---
Telecomspecialist ADC scoort hoge ROI in contactcenter dankzij KANA IQ

---
Bedrijf kent aanzienlijke verbetering van klanttevredenheid en productiviteit van contactcenters over hele wereld
Lier, 05/01/2002

KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van CRM-oplossingen (customer relationship management), maakt bekend dat ADC, de wereldwijde producent van transmissie- en netwerksystemen, zijn callcenterkosten aanzienlijk zag dalen en de klanttevredenheid fors zag stijgen door de implementatie van KANA's contactcenteroplossingen. Dankzij KANA IQ daalde het aantal telefoontjes naar het contactcenter met 25%. De externe knowledge base van het bedrijf kreeg ruim 8000 hits te verwerken. Deze resultaten betekenen significante kostenbesparingen en een snellere dienstverlening aan klanten.

Na evaluatie van verschillende vendors koos ADC voor KANA IQ om de taak van het callcenter - dat zwaarbelast werd met telefoontjes - te verlichten. Met KANA IQ centraliseerde ADC zijn gegevens op één plaats om er zeker van te zijn dat alle agenten van de klantendienst accurate en consistente antwoorden kunnen geven op veel gestelde vragen. Het bedrijf slaagt er nu in zijn klanten een betere dienstverlening te bieden door klanten zelf de antwoorden te laten vinden via een on line knowledge base. Bovendien is de efficiëntie van het supportpersoneel er sterk op vooruit gegaan.

KANA IQ is een geïntegreerd onderdeel van de KANA iCARE-suite. Het is een robuuste knowledge base die een toepassing voor selfservice koppelt aan een assisted serviceoplossing voor agenten van het contactcenter. Met KANA IQ kunnen zowel de klanten als de agenten van ADC snel en accuraat de informatie vinden die ze nodig hebben.

Op basis van dit succes implementeerde ADC onlangs verschillende knowledge bases voor intern gebruik, die nu reeds intensief gebruik worden. ADC stelt dat de sleutel van het succes van KANA IQ ligt bij de functionaliteit van de toepassing. Het bedrijf plant dan ook nog bijkomende implementaties gedurende de komende maanden.

---
END

---
Over ADC
ADC is The Broadband Company. ADC ontwikkelt
kwaliteitsvolle, geïndividualiseerde oplossingen op maat bestaande uit netwerkapparatuur, vezeloptica, software en systeemintegratiediensten. Deze oplossingen garanderen dat CSP's (Communication Service Providers) supersnelle Internet-, data-, video- en spraakdiensten kunnen verlenen aan consumenten en bedrijven over de hele wereld. ADC (Nasdaq: ADCT) heeft vestigingen in bijna 100 landen en maakt deel uit van de Standard & Poor's 500 Index en de Nasdaq 100 Index. Meer informatie over ADC
Telecommunications, Inc. is beschikbaar op www.adc.com. Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0060-1D061E