Productschap Wijn

Nieuws


Den Haag, 21 mei 2002

P E R S B E R I C H T

Nieuwe campagne voor Spaanse Wijnen

Binnenkort gaat de collectieve campagne voor Spaanse wijnen van start met een geheel nieuw concept: OntSpanje!

Uniek aan deze nieuwe promotiecampagne van Vinos de España is, dat alle Spaanse wijncampagnes met één gezicht naar buiten komen: zowel de Spaanse wijnen in het algemeen, als de individuele deelnemende wijngebieden met hun specifieke wijnen. De campagne wordt ondertekend met de algemene slogan:

Spaanse wijnen, gekoesterd door de zon.

Het belangrijkste doel van de campagne is om de diverse wijngebieden en Spanje als wijnland in het algemeen, onder de aandacht van de consument te brengen en deze aan te zetten tot het ontdekken van het brede aanbod van Spaanse wijnen.

Advertentiecampagne in lifestyle bladen
Gekozen is voor een imagocampagne in de lifestyle bladen, waarbij het advertentiebeeld een echt Spaans gevoel oproept en de tekst de nieuwsgierigheid van de lezer prikkelt. Naast een algemene Spaanse wijnadvertentie zullen in de bladen ook advertenties verschijnen voor de diverse wijngebieden. Het zwaartepunt van de campagne zal liggen op de tweede helft van dit jaar, met een passende start in de zomermaanden.
De campagne is ontwikkeld door Greenwood Varossieau & Co. te Den Haag.

Ondersteuning op de winkelvloer
Omdat het voor de consument belangrijk is om de boodschap op de winkelvloer terug te vinden, wordt promotiemateriaal ontwikkeld: een informatieve algemene folder over Spaanse wijnen en er staat voor september een etalagewedstrijd voor slijters en wijnhandelaren op het programma.

Algemene en regiospecifieke p.r. activiteiten
Er zullen diverse algemene activiteiten ontwikkeld worden, zoals de grote Vakbeurs voor Spaanse Wijnen op 22 oktober 2002, persberichten, informatieve mailingen naar de handel, etc. Natuurlijk blijft de succesvolle internetsite voor Spaanse wijnen www.vinos-de-espana.nl bestaan en wordt aangepast aan het nieuwe campagnebeeld. Daarnaast zullen er onder hetzelfde concept p.r. activiteiten georganiseerd worden voor diverse individuele wijngebieden, rekening houdend met de specifieke positionering van de regios en de diverse marktsegmenten. Voor 2002 zullen de volgende Denominaciones de Origen deelnemen in de campagne:
Cava, La Mancha, Navarra, Rueda, Utiel-Requena en Valdepeñas.