Europees Computer Rijbewijs (ECDL)
Nieuws - april 2002
ECDL Nederland en Enlight Teststation ondertekenen contract
*
* * * PERSBERICHT * * *
Drie jaar durende samenwerking opnieuw geformaliseerd
ECDL Nederland en Enlight Teststation ondertekenen contract
Utrecht/Amsterdam. - Stichting ECDL Nederland en Enlight Teststation
B.V. ondertekenden op 28 maart een samenwerkingovereenkomst. Enlight
Teststation zal ook in de toekomst de on line module-examens van ECDL
blijven verzorgen. Met de handtekeningen onderstreepten Stichting ECDL
Nederland directeur Karen Hoogstraten en Jeroen Pesch, managing
director Enlight Teststation Nederland, een reeds drie jaar durende
samenwerking.
Stichting ECDL Nederland is de organisatie achter het Europees
Computer Rijbewijs: de Nederlandse vertaling van het European Computer
Driving Licence, oftewel ECDL. Het diploma is inmiddels in meer dan 60
landen de standaard als het gaat om basisvaardigheden op de computer.
Wie het op zak heeft, toont aan makkelijk en efficiënt overweg te
kunnen met de meest gebruikte kantoorapplicaties.
ECDL Nederland is inmiddels zo'n drie jaar actief. Voor de on line
module-examens werd van meet af aan samengewerkt met Enlight
Teststation. Enlight TestStation B.V. is onderdeel van de Enlight AB
groep, een snel groeiende beursgenoteerde onderneming en Europees
marktleider op het gebied van on line testen. Zij maakt professioneel
testen op kennis, inzicht en vaardigheden mogelijk en levert het
platform waarop de ECDL module-examens en de diagnostische toetsen
draaien. Dit geautoriseerde systeem, in meerdere landen gekoppeld aan
ECDL, wordt in Nederland door meer dan 120 gecertificeerde testcentra
toegepast.
ECDL Nederland groeide hard in de eerste drie jaar van haar bestaan.
Het aantal afgenomen module-examens verdubbelde elk jaar opnieuw. Dit
jaar zullen er naar verwachting meer dan 100.000 worden afgenomen.
Die groei wordt mede veroorzaakt omdat steeds meer organisaties ECDL
invoeren als bedrijfsstandaard. Zij volgen daarmee het voorbeeld van
internationals als The Bank of England, Volvo en Siemens. Door de
grotere vaardigheid van de medewerkers, stijgt de productiviteit. Er
gaat minder tijd verloren aan het oplossen van veelvoorkomende
ICT-problemen. Bovendien vermindert de druk op de helpdesk. Zo
besparen die bedrijven 30 a 50% op hun ICT-kosten.
12 april 2002
---
---
* * * PERSBERICHT * * *