Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

MiepKniep begint aan nieuwe uitdaging
Prijsadviesbureau MiepKniep geeft consumenten al vier jaar advies over de laagste prijs voor alle aankopen

Amsterdam - 6 mei 2002 Marie-Josée Bouwmeester is de nieuwe directeur van MiepKniep. Oprichter Marianne van Leeuwen (33) heeft door het succes van het bedrijf nu tijd voor nieuwe activiteiten. Zij heeft samen met de bouwers van de MiepKniep-site een nieuw bedrijf opgestart. Marianne blijft nog als adviseur aanwezig.

MiepKniep is in 1998 opgericht door de zussen Barbara en Marianne van Leeuwen als eerste prijsadvies-bureau in Nederland. De klant plaatste telefonisch of via de website een zoekopdracht en werd vervolgens teruggebeld met een passend aanbod. In die periode betaalden de klanten per geslaagde bemiddelingspoging. Inmiddels loopt alles via internet en is de dienstverlening gratis. Het bedrijf ontvangt een percentage van de omzet die MiepKniep voor de leveranciers genereert. Met het terugtreden van Barbara van Leeuwen, werd in de zomer van 2001 Marie-Josée Bouwmeester (41) als partner aangetrokken. Marie-Josée heeft uitgebreide werkervaring opgedaan bij haar vorige werkgevers, de Makro en LetsbuyIt.com.

Als intermediair verkoopt MiepKniep zelf niets, maar selecteert in plaats daarvan de beste aanbiedingen voor de klant. Op de site www.miepkniep.nl staan al scherp geprijsde aanbiedingen in diverse productgroepen, van wasmachines, tv's, tot horloges, fietsen en bedden. Staat het gezochte er niet bij, dan kan de klant een specifieke zoekopdracht plaatsen. MiepKniep gaat vervolgens op zoek naar de laagste prijs voor het gevraagde artikel. De besparingen kunnen oplopen tot ruim 40%. Wie de tijd heeft, kan ook nog SamenKniepen: meerdere mensen kunnen zich dan via de site inschrijven voor het artikel waardoor extra korting kan worden bedongen

MiepKniep is in vier jaar uitgegroeid naar een volwaardig internetbedrijf met 70.00 bezoekers per maand in het laatste kwartaal van 2001. Dit aantal is in het 1e kwartaal 2002 gestegen met 10%. Het klantenbestand telt 50.000 geregistreerde gebruikers. Voor Marianne is dit een goed moment om een nieuwe uitdaging aan te gaan. "MiepKniep heeft zichzelf bewezen. Het concept staat als een huis, getuige de maandelijkse groei in opdrachten en omzet. Dit geeft mij de ruimte om mijn werkterrein te verbreden. Bij MiepKniep ben ik steeds enthousiaster geworden over de mogelijkheden van interactief klantcontact. Mijn nieuwe werk ligt dan ook op dat vlak: Variomatic bedenkt, ontwikkelt en implementeert geïntegreerde concepten voor interactief klantcontact".

Over MiepKniep
MiepKniep is in 1998 opgericht als eerste prijsadvies-bureau in Nederland. Het bedrijf treedt op als prijsvergelijker en intermediair tussen klant en leverancier op het gebied van - hoofdzakelijk - duurzame gebruiksgoederen. MiepKniep bestaat uit zeven medewerkers die dagelijks vele zoekopdrachten en bestellingen verwerken. Dit gebeurt niet meer via de telefoon, maar uitsluitend via internet. www.MiepKniep.nl



Ingezonden persbericht