Sterke verkopen voeden Diesel's winst
De Italiaanse jeansfabrikant Diesel zag haar omzet de afgelopen drie
jaar verdubbelen en sloot 2001 af met een omzet van 564.9 miljoen
euro, een stijging van 39 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.
De winst steeg met 135 procent naar 79.9 miljoen euro.
Het bedrijf uit Molvena opende vorig jaar 21 nieuwe winkels en
voorziet dit jaar de opening van 27 eigen winkels. Retail verkopen
over 2001 stegen met 45 procent naar 115 mijloen euro. Volgens
oprichter en eigenaar Renzo Rosso zal de retail bijdrage aan de omzet
stijgen van de huidige 20 procent naar de helft in 2005.
Eind 2001 had Diesel wereldwijd 76 eigen winkels en 60 franchise
winkels. De verkopen waren goed in alle regio's, ook in de VS, waar de
omzet met 43 procent omhoog ging. In Europa sprong de omzet met 83
procent omhoog. Over het jaar 2002 voorziet Rosso een omzetgroei van
20 procent.
www.diesel.com
25-4-2002