Syntens

Symposium ICT/nieuwe media strategiebepaling

Wat is voor ICT/nieuwe media ondernemers de beste strategie voor de komende jaren? Deze vraag staat centraal in het symposium 'Van dienst naar doos?' dat Syntens, Innovatienetwerk voor ondernemers organiseert op 14 mei in Amsterdam.

Het symposium geeft inzicht in verschillende strategieën die ondernemers meer rendement op kunnen leveren. Van zelf standaardproducten ontwikkelen en verkopen, zoeken van samenwerkingsvormen, tot werken met softwarebouwblokken. Vijf ondernemers leggen hun scenario voor:

David Ruting van Comm'ant; Alles zelf doen
Maarten Alleman van A&B Solutions; Werken met bouwblokken
Arnold Verberne van Advanced Internet Services; Strategische samenwerking
Dick Rijken, zelfstandig consultant; Meer rendement met gratis producten
Dick van Vlooten van DiCuore; Persoonlijke ontwikkeling
Vervolgens gaan de deelnemers zelf aan de slag. In vier workshops leren ze van experts welke bedrijfskundige aspecten komen kijken bij strategieveranderingen:

Distributie: uitbesteden of samenwerken door Frank Willems en Jan Jurriëns van Twijnstra Gudde
Marketing: strategie en marktbewerking door Erwin Schuster van Keja Donia
Organisatie: verandering en management door Brigitte Hoogendoorn van Pentascope
Wetgeving: juridische haken en ogen door Wanda van Kerkvoorden van SOLV.
Tot slot staat er een publieke dialoog met Marco Gianotten van Metatude op het programma. Hij weet als geen ander welke impact het ontwikkelen en verkopen van een nieuw softwarepakket heeft op je bedrijf.

Het symposium vindt plaats in de Rode Hoed, Keizersgracht 102 in Amsterdam. Ontvangst vanaf 15.00 uur, start sessie om 15.45 uur. Aanmelden kan tot 6 mei. Deelname bedraagt 98 Euro. Aanmelden kan bij Agnes Vellema van Syntens, avt@syntens.nl, tel. 020 ­ 6231000.


---