Tridion blijft sterk groeien
Gecontroleerde Europese groei resulteert in winst
Amsterdam, 26 april 2002 -
Tridion, leverancier van content management software, heeft in het eerste
kwartaal van 2002 de omzet opnieuw sterk zien groeien. Ten opzichte van het
vierde kwartaal van 2001, het beste kwartaal uit Tridion's bestaan, nam de omzet
toe met ruim 33%. Tegelijkertijd is het op 31 maart 2002 afgesloten kwartaal ook
het eerste dat volledig winstgevend is afgesloten. Dit positieve
bedrijfsresultaat komt een kwartaal eerder dan verwacht en is extra opvallend
gezien het feit dat diverse andere bedrijven in deze sector te maken hebben met
dalende omzetten en winstwaarschuwingen.
De recordcijfers zijn
enerzijds het resultaat van sterke partnerships met belangrijke technologie- en
implementatiepartners, en anderzijds een gevolg van de eerdere strategische
keuzes van het bedrijf met betrekking tot de focus op Europa, de positionering
als 'best-of-breed' content management platform en het volledig baseren van het
product op XML.
"Twee jaar geleden maakten we de keuze voor
gecontroleerde internationale groei. We zijn inmiddels met recht een Europese
speler te noemen nu bijna driekwart van onze omzet van buiten de Benelux komt.
Slecht 28% van onze inkomsten zijn nog afkomstig uit België en Nederland", zegt
Jos Dikhoff, CEO van Tridion. "Hiermee zijn we nu onbetwist marktleider in
Europa, een positie die we alleen maar sterker zien worden gezien onze
voortdurende focus op klantentevredenheid, ons uitstekende product en onze
gedreven medewerkers. Tegelijkertijd zien we dat een aantal van onze Amerikaanse
concurrenten zich wat meer terugtrekken."
Afgelopen kwartaal kon
Tridion meer dan 25 nieuwe klanten verwelkomen, waaronder internationale
bedrijven als: Auchan, British Tourist Authority, Delta Lloyd, Essent,
Generalitat MDA de Catalunya, InMediaOne, Liverpool City Council, PinkRoccade,
Raflatac, Robeco, Schlumberger en SDS. Hiermee komt het totaal op ruim 150
klanten.
"Wij ervaren dat Tridion's software nu door zowel de
markt, de consultants als ook door de analisten erkend wordt als één van de
meest geschikte platforms voor enterprise content management processen,"
vervolgt Jos Dikhoff. "Meer en meer grote ondernemingen kiezen voor Tridion
vanwege de korte implementatietijden en de lage 'cost of
ownership'."
Over Tridion
Tridion is een
belangrijke Europese leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web content
managementsoftware. Met Tridions software kunnen ondernemingen op een efficiënte
en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid
van websites en andere on line kanalen en
businessapplicaties.
Tridion gaat uit van een
platformonafhankelijke architectuur op basis van componenten, die gebruikmaakt
van open internetstandaarden zoals XML, COM+ en Java. Dit maakt een naadloze
integratie met aanvullende businessapplicaties mogelijk.
Veel bekende multinationals gebruiken Tridion als de basis van hun
internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, Auchan, AXA, Blackwell
Publishers, Carrefour, Canon Europe, Credit Agricole, Garnier (Group L'Oréal),
GE Access, ING Real Estate, KLM, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit
Communications, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is
gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona,
Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u
vinden op www.tridion.com
Voor meer informatie
Tridion
Patrick van Gent
020 20 10 500
patrick.vangent@tridion.com
Whizpr
Willemijn Vader
0317-410483
tridion@whizpr.nl