TNT Post Groep NV
TPG Post introduceert nieuwe zomerkleding voor postbodes
1 mei 2002
Vanaf 2 mei beschikken de postbodes van TPG Post over nieuwe
zomerkleding. De kledinglijn is ontworpen door het gerenommeerde
designhuis Ravage in Parijs. De meest in het oog springende onderdelen
van de zomerkleding zijn een afritsbare broek, een TPG Post baseball
cap en een kleurig blokjesshirt. De schoenen zijn voor iedere postbode
op maat gemaakt. Dat is belangrijk voor postbodes, die van alle
beroepsgroepen in Nederland de meeste loopkilometers maken.
De nieuwe zomerkleding maakt samen met de bestaande winterkleding deel
uit van het kledingpakket van de postbodes. De winterkleding blijft
voorlopig onveranderd.
De bestaande kledinglijn werd tien jaar geleden ontworpen, maar heeft
nog altijd een actuele uitstraling. In januari van dit jaar werd TPG
Post tweede bij de uitreiking van de eerste Corporate Fashion Award.
De jury stelde daarbij: "Bedrijfskleding moet herkenbaar zijn, het
imago van het bedrijf versterken en de functie van de drager
onderstrepen".
De nieuwe zomerkledinglijn levert enthousiaste reacties op van
postbodes, die vooral de afritsbare broek enorm waarderen. Niet alleen
omdat die koeler is in de zomer, maar ook omdat het betekent dat er
serieus naar hun wensen wordt geluisterd. De kleding is uitgebreid
getest door een grote groep toekomstige gebruikers en de ervaringen
van deze groep zijn verwerkt in de uiteindelijke kleding. Voor de
productie is 90 kilometer broekenstof en 130 kilometer stof voor de
shirts verwerkt.
Koninklijke TPG Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de
twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post,
express en logistieke diensten verleent. TPG heeft meer dan 141.000
werknemers in 59 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale
omzet van TPG bedroeg in 2001 ¤ 11,2 miljard. In het eerste
kwartaal van 2002 nam de omzet met 8,5% toe. TPG N.V. is aan de
beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.