United Services Group
PERSBERICHT
United Services Group acquireert call-center-onderneming in België
Almere, 26 april 2002. United Services Group N.V. heeft de Belgische call-center onderneming Call-IT International N.V. overgenomen. De overname van de aandelen is geheel in contacten voldaan.
Call-IT International N.V. exploiteert call-centers in de Belgische
steden Hasselt en Oostende met gezamenlijk 65 medewerkers.
Over het jaar 2001 werd een omzet gerealiseerd van circa 3 miljoen Euro
en de groeiverwachtingen voor de komende jaren zijn zeer positief te
noemen.
Naar verwachting kunnen commerciële synergievoordelen, zoals
cross-selling activiteiten, worden bereikt door samenwerking met de
Belgische uitzendondernemingen van United Services Group, waReceived: from Hilten-MTA by hilten_01.vanhiltenaronder
Unique Interim.
Eind vorig jaar nam United Services Group al de Nederlandse
onderneming, Call-IT International B.V., over met call-centers in de
steden Weert, Roermond, 's Hertogenbosch en Dronten.
Samen met de call-center-onderneming Telecom Direct te Almere, die
sinds 1999 deel uitmaakt van United Services Group, werd de positie op
de markt voor Communication Centers (call-centers, customer care
activiteiten en E-business support) aanzienlijk versterkt.
Met deze overnames beoogt het bestuur van United Services Group een versnelde rendabele expansie te realiseren in niches van de call-center-markt met hoge toegevoegde waarde, alsmede hoge groeiverwachtingen in de Benelux en andere Europese landen.
Profiel United Services Group
United Services Group is als Europese dienstverlener actief in
Nederland, België, Duitsland en Spanje op het gebied van flexibele
arbeid, opleidingen en customer care-services. De aandelen United
Services Group staan genoteerd aan de Effectenbeurs Euronext Amsterdam
en maken deel uit van de Euronext index Next 150. Vanuit een aantal
zelfstandige werkmaatschappijen, waaronder Unique, Secretary Plus en
Technicum (detachering & uitzending), United Capacity, United Technical
Solutions en United ICT Solutions (werving & selectie, detachering en
projectmatige activiteiten voor vakspecialisten), United Independent
Solutions en Fa-med (dienstverlening aan zelfstandigen zonder
personeel), Luzac College en InterCollege (opleidingen) en Telecom
Direct en Call-IT (customer contact-centers), worden de diverse
dienstverleningsvormen aangeboden. United Services Group behaalde in
2001 een omzet van ¤ 600 miljoen.
Raad van Bestuur United Services Group N.V.
Voor nadere informatie:
De heer Leo W. Houwen Telefoon: +31 (0)36 529 95 07
Zie ook: www.unitedservicesgroup.nl