---
Marktleiders in de transportsector richten zich tot KANA
voor lagere CRM-kosten en betere klantervaringe
---
O.a. Nissan, KLM en MAN Truck & Bus kiezen voor KANA
Lier, 05/16/2002
KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van e-CRM-oplossingen (customer
relationship management), maakt bekend dat zijn producten goed scoren
bij verschillende wereldmarktleiders van de transportsector. Bedrijven
als KLM, British Airways, Nissan, MAN Truck & Bus, America West
Airlines en Delta Airlines gebruiken de oplossingen van KANA om een
kwalitatief hoogstaande klantendienst te combineren met een verlaging
van marketing - en dienstenkosten.
Transportmultinationals beschikken over een uitgebreid en uiteenlopend
klantenbestand en hebben dus te maken met een groot volume aan
klantenvragen. Bedrijven kunnen zich precies onderscheiden van hun
concurrenten door een dienstverlening op hoog niveau te bieden. Via de KANA
iCARE-suite bleken deze bedrijven in te kunnen spelen op de vraag van hun
klanten naar een snellere, efficiëntere en gepersonaliseerde
dienstverlening langs alle mogelijke communicatiekanalen. Tegelijkertijd
kunnen deze ondernemingen, dankzij functies als selfservice en assisted
service via het internet, een toename in klantenvragen aan met minder
interne middelen.
MAN Truck & Bus is een vooraanstaand leverancier van wegtransportdiensten.
Zo bedient de onderneming bijvoorbeeld ruim 30.000 vrachtwagens in het
Verenigd Koninkrijk. Met de groei van de activiteiten had MAN Truck & Bus
behoefte aan een efficiënte klantendienst, en deed het een beroep op KANA.
"Onze klanten moeten onmiddellijk bediend worden en continu informatie
ontvangen. KANA moest ons voorzien van een oplossing die inspeelde op die
vraag - met een minimale inspanning van het contactcenter", aldus Alistair
Williamson, marketing director bij MAN Truck & Bus. "Een geoliede
klantendienst is vitaal voor ons - we verliezen snel klanten als onze
dienstverlening niet op topniveau is. KANA voorzag ons van een oplossing
die tegemoet kwam aan de verwachtingen van onze klanten en ze zelfs
overtrof."
Andere marktleiders uit de transportsector die voordeel halen uit de
toepassingen van KANA zijn Northwest Airlines, Icelandair, Scandinavian
Airlines System, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, America West
Airlines, Delta Airlines, Nissan en KLM. Dankzij de KANA iCARE-suite kunnen
deze multinationals klantinformatie registreren en gebruiken om een
gepersonaliseerde dienstverlening te bieden via alle communicatiekanalen,
zoals de website, e-mail, on line chat en telefoon.
---
END
---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende
e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170,
e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0063-1D930E