Ingezonden persbericht
ContactOffice, het succes van het virtueel kantoor
BRUSSEL, 20020521 -- In maart 2000 bracht ContactOffice zijn virtueel kantoor op de markt. Bij het opmaken van de balans van de 2 eerste jaren stelt men niet alleen een groot aantal nieuwe ontwikkelingen vast, maar tevens een aanhoudende groei van het aantal klanten en het bereiken van het financieel evenwicht. ContactOffice toont zo aan dat de sleutel van het succes in de Internetsector eerder ligt in een ernstige en professionele aanpak, een sterk en redelijk zakenplan en het permanent luisteren naar de noden van de markt.
Op het gebied van nieuwe ontwikkelingen, heeft ContactOffice vooral rekening gehouden met de markt en de noden van zijn klanten door zich op zijn communicatietools, de mobiliteit en collaboratie te richten. ContactOffice heeft zich vooral op horizontale toepassingen toegespitst, waardoor het de noden van het grootste aantal bedrijven beantwoordt, sector waarin het ASP model vandaag grote vooruitgang blijkt te boeken. Naast een agenda, adressenboeken, een virtuele harddisk, taken, ..., werd het virtueel kantoor aangevuld met een professionele webmail (POP3, virus scanning, anti-spam, enz), een synchronisatie tool waarmee men met alle PDA's of organisers kan synchroniseren, SMS diensten (multicast verzending, melden van mail, taken of afspraken, enz), een WAP toegang en ook nog een tool voor het beheren van rekeningen en groepen.
Commercieel gezien, heeft de integratiestrategie van ContactOffice, in websites of intranet toepassingen van bedrijven, een groot succes gekend. ContactOffice telt meer dan 150 000 inschrijvingen, waarvan 50 000 actieve gebruikers, en beheert meer dan 40 klanten waaronder : Fortis Bank, Mobistar, Saint-Gobain, Forem, Mail.be, Compaq, Ségécé, CEIF (Chambre des Experts Immobiliers de France), Ability, L'Echo, enz.
Deze bedrijven genieten van het beheer van de toepassing op afstand, de hosting bij Level3, dienstgaranties onder de vorm van een SLA, een volledige grafische aanpassing van de interface, een beheerstool voor de back-office, een single sign-on procedure, het beheer van de maildomeinnaam, enz...
Tenslotte, hebben een continu groeiend omzetcijfer en een voorzichtig uitgavenbeheer ContactOffice toegelaten reeds dit trimester het financieel evenwicht te halen. Sinds de kapitaal inbreng van 750 000 EUR in 2001 door Compagnie Centrale 1909 (filiaal van Cobepa), waardoor het totale kapitaal van het bedrijf vandaag 1,7 miljoen EUR bedraagt, is ContactOffice er in geslaagd om een sterk bedrijf te creëren, gebaseerd op een stabiele en duurzame groei.
EINDE
Voorbeelden van ContactOffice toepassingen bij klanten
Mail.be, de eerste zelfstandige gratis webmail provider in België, heeft gekozen voor de ContactOffice technologie. Mail.be haalt zijn inkomsten uit SMS diensten, upgrades van gebruikers naar betalende abonnementen (met uitgebreide stockeer capaciteiten) en reklame.
De "Chambre des Experts Immobiliers de France" wenste een Intranet aan te maken om met zijn leden te kunnen communiceren en informatie te verdelen. De leden van de Kamer genieten zo een toegang tot het virtueel kantoor en een standaard inschrijving tot het intranet. Ook al kunnen zij niet rechtstreeks in de groep tussenbeide komen, beschikken zij niettegenstaande over de mogelijkheid om alle informatie, die zich op het intranet bevindt, te raadplegen en hieromtrent te reageren via een forum.
Omtrent ContactOffice (http://www.contactoffice.com) ContactOffice is een ASP (Application Service Provider) die een virtueel kantoor toepassing ontwikkelt. Vooral gericht op een multi-terminale toegang tot zijn toepassing, biedt ContactOffice Web, GPRS, WAP, SMS toegang evenals synchronisatie met PDA's en organisers. Opgericht in 1999 door pioniers van het Internet Arnaud Huret en Patrick De Schutter (Rendez-Vous, IP Netvertising, EuroTV, Express, LinkCity, Netshopping, ...) en Brice Le Blévennec (Emakina, CyberCafé 21, NetBusiness News), ContactOffice telt heden onder zijn klanten Mobistar, Compaq, Fortis, Saint-Gobain, Mail.be, L'Echo, Forem, enz.
Ingezonden persbericht