Gemeente Geldrop
Publicatie Geldrop Actueel, 8 mei 2002
Evenement organiseren? vraag een vergunning aan!
Wilt u een evenement organiseren, zoals een (straat)speeldag, een
rommel- of vlooienmarkt, een sportevenement, een straat- of wijkfeest
of een optocht? Dan heeft u volgens de Algemene Plaatselijke
Verordening (APV) van de gemeente Geldrop een zogenaamde
evenementenvergunning nodig. In dit artikel leest u hoe u deze kunt
aanvragen.
Voor het behandelen van een aanvraag om een evenementenvergunning is
het van het grootste belang dat u de gemeente informatie geeft over
het te organiseren evenement. Deze informatie is nodig om te kunnen
besluiten of hiervoor wel of geen vergunning wordt verleend.
Om er zeker van te zijn dat u ons de juiste informatie geeft, moet u
een evenement aanvragen via een daarvoor bestemd formulier, dat u kunt
ophalen bij de afdeling Bouwen en Wonen. Op uw verzoek kan het ook aan
u worden toegezonden. Een onvolledige aanvraag kan niet worden
behandeld en zal aan u worden teruggestuurd, eventueel samen met een
aanvraagformulier. Als niet alle benodigde gegevens aanwezig zijn, kan
de vergunning u worden onthouden.
TIJDIG AANVRAGEN
Het college van burgemeester en wethouders moet voor ieder
vergunningsverzoek een beslissing nemen. U moet hierbij rekening
houden met een beslistermijn van 8 weken. In veruit de meeste gevallen
zijn, om een evenementenvergunning te kunnen verlenen, ook de adviezen
nodig van de politie, de brandweer en van de Milieudienst Regio
Eindhoven. Het kost enige tijd voordat deze adviezen gegeven zijn.
Vraagt u dus tijdig een evenementenvergunning aan. De
evenementenvergunning kan u worden onthouden als het verzoek niet op
tijd is ingediend.
MEER INFORMATIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw C. van Wijk
van de afdeling Bouwen en Wonen. Zij is tijdens kantooruren bereikbaar
via telefoonnummer 2893964. U kunt ook bij haar terecht voor de
aanvraagformulieren die u nodig heeft om een evenement te organiseren.