KELKOO
Een uitstekende start voor Kelkoo in het eerste kwartaal
Omzet stijging van 59% ten opzichte van eerste kwartaal 2001
Amsterdam, 2 mei 2002 - Kelkoo, de grootste winkel zoekmachine in
Europa, maakt bekend dat de inkomsten in het eerste kwartaal van 2002
2,43 miljoen euro bedragen, een stijging van 59% ten opzichte van het
eerste kwartaal in 2001.
Voor Pierre Chappaz, CEO van Kelkoo, 'toont dit uitstekende eerste
kwartaal aan dat Kelkoo de radicale verandering in de strategie van
E-commerce ondernemingen leidt, welke zich nu concentreren op de
inkoop van kwalitatief hoogwaardig bezoek hetgeen zich direct vertaalt
in extra verkopen, hiermee wordt de afstand tot het traditionele
adverteren groter. Onze winkel zoekmachine genereert grote
hoeveelheden leads die een betere 'return on investment' bieden dan
een advertising campagne zoals banners of meer geavanceerde uitingen
gericht op zichtbaarheid.'
Kelkoo is steeds vaker de plaats waar Europese consumenten naartoe
gaan om een aankoopbeslissing te nemen.
Om toegang te krijgen tot dit zeer gerichte publiek zijn winkeliers en
merken bereid meer te betalen omdat ze hun marktaandeel en omzet
willen vergroten. Kelkoo heeft meer dan 1000 klanten, waaronder een
aantal toonaangevende merken in het eerste kwartaal, zoals Hewlett
Packard, Dell, Apple, Accor, KLM, Olympus en Minolta.
Pierre Chappaz vervolgt, 'Het is voor ons zeer bemoedigend dat ondanks
de seizoensgevoeligheid van bestedingen in het eerste kwartaal, het
resultaat het record van de afgelopen kerstperiode bijna evenaart (Q4
inkomsten: 2,66 miljoen euro). We hebben er nu absoluut alle
vertrouwen in dat Kelkoo, dat reeds winstgevend is in Frankrijk en
Engeland, een goede winst zal opleveren voor haar investeerders in het
vierde kwartaal voor de totale Europese activiteiten. Kelkoo behoort
hiermee tot de groep van zeer winstgevende bedrijven gespecialiseerd
in het doorsturen van kwalitatief hoogwaardige leads zoals Overture
uit de Verenigde Staten'.
Volgens het Europees retail onderzoek van MMXI in maart 2002 neemt het
bezoek van Kelkoo zeer snel toe waarmee Kelkoo op de zesde plaats komt
van Europese retail Internet sites. Kelkoo wordt voorgegaan door
Amazon, Tesco en drie sites uit Duitsland, een land waar Kelkoo nog
niet actief is maar waar het bedrijf wel overweegt in het begin van
volgend jaar naartoe te gaan. Het MMXI onderzoek betreft Verenigd
Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Spanje, Italië en Duitsland, met
uitzondering van Noorwegen, Denemarken en Nederland waar Kelkoo ook
actief is.
Volgens het bedrijf bedroeg het totale bezoek 2,5 miljoen unieke
gebruikers in maart. 'De stijging van het bezoek is mede dankzij onze
white label integratie strategie' aldus Fabrice Mathieu, Business
Development Manager. Belangrijke Internet sites werken met ons samen
door onze zoekmachine op te nemen in hun winkelgedeelte. De heer
Mathieu noemt als voorbeeld een aantal belangrijke partners;
www.msn.se, www.msn.dk, www.wanadoo.es, www.wanadoo.nl, www.ilse.nl,
www.lycos.nl, www.jubii.dk, www.askjeeves.co.uk, www.altavista.co.uk,
www.altavista.fr. Meer partnerships met prominente Europese Internet
portals worden bekend gemaakt in het tweede kwartaal van dit jaar.
Over Kelkoo
Kelkoo is een private onderneming met 120 medewerkers, actief in
Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Italië, Noorwegen, Zweden,
Spanje en Denemarken. Kelkoo heeft als doel Europese Internet
gebruikers de beste winkel ervaring te bieden die op hun beurt de
meest gekwalificeerde leads in de markt genereren voor haar partners.
Kelkoo levert op dit moment iedere maand meer dan 3 miljoen leads aan
haar partners. Kelkoo wordt gesteund door een groot aantal Europese
VC's, o.a. Innovacom, Banexi Ventures, Netjuice en Kistefos.
Einde bericht