Een uitstekende start voor Kelkoo in het eerste kwartaal

Omzet stijging van 59% ten opzichte van eerste kwartaal 2001

LUCHTHAVEN SCHIPHOL, 20020502 -- Amsterdam, 2 mei 2002 - Kelkoo, de grootste winkel zoekmachine in Europa, maakt bekend dat de inkomsten in het eerste kwartaal van 2002 2,43 miljoen ¤ bedragen, een stijging van 59% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2001.

Voor Pierre Chappaz, CEO van Kelkoo, "toont dit uitstekende eerste kwartaal aan dat Kelkoo de radicale verandering in de strategie van E-commerce ondernemingen leidt, welke zich nu concentreren op de inkoop van kwalitatief hoogwaardig bezoek hetgeen zich direct vertaalt in extra verkopen, hiermee wordt de afstand tot het traditionele adverteren groter. Onze winkel zoekmachine genereert grote hoeveelheden leads die een betere "return on investment" bieden dan een advertising campagne zoals banners of meer geavanceerde uitingen gericht op zichtbaarheid."

Kelkoo is steeds vaker de plaats waar Europese consumenten naartoe gaan om een aankoopbeslissing te nemen. Om toegang te krijgen tot dit zeer gerichte publiek zijn winkeliers en merken bereid meer te betalen omdat ze hun marktaandeel en omzet willen vergroten. Kelkoo heeft meer dan 1000 klanten, waaronder een aantal toonaangevende merken in het eerste kwartaal, zoals Hewlett Packard, Dell, Apple, Accor, KLM, Olympus en Minolta.

Pierre Chappaz vervolgt, "Het is voor ons zeer bemoedigend dat ondanks de seizoensgevoeligheid van bestedingen in het eerste kwartaal, het resultaat het record van de afgelopen kerstperiode bijna evenaart (Q4 inkomsten: 2,66 miljoen ¤). We hebben er nu absoluut alle vertrouwen in dat Kelkoo, dat reeds winstgevend is in Frankrijk en Engeland, een goede winst zal opleveren voor haar investeerders in het vierde kwartaal voor de totale Europese activiteiten. Kelkoo behoort hiermee tot de groep van zeer winstgevende bedrijven gespecialiseerd in het doorsturen van kwalitatief hoogwaardige leads zoals Overture uit de Verenigde Staten".

Volgens het Europees retail onderzoek van MMXI in maart 2002 neemt het bezoek van Kelkoo zeer snel toe waarmee Kelkoo op de zesde plaats komt van Europese retail Internet sites. Kelkoo wordt voorgegaan door Amazon, Tesco en drie sites uit Duitsland, een land waar Kelkoo nog niet actief is maar waar het bedrijf wel overweegt in het begin van volgend jaar naartoe te gaan. Het MMXI onderzoek betreft Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Spanje, Italië en Duitsland, met uitzondering van Noorwegen, Denemarken en Nederland waar Kelkoo ook actief is.

Volgens het bedrijf bedroeg het totale bezoek 2,5 miljoen unieke gebruikers in maart. "De stijging van het bezoek is mede dankzij onze white label integratie strategie" aldus Fabrice Mathieu, Business Development Manager. Belangrijke Internet sites werken met ons samen door onze zoekmachine op te nemen in hun winkelgedeelte. De heer Mathieu noemt als voorbeeld een aantal belangrijke partners; www.msn.se, www.msn.dk, www.wanadoo.es, www.wanadoo.nl, www.ilse.nl, www.lycos.nl, www.jubii.dk, www.askjeeves.co.uk, www.altavista.co.uk, www.altavista.fr. Meer partnerships met prominente Europese Internet portals worden bekend gemaakt in het tweede kwartaal van dit jaar.

Over Kelkoo

Kelkoo is een private onderneming met 120 medewerkers, actief in Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Italië, Noorwegen, Zweden, Spanje en Denemarken. Kelkoo heeft als doel Europese Internet gebruikers de beste winkel ervaring te bieden die op hun beurt de meest gekwalificeerde leads in de markt genereren voor haar partners. Kelkoo levert op dit moment iedere maand meer dan 3 miljoen leads aan haar partners. Kelkoo wordt gesteund door een groot aantal Europese VC's, o.a. Innovacom, Banexi Ventures, Netjuice en Kistefos.

Einde bericht