Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

PRIORITY TELECOM IMPLEMENTEERT IN SAMENWERKING MET

LOGICA EN CISCO SYSTEMS EEN VERNIEUWD EN UITGEBREID

CUSTOMER CONTACT SOLUTIONS PLATFORM

AMSTERDAM / ROTTERDAM, 2 mei, 2002 - Priority Telecom N.V. (Euronext Amsterdam: PRIOR), Logica (London Stock Exchange: LOG.L) en Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) kondigen aan dat Priority Telecom haar huidige Customer Contact Solutions portfolio *) uitbreidt. Deze uitbreiding biedt aanvullende voordelen voor de al meer dan 100 bestaande klanten voor Customer Contact Solutions. Door gebruik te maken van een vernieuwd en uitgebreid platform, zijn deze klanten in staat om hun gespreksstromen real-time via het Internet te monitoren en te beheren, waardoor zij onmiddellijk kunnen reageren op veranderende omstandigheden.

De uitgebreide Customer Contact oplossingen van Priority Telecom komen tegemoet aan de voortdurend ontwikkelende behoeften van zakelijke klanten en verstevigt de lange termijn relatie van Priority Telecom met haar grootzakelijke en call center klanten.

Om deze vernieuwde oplossingen aan te kunnen bieden, is Priority Telecom een samenwerking aangegaan met Logica en Cisco Systems. Cisco Systems levert de basis van het platform dat bestaat uit Network Application Manager (NAM) software en klantspecifieke functionaliteiten. Cisco s NAM oplossing biedt Priority Telecom de mogelijkheid om intelligente gespreksrouteringsoplossingen aan te bieden aan haar zakelijke klanten. Het Customer Contact Solutions platform wordt in Nederland, Oostenrijk en Noorwegen door Logica geïmplementeerd en Logica zal continue ondersteuning bieden aan Priority Telecom en haar zakelijke klanten.

Ray O Brien, Senior Vice President Product en Marketing van Priority Telecom: Wij evalueren onze oplossingen voortdurend en spelen in op de zich alsmaar ontwikkelende behoeften van onze zakelijke klanten. Samen met onze partners Cisco en Logica zijn we nu in staat om Customer Contact oplossingen aan te bieden zoals intelligente en volledig geïntegreerde gespreksrouteringsfunctionaliteiten en kunnen wij onze bestaande en nieuwe zakelijke klanten real-time monitoring- en beheersmogelijkheden bieden. Hierdoor kunnen onze klanten profiteren van een grotere flexibiliteit, verminderde operationele kosten en een verbeterde service aan hun klanten .

John Coleman, Group Telecoms Director van Logica voegt hieraan toe: De ontwikkeling van het vernieuwde en uitgebreide Customer Contact Solutions platform van Priority Telecom demonstreert de bewezen kennis van Logica voor het leveren van bedrijfskritische en innovatieve oplossingen. De gezamenlijke inspanning van Priority Telecom, Cisco en Logica resulteert in een platform dat betrouwbare en flexibele oplossingen biedt aan zakelijke klanten en call centers .


*) Customer Contact oplossingen stellen bedrijven in staat om hun klantcontacten te beheren door gebruik te maken van een totaalpakket aan mogelijkheden waaronder 0800 en 0900 servicenummers, draaiboeken voor specifieke klantcontacten, Voice Response diensten voor wachtrijen of meld- en aankondigingsteksten en een klanteninterface via het Internet die het mogelijk maakt om real-time draaiboeken te beheren en te monitoren en aan te passen.
Over Priority Telecom N.V.

Priority Telecom, gevestigd in Amsterdam, is een aanbieder van telecommunicatiediensten voor de zakelijke markt die zich voornamelijk concentreert op haar belangrijke stedelijke markten in Nederland, Oostenrijk en Noorwegen. Priority Telecom levert high speed internet toegang, private data netwerken, op maat gemaakte netwerkdiensten en spraakdiensten aan meer dan 7.700 zakelijke klanten. Priority Telecom richt zich met name op middelgrote en grote zakelijke klanten en stedelijke en nationale telecommunicatieaanbieders en maakt hierbij optimaal gebruik van haar fijnmazige stedelijke glasvezelnetwerk en haar ervaren lokale salesteams. Priority Telecom is genoteerd aan Euronext Amsterdam met het symbool PRIOR . Nieuws en informatie is te vinden op www.prioritytelecom.com .

Over Logica

Logica is een internationale onderneming op het gebied van management- en IT consultancy, systeemintegratie, producten, diensten en ondersteuning. De klanten van Logica zijn actief in diverse markten, waaronder telecommunicatie, financiële dienstverlening, energie- & nutsbedrijven, industrie, distributie & transport en de overheidssector. Meer dan 11.500 medewerkers zijn wereldwijd in 34 landen werkzaam. In Nederland heeft Logica zes vestigingen en 900 medewerkers. Logica is opgericht in 1969 en staat genoteerd aan de London Stock Exchange. Het bedrijf maakt deel uit van de FTSE 100 index, waarin de grootste beursgenoteerde bedrijven van het Verenigd Koninkrijk zijn opgenomen. Meer informatie: www.logica.com .

Over Cisco Systems

Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft ruim 36.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 2001 een totale omzet van 22,29 miljard dollar. Cisco Systems International BV, eigendom van Cisco Systems Inc., is de leverancier voor Cisco apparatuur in Europa. Nieuws en informatie is beschikbaar via www.cisco.nl .