Europees Computer Rijbewijs (ECDL)


Nieuws - april 2002
ECDL Nederland en Enlight Teststation ondertekenen contract
*


* * * PERSBERICHT * * *

Drie jaar durende samenwerking opnieuw geformaliseerd

ECDL Nederland en Enlight Teststation ondertekenen contract

Utrecht/Amsterdam. - Stichting ECDL Nederland en Enlight Teststation B.V. ondertekenden op 28 maart een samenwerkingovereenkomst. Enlight Teststation zal ook in de toekomst de on line module-examens van ECDL blijven verzorgen. Met de handtekeningen onderstreepten Stichting ECDL Nederland directeur Karen Hoogstraten en Jeroen Pesch, managing director Enlight Teststation Nederland, een reeds drie jaar durende samenwerking.

Stichting ECDL Nederland is de organisatie achter het Europees Computer Rijbewijs: de Nederlandse vertaling van het European Computer Driving Licence, oftewel ECDL. Het diploma is inmiddels in meer dan 60 landen de standaard als het gaat om basisvaardigheden op de computer. Wie het op zak heeft, toont aan makkelijk en efficiënt overweg te kunnen met de meest gebruikte kantoorapplicaties.

ECDL Nederland is inmiddels zo'n drie jaar actief. Voor de on line module-examens werd van meet af aan samengewerkt met Enlight Teststation. Enlight TestStation B.V. is onderdeel van de Enlight AB groep, een snel groeiende beursgenoteerde onderneming en Europees marktleider op het gebied van on line testen. Zij maakt professioneel testen op kennis, inzicht en vaardigheden mogelijk en levert het platform waarop de ECDL module-examens en de diagnostische toetsen draaien. Dit geautoriseerde systeem, in meerdere landen gekoppeld aan ECDL, wordt in Nederland door meer dan 120 gecertificeerde testcentra toegepast.

ECDL Nederland groeide hard in de eerste drie jaar van haar bestaan. Het aantal afgenomen module-examens verdubbelde elk jaar opnieuw. Dit jaar zullen er naar verwachting meer dan 100.000 worden afgenomen. Die groei wordt mede veroorzaakt omdat steeds meer organisaties ECDL invoeren als bedrijfsstandaard. Zij volgen daarmee het voorbeeld van internationals als The Bank of England, Volvo en Siemens. Door de grotere vaardigheid van de medewerkers, stijgt de productiviteit. Er gaat minder tijd verloren aan het oplossen van veelvoorkomende ICT-problemen. Bovendien vermindert de druk op de helpdesk. Zo besparen die bedrijven 30 a 50% op hun ICT-kosten.

12 april 2002


---


---


* * * PERSBERICHT * * *