Productschap Wijn
Nieuws
Den Haag, 21 mei 2002
P E R S B E R I C H T
Nieuwe campagne voor Spaanse Wijnen
Binnenkort gaat de collectieve campagne voor Spaanse wijnen van start
met een geheel nieuw concept: OntSpanje!
Uniek aan deze nieuwe promotiecampagne van Vinos de España is, dat
alle Spaanse wijncampagnes met één gezicht naar buiten komen: zowel de
Spaanse wijnen in het algemeen, als de individuele deelnemende
wijngebieden met hun specifieke wijnen. De campagne wordt ondertekend
met de algemene slogan:
Spaanse wijnen, gekoesterd door de zon.
Het belangrijkste doel van de campagne is om de diverse wijngebieden
en Spanje als wijnland in het algemeen, onder de aandacht van de
consument te brengen en deze aan te zetten tot het ontdekken van het
brede aanbod van Spaanse wijnen.
Advertentiecampagne in lifestyle bladen
Gekozen is voor een imagocampagne in de lifestyle bladen, waarbij het
advertentiebeeld een echt Spaans gevoel oproept en de tekst de
nieuwsgierigheid van de lezer prikkelt. Naast een algemene Spaanse
wijnadvertentie zullen in de bladen ook advertenties verschijnen voor
de diverse wijngebieden. Het zwaartepunt van de campagne zal liggen op
de tweede helft van dit jaar, met een passende start in de
zomermaanden.
De campagne is ontwikkeld door Greenwood Varossieau & Co. te Den Haag.
Ondersteuning op de winkelvloer
Omdat het voor de consument belangrijk is om de boodschap op de
winkelvloer terug te vinden, wordt promotiemateriaal ontwikkeld: een
informatieve algemene folder over Spaanse wijnen en er staat voor
september een etalagewedstrijd voor slijters en wijnhandelaren op het
programma.
Algemene en regiospecifieke p.r. activiteiten
Er zullen diverse algemene activiteiten ontwikkeld worden, zoals de
grote Vakbeurs voor Spaanse Wijnen op 22 oktober 2002, persberichten,
informatieve mailingen naar de handel, etc. Natuurlijk blijft de
succesvolle internetsite voor Spaanse wijnen www.vinos-de-espana.nl
bestaan en wordt aangepast aan het nieuwe campagnebeeld. Daarnaast
zullen er onder hetzelfde concept p.r. activiteiten georganiseerd
worden voor diverse individuele wijngebieden, rekening houdend met de
specifieke positionering van de regios en de diverse marktsegmenten.
Voor 2002 zullen de volgende Denominaciones de Origen deelnemen in de
campagne:
Cava, La Mancha, Navarra, Rueda, Utiel-Requena en Valdepeñas.