Ingezonden persbericht


MatrixOne maakt op klantenonderzoek gebaseerde ROI-strategie bekend

'Planning for Success'-programma biedt bedrijven onderbouwde projecties van het rendement op hun investering in product collaboration-oplossingen

Amsterdam, 16 mei 2002 - MatrixOne (Nasdaq: MONE), toonaangevend aanbieder van product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens, heeft een programma geïntroduceerd om individuele ondernemingen onderbouwde projecties van het verwachte rendement op een investering in product collaboration-oplossingen te bieden. De kern van MatrixOne's Return on Investment (ROI)-strategie is het 'Planning for Success'-programma, dat bedrijven die plannen hebben voor product collaboration-oplossingen of deze reeds beheren, unieke mogelijkheden biedt.

Het 'Planning for Success'-programma is ontworpen om de tijd, onzekerheden en risico's die gemoeid zijn met het plannen van een product collaboration-oplossing, drastisch te verminderen. Bedrijven die het programma gebruiken kunnen hun implementaties van dergelijke oplossingen sneller en completer plannen. Daarnaast krijgen ze een beter inzicht in alle potentiële opbrengsten van een dergelijke oplossing, lopen ze een veel lager risico om kansen over het hoofd te zien en zijn ze beter in staat om een adequate 'business case' te maken waarom ze een product collaboration-oplossing nodig hebben.

Het programma is gebaseerd op kwantificeerbare resultaten die door klanten van MatrixOne zijn behaald. Deze informatie is afkomstig van gezamenlijk onderzoek door MatrixOne, onderzoeksbureau The Hurwitz Group en de Universiteit van Texas / Dallas School of Management. Het resultaat is een nieuwe kennisbron en resources die gebruikt kunnen worden om zowel de ROI als de ROO (Return on Opportunity) vast te stellen die een MatrixOne-oplossing aantoonbaar kan leveren. Een van de klanten die betrokken was bij het onderzoek, een grote Amerikaanse fabrikant van communicatieapparatuur, behaalde in drie jaar een ROI van 628 % op haar MatrixOne-oplossing. Het kostte het bedrijf slechts 5 maanden om break-even te draaien op hun totale software-investering van $2,3 miljoen. Vervolgens realiseerden ze in drie jaar kostenbesparingen van $15,7 miljoen en een additionele ROO van $20,4 miljoen op basis van procesverbeteringen, samenwerking met leveranciers en de prestaties en productiviteit van medewerkers.

Een ander aspect van het MatrixOne-programma is dat het bedrijven ook in staat stelt om de kosten te kwantificeren die bespaard kunnen worden met een product collaboration-oplossing, doordat het een onderbouwde projectie van de haalbare resultaten biedt. Door hun bestaande inefficiënties te begrijpen, kan een bedrijf de zogenaamde 'Cost of Inaction' (COI) bepalen die ontstaat door vertragingen in de planning en implementatie van product collaboration-oplossingen. In het onderzoek bleek dat de COI gemiddeld meer dan $1 miljoen per maand bedroeg.

"MatrixOne begrijpt dat de huidige economische omgeving vereist dat belangrijke IT-beslissingen op directieniveau worden genomen. Om op dat niveau ondersteuning te krijgen voor een project, moet de ROI goed worden omschreven en duidelijk worden gecommuniceerd," zegt Mike Segal, senior vice president for customer success bij MatrixOne. "MatrixOne's product collaboration-oplossingen leveren aanzienlijke besparingen op vanaf de vroegste stadia van de levenscyclus van een product, en omvatten wereldwijde bedrijfsketens. Deze opbrengsten kunnen echter moeilijk worden bepaald en beschreven op de manier zoals beslissers op directieniveau vereisen. MatrixOne's 'Planning for Success' programma maakt reële projecties van alle opbrengsten die een individueel bedrijf kan verwachten van een product collaboration-oplossing voor hun specifieke zakelijke omstandigheden, maar ook de kosten van het niet implementeren van een oplossing."

Voor meer informatie over MatrixOne's 'Planning for Success' programma, de mogelijkheid om een analyse van de potentiële resultaten van een product collaboration-oplossing voor uw eigen onderneming aan te vragen, en case studies van bestaande klanten van MatrixOne kunt u terecht op: www.matrixone.com/customers/planning.html.



Ingezonden persbericht