AXA Verzekeringen
AXA introduceert GOODLIFE®: Actief Vermogensmanagement vanaf 45 jaar
16 mei 2002
AXA geeft op 16 mei 2002 het startsein voor de introductie van een
nieuw concept met de naam GOODLIFE®. Met dit programma biedt AXA als
eerste in Nederland een totale vermogensoplossing voor mensen vanaf 45
jaar. Opbouwers vanaf 45 jaar en genieters van 60+ krijgen de
mogelijkheid om vermogen te vormen, te behouden en te gebruiken. Een
nieuwe totaalbenadering op maat voor een van de meest aantrekkelijke
doelgroepen in de financiële markt.
Doelgroep
Voor het eerst neemt een verzekeringsmaatschappij in Nederland het
initiatief om duidelijk een doelgroep te benoemen en speciaal voor die
doelgroep een concept te ontwikkelen. Een doelgroep die sterk groeit
en in de toekomst nog sterker zal groeien. Een groep ook die duidelijk
behoefte heeft aan speciaal voor hen ontwikkeld totaal
vermogensmanagement. In commercieel opzicht is de bevolkingsgroep van
45-plussers uitermate interessant. De doelgroep kenmerkt zich door
concentratie van vermogen en is te verdelen in twee subgroepen. In de
groep van de opbouwers (45-60) zijn vaak zaken rond de hypotheek
geregeld, zijn de kinderen uit huis, bevindt het inkomen zich op
maximaal niveau en is er sprake van erfenissen. De groep van de
genieters (60+) bevindt zich grotendeels in de fase na het arbeidzame
leven, is als gevolg daarvan op andere manieren actief en geniet van
een al dan niet voldoende pensioen.
Optimale service voor klant en intermediair
Naast een scala aan nieuwe en bestaande producten (ook in de
beleggingssfeer) biedt GOODLIFE® een aantal belangrijke zaken die het
de tussenpersoon en de klant aangenaam maken. Het unieke van GOODLIFE®
is dat al deze componenten binnen één speciaal voor de doelgroep
(senioren) ontwikkeld concept zijn ondergebracht.
GOODLIFE®-bijeenkomst
In nauwe samenwerking met AXA nodigt de verzekeringsadviseur klanten
uit om naar een informatiebijeenkomst (seminar) in de buurt te komen.
Tijdens zo'n bijeenkomst worden de aanwezigen geïnformeerd over de
mogelijkheden die er zijn met betrekking tot de manier van leven op
latere leeftijd. Ook wordt de klanten gewezen op mogelijkheden die
zich op financieel gebied in die fase van hun leven kunnen voordoen.
AXA neemt de organisatie van deze bijeenkomsten voor zijn rekening,
zodat de tussenpersoon zich kan concentreren op het aantrekken van de
relaties met de klant. Uiteindelijk moet de bijeenkomst leiden tot een
persoonlijk adviesgesprek tussen adviseur en de klant.
GOODLIFE®-planner
AXA levert de adviseur een vermogensplanner die ook de klant
duidelijkheid en inzicht biedt in zijn actuele financiële situatie. De
planner levert daarnaast een duidelijk beeld van de persoonlijke
wensen van de klant. Deze wensen worden vervolgens vertaald in
oplossingen die bestaan uit verzekeringen en beleggingen. De
GOODLIFE®-planner is een eenvoudig te gebruiken programma waarbinnen
in één handeling van de analyse en het advies een offerte kan worden
gemaakt. Tevens houdt het programma rekening met de richtlijnen van de
Autoriteit FM.
Persoonlijk Jaarverslag
Aan het einde van elk jaar ontvangt de klant een persoonlijk
financieel jaarverslag dat een compleet beeld geeft van de totale
vermogenssituatie van de klant. Alle producten (verzekeringen en
beleggingen van zowel AXA als van andere aanbieders) zijn beknopt en
overzichtelijk samengevoegd met opties voor persoonlijke toevoegingen.
Transparantie staat voorop: een duidelijke waardebepaling, totale
risicoafdekking en inzicht in de kosten. AXA biedt de klant ook de
mogelijkheid om de waarde van de beleggingen via internet te volgen.
Het Persoonlijk Jaarverslag zal via het intermediair worden verstuurd
naar de klant.
GOODLIFE® Training
AXA heeft speciaal voor het intermediair een training ontwikkeld.
Alles over het GOODLIFE® concept wordt in die training behandeld,
inclusief de kenmerken van de doelgroep en advies over hoe de klant
benaderd kan worden. Na de training ontvangt de deelnemende adviseur
het GOODLIFE® Keurmerk.
Producten
Geënt op de wensen van de klant biedt GOODLIFE® een totale
vermogensoplossing, bestaande uit een aantal nieuwe en bestaande
verzekeringsproducten, een aantal nieuwe topfondsen en depots. Al deze
producten bieden de klant een hoog rendement door uitstekende
performance, zekerheid door de inbouw van (rente)garantie,
risicobeheersing door 'clickmogelijkheden', flexibiliteit door
koppeling tussen opbouwfase en uitkeringsfase en vermogensafhankelijke
risicodekking.
Reclamecampagne
Het GOODLIFE® concept zal worden ondersteund door een uitgebreide
mediacampagne. Deze start in juni voor media op het gebied van de
financiële dienstverlening en zal vanaf september met name richting de
consument worden geïntensiveerd. AXA heeft een aantal tv-commercials
ontwikkeld en ook ik de gedrukte media (vakpers en doelgroepmedia) zal
veel worden geadverteerd. Op deze manier wordt GOODLIFE® nadrukkelijk
onder de aandacht gebracht van zowel de consument als het
intermediair.