Gemeente Ten Boer
Advertentie Noorderkrant 1 mei 2002
GEMEENTEGIDS
Zoals bekend hebben wij de verspreiding van de gemeentegids uitgesteld
tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Nu deze verkiezingen geweest zijn
en de nieuwe samenstelling van de gemeenteraad bekend is, het college
en de diverse commissies weer op sterkte zijn staat niets de
vervaardiging van de gemeentegids nog in de weg.
Behalve dan uw medewerking!
Het is al enige tijd geleden dat wij de gegevens gecontroleerd hebben.
Er zouden al weer wijzigingen opgetreden kunnen zijn. Heeft u het
laatste half jaar zon wijziging doorgegeven dan wordt ze verwerkt in
de gids.
Is het adres van uw vereniging veranderd en gaf u het nieuwe adres nog
niet aan ons door? Dan heel graag even een telefoontje naar het
gemeentehuis, 302 8812. Een briefje mag natuurlijk ook of via e-mail:
f.van.der.ploeg@tenboer.nl
Alleen met uw hulp kunnen we er een leuke en actuele gids van maken.
Dank voor uw medewerking.
RAADS- EN COMMISSIEVERGADERINGENIN GEZONDHEIDSCENTRUM
Als gevolg van een interne verbouwing van het gemeentehuis kan de
raadzaal voorlopig niet worden gebruikt. Voor de vergaderingen van de
gemeenteraad en de raadscommissies SOW/Financien en BZ/VROM betekent
dit een noodzakelijke verhuizing.
Deze vergaderingen worden voor zolang het nodig is, verplaatst naar
het Gezondheidscentrum
aan de Blinkerdlaan in Ten Boer.
COMMISSIEVERGADERING
Op donderdag 16 mei om 20.00 uur is de eerstvolgende
commissievergadering. Dit is de eerste vergadering die als gevolg van
de verbouwing van het gemeentehuis verhuist naar het
Gezondheidscentrum.
Het betreft een gezamenlijke vergadering van de beide raadscommissies.
De volgende onderwerpen komen, onder voorbehoud, ter sprake:
* Versnelde herinrichting van de Reigerstraat te Ten Boer
* Vaststelling Beleidsverslag 2001 en Beleidsplan 2002 Algemene
bijstandswet
* Evaluatie Armoedebeleid 2001
* Evaluatie Wet Voorzieningen Gehandicapten 2001
* Vaststelling gemeenterekening 2001
U wordt van harte uitgenodigd om bij deze vergadering aanwezig te
zijn. Er is plaats genoeg en ook in het Gezondheidscentrum is de
koffie bruin.
NIEUWS VAN DE SUBSIDIECOMMISSIE DORP TEN BOER
De subsidieverlening in de gemeente Ten Boer verloopt via
verschillende stromen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen
structurele (jaarlijkse) en incidentele (éénmalige) aanvragen en
tussen dorpseigen- en dorpsoverstijgende activiteiten.
Voor de incidentele / dorpseigen aanvragen om subsidie verrichten de
verenigingen van dorpsbelangen een belangrijke taak.
Omdat het dorp Ten Boer geen vereniging van dorpsbelangen kent, maar
het gemeentebestuur toch de subsidieverstrekking bij (een
vertegenwoordiging van) de bevolking wilde leggen, is de
'Subsidiecommissie dorp Ten Boer' opgericht.
De commissie bestaat uit vertegenwoordigers van instellingen en
verenigingen die niet specifiek de belangen van een enkele doelgroep
behartigen. Ze hebben als het ware een overkoepelende functie die
zowel jong als oud vertegenwoordigen. Hierdoor is deze commissie erg
geschikt om subsidieaanvragen objectief te beoordelen.
De commissie kent een tweetal momenten waarop wordt beslist over het
toekennen van subsidies, namelijk in mei en in november.
Aanvragen voor subsidie moeten dus voor één van deze momenten bij de
commissie binnen zijn.
Omdat er tot dusverre maar heel weinig aanvragen zijn ontvangen,
hierbij deze oproep.
Om voor subsidie in aanmerking te komen gelden enkele voorwaarden:
1. Het moet gaan om éénmalige (incidentele) activiteiten ten behoeve
van de inwoners van het dorp Ten Boer.
2. De activiteit moet een zekere meerwaarde op cultureel- sport- en
welzijnsgebeid hebben, iets extras voor het hele dorp.
3. Er wordt in alle gevallen een eigen bijdrage gevraagd
(co-financiering).
4. Men dient een begroting en (indien mogelijk) een jaarrekening te
overleggen.
Een aanvraagformulier kunt u opvragen bij de heer Jan Martini, tel.
3028888.
Dus: organiseert uw vereniging binnenkort iets in Ten Boer wat geld
kost?
Vraag dan subsidie aan!
VRIJSTELLING BESTEMMINGSPLANNEN
Burgemeester en wethouders hebben het voornemen vrijstelling te
verlenen van de bepalingen van de volgende bestemmingsplannen:
* 'Woltersum': bouw van een berging aan de Dobbestraat 17;
* Ten Post: bouw van een berging aan de B. Kuiperweg 11;
* 'Kern Ten Boer':
1. uitbreiden woning Kloosterstraat 31;
2. vergroten woning Bouwerschapweg 12;
3. plaatsen serre Rijksweg 63;
* 'Buitengebied': vergroten woning en nieuw aan te brengen dak
Rijksweg 291 te Winneweer.
De aanvragen liggen van 2 mei tot en met 29 mei 2002 in het
gemeentehuis ter inzage.Iedereen kan gedurende deze termijn
schriftelijk zienswijzen indienen.
Voor nadere informatie: mevrouw Zuidema (050-3028842).
ALGEMENE WET BESTUURSRECHT (Awb): bezwaar
In de afgelopen periode zijn de volgende besluiten genomen en
bekendgemaakt, waarop de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is.
De datum tussen haakjes is de datum van verzending.
Bouwvergunningen
, verleend door burgemeester en wethouders voor het:
* veranderen van de voorgevel, Groene Zoom 70, Ten Boer (23-04-02)
* oprichten van een garag/berging, H. Westerstraat 26, Ten Boer
(23-04-02)
Sloopvergunning
, verleend door burgemeester en wethouders voor het:
slopen aanbouw, Rijksweg 291, Winnerweer (23-04-02)
Kapvergunning, verleend door de burgemeester en wethouders voor het
kappen van
- 1 es, Stadsweg 93, Ten Boer (22-04-02)
Degene van wie een belang bij één of meer van vermelde besluiten
rechtstreeks is betrokken, kan binnen zes weken na de dag van
verzending of uitreiking een bezwaarschrift indienen bij het
bestuursorgaan, dat dit besluit heeft genomen.
Voor meer informatie over de besluiten en over de wijze van indiening
en behandeling van een bezwaarschrift, kunt u contact opnemen met de
heer H. Bos (tel. 050-3028829).