Gemeente Geldrop
Publicatie Geldrop Actueel, 23 mei 2002
KWIJTSCHELDING AFVALSTOFFENHEFFING
DE REGELING WIJZIGT
Na invoering van Diftar op 1 juli aanstaande wijzigt het tijdstip
waarop de kwijtschelding moet worden aangevraagd. Het tijdstip waarop
de kwijtschelding aangevraagd kan worden is na de afrekening die door
Brabant Water N.V. wordt verzonden. Dit is dus in de periode van maart
t/m juni van elk jaar, dit wordt op de afrekening vermeld.
De afvalstoffenheffing van de gemeente Geldrop wordt door Brabant
Water NV (voorheen Waterleidingmaatschappij Oost Brabant) in rekening
gebracht. In januari 2002 heeft iedere belastingplichtige van Brabant
Water NV een kennisgeving ontvangen voor de afvalstoffenheffing
betreffende de periode 1 januari tot en met 30 juni 2002. Deze
kennisgeving was de aanslag en op grond hiervan kon men een verzoek
indienen voor kwijtschelding.
MAXIMUM AANTAL LEDIGINGEN
Tegelijkertijd wordt er een maximum ingevoerd van het aantal
ledigingen waarvoor kwijtschelding wordt verleend. Hieronder volgt het
maximaal aantal ledigingen waarvoor kwijtschelding kan worden
aangevraagd:
Laagbouw:
voor mensen die beschikken over een grijze en groene container: 16
keer de grijze restafvalcontainer en 7 keer de groene GFTcontainer
(aantallen zijn gebaseerd op een heel kalenderjaar). Hierbij wordt
geen onderscheid gemaakt of men gebruik maakt van een 140 of een 240
liter container.
Hoogbouw:
voor mensen die gebruik maken van de ondergrondse container: 35 keer.
Alle ledigingen die boven deze aantallen uitgaan blijven dus voor
eigen rekening.
GROF HUISVUIL
Tevens zal alleen de eerste aanbieding voor het ophalen van grof
huisvuil in aanmerking komen voor kwijtschelding.
MEER INFORMATIE
Voor vragen over de regeling kwijtschelding afvalstoffenheffing, kunt
u tijdens kantoortijden bellen met de afdeling Financiën &
Belastingen, telefoonnummer 2893810.