Ingezonden persbericht
MatrixOne maakt op klantenonderzoek gebaseerde ROI-strategie bekend
'Planning for Success'-programma biedt bedrijven onderbouwde projecties van het rendement op hun investering in product collaboration-oplossingen
Amsterdam, 16 mei 2002 - MatrixOne (Nasdaq: MONE), toonaangevend aanbieder
van product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens, heeft een
programma geïntroduceerd om individuele ondernemingen onderbouwde
projecties van het verwachte rendement op een investering in product
collaboration-oplossingen te bieden. De kern van MatrixOne's Return on
Investment (ROI)-strategie is het 'Planning for Success'-programma, dat
bedrijven die plannen hebben voor product collaboration-oplossingen of deze
reeds beheren, unieke mogelijkheden biedt.
Het 'Planning for Success'-programma is ontworpen om de tijd, onzekerheden
en risico's die gemoeid zijn met het plannen van een product
collaboration-oplossing, drastisch te verminderen. Bedrijven die het
programma gebruiken kunnen hun implementaties van dergelijke oplossingen
sneller en completer plannen. Daarnaast krijgen ze een beter inzicht in
alle potentiële opbrengsten van een dergelijke oplossing, lopen ze een veel
lager risico om kansen over het hoofd te zien en zijn ze beter in staat om
een adequate 'business case' te maken waarom ze een product
collaboration-oplossing nodig hebben.
Het programma is gebaseerd op kwantificeerbare resultaten die door klanten
van MatrixOne zijn behaald. Deze informatie is afkomstig van gezamenlijk
onderzoek door MatrixOne, onderzoeksbureau The Hurwitz Group en de
Universiteit van Texas / Dallas School of Management. Het resultaat is een
nieuwe kennisbron en resources die gebruikt kunnen worden om zowel de ROI
als de ROO (Return on Opportunity) vast te stellen die een
MatrixOne-oplossing aantoonbaar kan leveren. Een van de klanten die
betrokken was bij het onderzoek, een grote Amerikaanse fabrikant van
communicatieapparatuur, behaalde in drie jaar een ROI van 628 % op haar
MatrixOne-oplossing. Het kostte het bedrijf slechts 5 maanden om break-even
te draaien op hun totale software-investering van $2,3 miljoen. Vervolgens
realiseerden ze in drie jaar kostenbesparingen van $15,7 miljoen en een
additionele ROO van $20,4 miljoen op basis van procesverbeteringen,
samenwerking met leveranciers en de prestaties en productiviteit van
medewerkers.
Een ander aspect van het MatrixOne-programma is dat het bedrijven ook in
staat stelt om de kosten te kwantificeren die bespaard kunnen worden met
een product collaboration-oplossing, doordat het een onderbouwde projectie
van de haalbare resultaten biedt. Door hun bestaande inefficiënties te
begrijpen, kan een bedrijf de zogenaamde 'Cost of Inaction' (COI) bepalen
die ontstaat door vertragingen in de planning en implementatie van product
collaboration-oplossingen. In het onderzoek bleek dat de COI gemiddeld meer
dan $1 miljoen per maand bedroeg.
"MatrixOne begrijpt dat de huidige economische omgeving vereist dat
belangrijke IT-beslissingen op directieniveau worden genomen. Om op dat
niveau ondersteuning te krijgen voor een project, moet de ROI goed worden
omschreven en duidelijk worden gecommuniceerd," zegt Mike Segal, senior
vice president for customer success bij MatrixOne. "MatrixOne's product
collaboration-oplossingen leveren aanzienlijke besparingen op vanaf de
vroegste stadia van de levenscyclus van een product, en omvatten
wereldwijde bedrijfsketens. Deze opbrengsten kunnen echter moeilijk worden
bepaald en beschreven op de manier zoals beslissers op directieniveau
vereisen. MatrixOne's 'Planning for Success' programma maakt reële
projecties van alle opbrengsten die een individueel bedrijf kan verwachten
van een product collaboration-oplossing voor hun specifieke zakelijke
omstandigheden, maar ook de kosten van het niet implementeren van een
oplossing."
Voor meer informatie over MatrixOne's 'Planning for Success' programma, de
mogelijkheid om een analyse van de potentiële resultaten van een product
collaboration-oplossing voor uw eigen onderneming aan te vragen, en case
studies van bestaande klanten van MatrixOne kunt u terecht op:
www.matrixone.com/customers/planning.html.
Ingezonden persbericht