Ingezonden persbericht

Persbericht

Gartner positioneert Siebel Systems als leidende aanbieder in Magic Quadrant voor B2C CRM-oplossingen

Siebel 7 biedt ongekend rijke functionaliteit

SAN MATEO, Calif. - 13 mei 2002 - Gartner heeft Siebel Systems in het B2C CRM Applications Suites Magic Quadrant Report 20021) gepositioneerd in het toonaangevende 'leader quadrant'. Het rapport, dat is gepubliceerd door het toonaangevende advies- en onderzoeksbureau Gartner Group, bevat een evaluatie van negen aanbieders in de Business to Consumer CRM-markt en is gebaseerd op zowel de visie van de aanbieders als hun vermogen om deze visie in concrete resultaten om te zetten. Siebel Systems is de enige aanbieder die in het 'leader quadrant' is gepositioneerd.

"Siebel Systems heeft consequent de eisen opgevoerd waaraan de functionaliteit en het innovatiegehalte van applicaties moeten voldoen. Hierdoor kunnen wij optimaal inspelen op de eisen en wensen van onze klanten en hebben wij bovendien iedere keer weer bewezen dat wij in staat zijn onze klanten te voorzien van waardevolle eBusiness-oplossingen", zegt Richard Gorman, Senior Vice President of Products van Siebel Systems. "Wij zijn dan ook erg blij dat wij als enige aanbieder zijn opgenomen in het B2C Magic Quadrant".

Siebel eBusiness Applications komen tegemoet aan de eisen en wensen van B2C-bedrijven die rechtstreeks verkopen aan consumenten. Dat doet Siebel Systems door CRM-oplossingen aan te bieden voor campaign management, televerkoop en telemarketing, personalisatie van websites en hoogwaardige klantenservice via web, call centers of retailkanaal.

Gartner's Magic Quadrant positioneert aanbieders in specifieke marktsegmenten aan de hand van hun visie en vermogen om deze visie in concrete resultaten om te zetten. Toonaangevende aanbieders - ofwel 'leaders' - worden gedefinieerd als die leveranciers die niet alleen uitstekende prestaties leveren, maar bovendien een duidelijke visie hebben op de richting waarin de markt zich ontwikkeld en ook nog eens competenties opbouwen om hun toonaangevende positie ook in de toekomst te kunnen handhaven. De specifieke evaluatiecriteria die Gartner heeft gehanteerd, zijn:

* Het bieden van een geïntegreerde functionaliteit ter ondersteuning van twee van de drie belangrijkste CRM-domeinen (sales, marketing en klantenservice).

* Werken conform een applicatiearchitectuur rond CRM.

* Mogelijkheden bieden voor differentiatie of een brede horizontale functionaliteit beschikbaar stellen.

* Een hoge mate van continuïteit bieden.

"Siebel eBusiness Applications zijn van cruciaal belang voor ons vermogen om klantengegevens vast te leggen en te volgen, zodat wij onze operatie kunnen stroomlijnen", zegt Sal Luongo, vice president information technology van Home Shopping Network. "Siebel eBusiness Applications maken het onze medewerkers in het 24 uur per dag en zeven dagen in de week geopende call center mogelijk om informatie vanuit de gehele onderneming te delen en gespecialiseerde diensten aan te bieden die ons in staat stellen ons optimaal te richten op de eisen en wensen van iedere specifieke klant. Dit resulteert in een hoogwaardige klantenervaring en een toegenomen waarde per klant."

Siebel Systems biedt de meest complete familie van multichannel eBusiness-applicaties en -diensten in de industrie en stelt daarmee organisaties in staat te komen tot het vastleggen van klantengegevens in één centraal bronsysteem. Als één geïntegreerde oplossing bieden Siebel Sales 7, Siebel Call Center and Service 7 en met name Siebel Marketing 7 een veelomvattende B2C-oplossing voor het plannen, beheren en analyseren van gepersonaliseerde, 'permission based' campagnes. Ook biedt deze geïntegreerde oplossing de verkoop- en servicefunctionaliteit die nodig is voor het beheren van de interacties met klanten over alle communicatiekanalen heen.

Toonaangevende gebruikers die gekozen hebben voor de B2C-oplossing van Siebel Systems zijn onder andere The Hershey Foods Corporation, the Kellogg Company, Marks and Spencer, Schering-Plough Healthcare Products Inc en Staples Inc.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com .

Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico's en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder - maar zich niet beperkend tot - risico's die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op www.sec.gov . Siebel Systems neemt niet de verplichting op zich de informatie in dit persbericht te actualiseren.


1) B2C CRM Application Suites 1H02 Magic Quadrant, G. Herschel, March 2002. The Magic Quadrant is copyrighted February and March 2002 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner's permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner's opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.

Meer informatie:

Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000