TNT Post Groep NV

TPG Post introduceert nieuwe zomerkleding voor postbodes


1 mei 2002



Vanaf 2 mei beschikken de postbodes van TPG Post over nieuwe zomerkleding. De kledinglijn is ontworpen door het gerenommeerde designhuis Ravage in Parijs. De meest in het oog springende onderdelen van de zomerkleding zijn een afritsbare broek, een TPG Post baseball cap en een kleurig blokjesshirt. De schoenen zijn voor iedere postbode op maat gemaakt. Dat is belangrijk voor postbodes, die van alle beroepsgroepen in Nederland de meeste loopkilometers maken.

De nieuwe zomerkleding maakt samen met de bestaande winterkleding deel uit van het kledingpakket van de postbodes. De winterkleding blijft voorlopig onveranderd.

De bestaande kledinglijn werd tien jaar geleden ontworpen, maar heeft nog altijd een actuele uitstraling. In januari van dit jaar werd TPG Post tweede bij de uitreiking van de eerste Corporate Fashion Award. De jury stelde daarbij: "Bedrijfskleding moet herkenbaar zijn, het imago van het bedrijf versterken en de functie van de drager onderstrepen".

De nieuwe zomerkledinglijn levert enthousiaste reacties op van postbodes, die vooral de afritsbare broek enorm waarderen. Niet alleen omdat die koeler is in de zomer, maar ook omdat het betekent dat er serieus naar hun wensen wordt geluisterd. De kleding is uitgebreid getest door een grote groep toekomstige gebruikers en de ervaringen van deze groep zijn verwerkt in de uiteindelijke kleding. Voor de productie is 90 kilometer broekenstof en 130 kilometer stof voor de shirts verwerkt.

Koninklijke TPG Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post, express en logistieke diensten verleent. TPG heeft meer dan 141.000 werknemers in 59 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2001 ¤ 11,2 miljard. In het eerste kwartaal van 2002 nam de omzet met 8,5% toe. TPG N.V. is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.