Ingezonden persbericht


Informatica introduceert eigen oplossing voor Enterprise Spend Management

Strategic Sourcing Analytics helpen inkoopmanagers kosten reduceren

Nieuwegein, 6 mei 2002 Informatica, marktleider in software voor bedrijfsanalyses, heeft Strategic Sourcing Analytics geïntroduceerd. Met dit softwarepakket kunnen bedrijven op continue basis alle uitgaven van de gehele organisatie analyseren zowel directe als indirecte uitgaven - om zo op strategische basis kosten te reduceren.

Via Strategic Sourcing Analytics kan men bedrijfsbreed bijvoorbeeld antwoord krijgen op vragen als;


· Wat is de totale uitgave per leverancier?

· Wat zijn de totale uitgaven aan commodities (gebruiksartikelen) per vestiging?

· Welke commodities zijn dit?


· Aan welke top 20 leveranciers geven we het meeste geld uit?

· Welke goederen kopen we bij hen?


· Zijn de prijzen die we gefactureerd krijgen wel kloppend volgens bijvoorbeeld een raamcontract dat is afgesloten?
Informatica is de enige leverancier met een complete oplossing voor Enterprise Spend Management; van ontsluiting en integratie van data tot analyse en rapportage, door middel van scorecards en dashboards, eventueel te raadplegen via mobiele devices. Daarnaast heeft deze Informatica Applicatie een snelle time-to-market; binnen 90 dagen kan het volledige systeem worden opgeleverd. Het product is packaged maar volledig aan te passen aan specifieke wensen, eisen en behoeften. Tot slot staan de Strategic Sourcing Analytics voor proven technology ; de eerste klanten werken inmiddels naar volle tevredenheid met deze applicatie.

De meeste bedrijven erkennen de noodzaak om kosten te reduceren, maar ze hebben niet voldoende overzicht over hun totale uitgaven om daadwerkelijk strategische beslissingen te kunnen nemen, aldus Karen Peterson, vice president en research director van Gartner Group. Met Strategic Sourcing Analytics kunnen bedrijven alle gegevens over inkopers en leveranciers verzamelen en analyseren, zodat ze een nauwkeurig overzicht krijgen over hun totale uitgaven.

Motorola is een van de eerste klanten die reeds met de Strategic Sourcing Analytics werken. Mike de Runtz, senior director IT services van Motorola, zegt hierover; Voor Motorola is het inzicht in uitgaven, op basis van gedegen analyses, een essentiële stap in het Motorola Global Non-production Procurement initiatief, een intern programma voor enterprise spend management. We hebben gekozen voor Informatica omdat zij de gereedschappen hebben die snel en simpel data uit verschillende systemen kunnen ophalen en integreren, en een bedrijfsbreed inzicht in de uitgaven bieden.

Over Informatica

Informatica levert software voor data-integratie en analyses. Deze bedrijfsanalytische software maakt het besluitnemers mogelijk om inzicht in de bedrijfsprocessen om te zetten in concurrentievoordeel. Informatica levert als enige een geïntegreerde set met analytische producten, inclusief een krachtig data-integratie platform (ETL) en analytische applicaties die de gehele waardeketen omvatten, en verzorgt real-time levering van gepersonaliseerde informatie via het web, draadloos en via spraakherkenning. Meer dan 1460 klanten wereldwijd, waaronder 60% van de Fortune 100, vertrouwen op de software van Informatica voor de integratie, analyse en levering van belangrijke informatie aan managers, executives en andere besluitnemers, om de bedrijfsprestaties te verbeteren.

Meer informatie is te vinden op www.informatica.com en www.informaticanederland.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Informatica

Toin Zom, sales consultant, tel. 030-6082083, e-mail TZom@informatica.com.