Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Nieuwe versie TestDirector laat virtuele teams samenwerken

Met real time collaboratieve software werken geografisch gescheiden afdelingen aanzienlijk efficiënter.

Utrecht, mei 2002 - Mercury Interactive heeft zijn testtool voor testmanagement, TestDirector uitgebreid met de mogelijkheid om geografisch gescheiden IT-afdelingen binnen grote organisaties als een geheel te laten samenwerken. Grote, over verschillende afdelingen verspreide kwaliteittestteams, kunnen via de collaboratieve software van TestDirector webgebaseerd communiceren vanaf iedere locatie, op ieder moment. Op deze wijze wordt de interne testexpertise transparanter en inzichtelijker gemaakt. Een positief gevolg is dat er op reiskosten bespaard kan worden om testexperts naar bepaalde lokaties te laten komen.

Dankzij de collaboratieve mogelijkheden kunnen geografische barrieres tussen onder meer R&D-teams en kwaliteitteams in globale organisaties opgeheven worden, waardoor de probleemoplossingstijd verkort en de efficientie vergroot wordt.

Zeus Kerravala, vice president bij de Yankee Group, meent dat het efficient managen van de kennis en ervaring binnen mondiaal opererende organisatie van kritische belang wordt om snel nieuwe toepassingen in gebruik te kunnen nemen. "De mogelijkheid om virtuele teams binnen een bedrijf te laten samenwerken op realtime basis levert een geweldige bijdrage in het kwaliteitsproces. Geen wonder dat collaboratieve software terrein wint."

De collaboratieve functionaliteit is direct beschikbaar vanaf TestDirector 7.5 Enterprise.

Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en analyseren van de prestaties van webapplicaties en bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren. Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer informatie over Mercury Interactive is te vinden op www.mercuryinteractive.nl.



Ingezonden persbericht