HEINEKEN
Heineken introduceert Groene Fles (Met Video)
Focus op verpakkingsvariatie
Heineken heeft de groene 25cl fles geïntroduceerd. Hiermee zet de brouwer de lijn door van vergroening van haar producten om zo een nog sterkere merkidentiteit te creëren. De groene glazen fles is vanaf april verkrijgbaar in horeca en vanaf half mei als 12-pack te koop in supermarkt en slijterijen.
'Vanuit de markt signaleren we een aantal trends', legt marketingmanager Heineken Harmen Scholten uit. 'Naast de vraag naar smaakvariatie, bestaat er vraag naar verpakkingsvariatie. We hebben het dan over de zogenaamde 'momentconsument'die per moment besluit wat hij wil, en hoe hij het wil. Heineken speelt hierop in. Wij geloven in de kwaliteit en kracht van ons product. Heineken is het meest verfrissende pilsener en de consument vraagt om andere verpakkingen: met de groene 25cl fles nemen we het beste van beide werelden.'De vraag naar smaakvariatie beantwoordt Heineken met andere merken uit het portfolio'.
Uit onderzoek blijkt dat de consument behoefte heeft aan een kleinverpakking. Deze trend is al enige jaren zichtbaar in de levensmiddelenindustrie. Heineken richt zich met het 12-pack op kleine huishoudens en consumenten die een krat te zwaar en losse flessen onhandig vinden. In de horeca is de groene 25 cl fles onder andere geïntroduceerd omdat flesdrinken steeds populairder wordt.
De nieuwe groene fles wordt in de supermarkt als 12-pack met eenmalige flessen geïntroduceerd. In het horeca-kanaal wordt gebruik gemaakt van een 28-vaks krat met retourflessen.
Zoeterwoude, 23 mei 2002