Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

2 mei 2002

Regionale Dagbladen kiezen voor Netdirect

Netdirect, gespecialiseerd in online marketing, introduceert een nieuw concept voor de werving van abonnees van regionale dagbladen. In navolging van landelijke dagbladen kunnen nu ook uitgevers van regionale bladen hun doelgroepen bereiken via het website netwerk van Netdirect.

De uitgevers Wegener Kranten, Hazewinkel Groep (uitgever van Nieuwsblad van het Noorden en de Drentsche Courant), Hollandsche Dagblad Combinatie en Media Groep Limburg (beiden onderdeel van het Telegraaf concern), bieden sinds vandaag via een door Netdirect ontwikkelde website (www.debladen.nl/regionaal/) een proefabonnement aan op hun regionale titels.

Nieuwe doelgroepen

Netdirect zet haar netwerk van meer dan 700 aangesloten webexploitanten in om het internetpubliek te interesseren voor een proefabonnement op een van de regionale dagbladen. Drukbezochte sites als Kranten.com en Het Net maken deel uit van het brede netwerk van Netdirect.

"Via het brede website netwerk van Netdirect denken we in contact te komen met een nieuwe groep proefabonnees. Een groep die niet belt of een papieren coupon in zal vullen, maar wel gebruik maakt van het gemak online een proefabonnement aan te vragen. Dat kan natuurlijk ook al op onze eigen sites, maar voor ons is met name de contactkans via alle bij Netdirect aangesloten sites interessant omdat we hierbij verwachten 'impulsabonnementen' te verkopen. Ons eerste doel is de verkoop van proefabonnementen voor onze titels, de verdere follow-up verzorgen wij zelf", aldus Wilko Groeneweg, Projectmanager Oplage voor de regionale dagbladen van Wegener.

Sterk concept

Netdirect is in 1998 gestart met het online werven van abonnees voor uitgevers van dagbladen en tijdschriften. Het bedrijf is daarbij marktleider op dit gebied in Nederland. Naast abonneewerving is Netdirect gespecialiseerd in het online werven van leads en response voor diverse producten en diensten. Dit varieert van ledenwerving voor het Wereld Natuur Fonds tot


- het aanvragen van -
het aanvragen van een hypotheekofferte. Netdirect introduceerde bovendien in Nederland het 'cost per click' model voor online adverteren.

"Juist het feit dat de meeste uitgevers meedoen, maakt het concept sterk. Via één online pagina kunnen we bijna alle regionale titels aanbieden. Van Dagblad de Limburger tot het Dagblad van het Noorden. Dit maakt het product aantrekkelijk voor de bij ons aangesloten websites, die hun bezoekers kunnen doorleiden naar de door ons ontwikkelde website (www.debladen.nl/regionaal/). Zij ontvangen een vergoeding voor elke aangebrachte proefabonnee", aldus Edwin Basten, medeoprichter en directeur van Netdirect.


---