---
Telecomspecialist ADC scoort hoge ROI in contactcenter
dankzij KANA IQ
---
Bedrijf kent aanzienlijke verbetering van
klanttevredenheid en productiviteit van contactcenters
over hele wereld
Lier, 05/01/2002
KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van CRM-oplossingen (customer
relationship management), maakt bekend dat ADC, de wereldwijde
producent van transmissie- en netwerksystemen, zijn callcenterkosten
aanzienlijk zag dalen en de klanttevredenheid fors zag stijgen door de
implementatie van KANA's contactcenteroplossingen. Dankzij KANA IQ
daalde het aantal telefoontjes naar het contactcenter met 25%. De
externe knowledge base van het bedrijf kreeg ruim 8000 hits te
verwerken. Deze resultaten betekenen significante kostenbesparingen en
een snellere dienstverlening aan klanten.
Na evaluatie van verschillende vendors koos ADC voor KANA IQ om de taak van
het callcenter - dat zwaarbelast werd met telefoontjes - te verlichten. Met
KANA IQ centraliseerde ADC zijn gegevens op één plaats om er zeker van te
zijn dat alle agenten van de klantendienst accurate en consistente
antwoorden kunnen geven op veel gestelde vragen. Het bedrijf slaagt er nu
in zijn klanten een betere dienstverlening te bieden door klanten zelf de
antwoorden te laten vinden via een on line knowledge base. Bovendien is de
efficiëntie van het supportpersoneel er sterk op vooruit gegaan.
KANA IQ is een geïntegreerd onderdeel van de KANA iCARE-suite. Het is een
robuuste knowledge base die een toepassing voor selfservice koppelt aan een
assisted serviceoplossing voor agenten van het contactcenter. Met KANA IQ
kunnen zowel de klanten als de agenten van ADC snel en accuraat de
informatie vinden die ze nodig hebben.
Op basis van dit succes implementeerde ADC onlangs verschillende knowledge
bases voor intern gebruik, die nu reeds intensief gebruik worden. ADC stelt
dat de sleutel van het succes van KANA IQ ligt bij de functionaliteit van
de toepassing. Het bedrijf plant dan ook nog bijkomende implementaties
gedurende de komende maanden.
---
END
---
Over ADC
ADC is The Broadband Company. ADC ontwikkelt
kwaliteitsvolle, geïndividualiseerde oplossingen op maat
bestaande uit netwerkapparatuur, vezeloptica, software en
systeemintegratiediensten. Deze oplossingen garanderen dat
CSP's (Communication Service Providers) supersnelle
Internet-, data-, video- en spraakdiensten kunnen verlenen
aan consumenten en bedrijven over de hele wereld. ADC
(Nasdaq: ADCT) heeft vestigingen in bijna 100 landen en
maakt deel uit van de Standard & Poor's 500 Index en de
Nasdaq 100 Index. Meer informatie over ADC
Telecommunications, Inc. is beschikbaar op www.adc.com.
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende
e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170,
e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0060-1D061E