ABN AMRO
Amsterdam, 26 april 2002
ABN AMRO verlengt langstlopende sponsorcontract ATP tour
ABN AMRO en Ahoy' Rotterdam zetten morgen hun handtekening onder een nieuw driejarig contract met betrekking tot het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. Daarmee is het langstlopende sponsorcontract binnen de ATP Tour een feit. Voor het 29e jaar op rij verbindt ABN AMRO haar naam aan het International Series Gold tennistoernooi, dat Ahoy' Rotterdam in februari 2003 voor de 30e maal organiseert.
In die dertig jaar is het ABN AMRO World Tennis Tournament uitgegroeid tot het best bezochte indoor tennistoernooi ter wereld. Het bezoekersaantal groeide in de loop der jaren van 46.000 naar ruim 90.000 per jaar. Maar ook het prijzengeld nam aanzienlijk toe, van aanvankelijk USD 12.000 naar USD 900.000 voor de komende editie. De zege van het eerste toernooi staat op naam van Tom Okker. Hierna volgden tal van andere grote namen, waaronder Arthur Ashe, Jimmy Connors, Björn Borg, Boris Becker, Stefan Edberg, Richard Krajicek, Jan Siemerink en de laatste twee jaar de Fransman Nicolas Escudé. Het ABN AMRO World Tennis Tournament maakt deel uit van de slechts 11 tellende toernooien die de International Series Gold binnen de ATP Tour telt. Toernooien met deze status weten zich verzekerd van een sterk deelnemersveld, aangezien topspelers verplicht zijn tenminste 3 van deze toernooien in hun programma op te nemen.
Florien Vaessen, Hoofd Sponsoring van ABN AMRO is gelukkig met de verlenging van het contract: "Sponsoring is voor de bank een zakelijk instrument. We investeren en we verwachten rendement. Het ABN AMRO WTT biedt dat rendement ondubbelzinnig. De mediawaarde ervan is aanzienlijk, in Nederland, Europa maar ook in Brazilië, een andere belangrijke markt voor ons. Daarnaast past de gelegenheid die wij het Nederlandse publiek bieden de top van het internationale tennis live in actie te zien, goed bij onze professionele toegankelijkheid."
Ook Jos van der Vegt, algemeen directeur Ahoy' Rotterdam is in z'n
element met het vooruitzicht de samenwerking met ABN AMRO voor
tenminste drie jaar te kunnen voortzetten. "Vanzelfsprekend zijn wij
zeer verheugd over de verlenging van het contract. Nog afgezien van
het financiële aspect zijn wij er erg trots op dat een bedrijf als
ABN AMRO een zo groot vertrouwen heeft in onze organisatie. Het is een
uniek gegeven dat sponsor en evenement al zo lang en zo succesvol aan
elkaar verbonden zijn", aldus Van der Vegt.
Ook de ATP onderschrijft het belang van langlopende sponsorrelaties in
het tennis. Executive Vice President Europe Zeljko Franulovic van de
ATP: "Het doet me goed dat een internationale bank als ABN AMRO bereid
is zich voor lange termijn te verbinden aan een evenement. Dit is de
langstlopende sponsorrelatie in de geschiedenis van de ATP. Dat is
goed voor het toernooi en goed voor de tennisport."
Over de inhoud van het nieuwe contract zullen geen mededelingen worden gedaan. ABN AMRO verwacht, inclusief de sponsoring fee en marketingkosten de komende drie jaar per toernooi in het totaal tussen de EUR 2 miljoen en EUR 2,5 miljoen te investeren.
Het komende ABN AMRO World Tennis Tournament vindt plaats van 17 tot
en met 23 februari 2003.
Persvragen:Geert Pielage (ABN AMRO), 020 629 55 25
Marianne Bonthuis (Ahoy' Rotterdam), 010 29 33 140
ABN AMRO Bank N.V.
Afdeling Persvoorlichting (HQ1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
Tel. 020 628 89 00
Fax. 020 629 54 86
Please read our disclaimer.
Copyright © 1998-2002 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.