Aedes
Imagocampagne woningcorporaties
14 mei 2002
De gezamenlijke woningcorporaties in Nederland starten op maandag 13
mei de laatste fase van de reclamecampagne Huren. Dat kan natuurlijk
ook. met drie nieuwe radio- en drie nieuwe tv-commercials. Deze drie
jaar durende landelijke campagne moet het imago over huren bij het
grote publiek verbeteren.
De campagne is in 2000 gestart. De boodschap is dat huren een
volwaardig
alternatief moet zijn in de keuze tussen huren, kopen of andere
eigendomsvormen. Binnen de huidige slogan Huren. Dat kan natuurlijk
ook. is voor een nieuwe insteek gekozen. Aangescherpte voordelen van
het huren, in vergelijking met kopen, worden onder de aandacht
gebracht. Voordelen zoals flexibiliteit, geen onverwachte woonlasten
en geen groot onderhoud komen op een herkenbare wijze aan de orde.
Verder wordt er nu ook een link gelegd naar de woningcorporaties. Het
gaat immers om het huren bij woningcorporaties: zij zijn de afzenders
van de campagne. Tot nu toe was 123huren.nl de afzender. Deze naam
wordt gewijzigd in: woningcorporatie.nl. Hiermee creëren we een
duidelijke afzender van de campagne en vergroten we de kennis over
woningcorporaties bij het publiek.
* Tegelijkertijd gaat een vernieuwde website van start:
www.woningcorporatie.nl. De nieuwe site wordt een bron van informatie
en actualiteit voor de woningzoekende naar een huurwoning en voor de
bestaande huurder. Op de site is alle relevante algemene informatie te
vinden over huren bij een woningcorporatie. Open en eerlijk. Dat houdt
in dat we de consument ook vertellen hoe het zit met de minder leuke
dingen rondom huren, zoals bijvoorbeeld de krapte op de
huurwoningenmarkt.
reageer