief hoogwaardig, op internet gebaseerd systeem dat klanten een ongeëvenaard gemak biedt. De service combineert de basisbehoeften van bedrijven en consumenten met moderne technologie en maakt daarbij gebruik van de kracht van een traditioneel retailnetwerk. Informatie speelt in elke logistieke cyclus een sleutelrol. Met de juiste systemen kunnen klanten op de hoogte worden gehouden van alle schakels in het distributiekanaal.

Over TIBCO Software Inc.
TIBCO Software Inc. (Nasdaq: TIBX) is een toonaangevende leverancier van totale business integratie-oplossingen die bedrijven van infrastructuursoftware voorziet, waarmee ze hun bedrijfssystemen naadloos en in real-time kunnen integreren. De TIBCO technologie werd in eerste instantie gebruikt om Wall Street te digitaliseren en is vervolgens door verschillende industrieën overgenomen waaronder financiële dienstverlening, telecommunicatie, elektronische handel, transport en logistiek, productie en energie. TIBCO's wereldwijde klantenbestand omvat meer dan 1500 klanten zoals NEC, Dynegy, BP, eBay, US Bank, The Limited, Delta Air Lines, Philips, AT&T, Pirelli, Yahoo!, Cisco Systems en in de Benelux klanten als Proximus, KPN, Philips, Belgacom en Interbrew. Het hoofdkantoor van TIBCO is gevestigd in Palo Alto, Californië. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website: www.tibco.com

# # #

TIBCO, the TIBCO logo, TIBCO Software, TIBCO ActiveEnterprise, TIBCO ActiveExchange and TIBCO ActivePortal are trademarks or registered trademarks of TIBCO Software Inc. in the United States and/or other countries. All other product and company names and marks mentioned in this document are the property of their respective owners and are mentioned for identification purposes only.

# # #

Legal Notice Regarding Forward-Looking Statements: This release contains forward-looking statements regarding TIBCO's business, customers, markets served or other factors including the ability of products to meet customers expectations, needs, or perform as described that may affect future earnings or financial results. Our actual results could differ materially from such forward-looking statements. Reasons for why actual results could differ materially include if the products are unable to successfully meet customers expectations, needs, or perform as described. Additional information concerning factors that could cause our actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements can be found in TIBCO Software's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"), including but not limited to its most recent reports on Forms 10-Q and 10-K filed with the SEC on April 2, 2002 and January 30, 2002, respectively, which identify important risk factors that could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements including limited independent operating history, history of losses, unpredictability of future revenue, dependence on a limited number of customers, relationship with Reuters Group PLC, rapid technological and market changes, risks associated with infrastructure software and volatility of stock price. Copies of filings made with the SEC are available through the SEC's electronic data gather analysis and retrieval system (EDGAR) at www.sec.gov. TIBCO assumes no obligation to update the forward-looking statements included in this document.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht

tel: +31 (0) 43 356 69 56
fax: +31 (0) 43 356 69 55
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com

CONTACTPERSOON:
Yvonne van Bokhoven
LEWIS
+31 (0) 43 3566956
yvonnev@lewispr.com