Ingezonden persbericht
PERSBERICHT, 24 april 2002
Voor onmiddellijke publicatie
"Nieuwe investeerders voor Pro Active International"
Amsterdam, 24 april 2002: Pro Active International heeft een aantal nieuwe investeerders aangetrokken ter afsluiting van een strategisch veranderingsproces dat begin 2001 werd ingezet. Tegelijkertijd bestaat het voltallige nieuwe Management Team intussen uit 6 leden.
Begin 2001 zette Pro Active International een reorganisatie in, waarbij de focus werd verlegd van zuiver online onderzoek naar het adviseren van bedrijven over hoe zij een hoger rendement kunnen behalen via het investeren in nieuwe media als onderdeel van de totale communicatie- en distributiestrategie. Deze nieuwe koers heeft het bedrijf geen windeieren gelegd en het jaar 2001 werd dan ook met een nieuwe, gerenommeerde klantenportefeuille afgesloten.
Deze week zijn contracten getekend met nieuwe internationale investeerders om de verdere uitbouw van dit succes te kunnen versnellen. Tevens heeft een sanering plaatsgevonden van de schuldpositie van het bedrijf.
In Juni 2001 werd Fred van Aken aangetrokken als CEO, terwijl Liesbeth Hop, oprichster van Pro Active International, zich meer ging richten op strategie en marketing. In de laatste 6 maanden van 2001 is het management team nog verder uitgebreid naar een totaal van 6 mensen. Daarmee heeft het bedrijf zich substantieel versterkt op het gebied van ervaring en kennis in nieuwe media.
Fred van Aken, CEO Pro Active International: "We merken dagelijks dat de plaats die nieuwe media innemen, sterk toeneemt. Het is alleen geen hype meer, maar serieuze business. Het afgelopen jaar zijn we in staat geweest Pro Active International om te vormen van een speler in de dot.com industrie naar een belangrijke internationale speler op het gebied van de integratie van nieuwe media in de strategie en operaties van gerenommeerde bedrijven. Door deze nieuwe financiële impuls zijn we geheel klaar om onze prominente rol uit te bouwen in deze sterk groeiende markt."
Liesbeth Hop, marketing directeur Pro Active International: "De verandering van koers bracht ons dichter bij de communicatie en distributie strategie van bedrijven. Op dit niveau is er meer behoefte aan gedegen kennis en advies op het gebied van nieuwe media als geïntegreerd onderdeel van de totale media mix. We hebben onze toegevoegde waarde dan ook sterk zien veranderen in het afgelopen jaar, met een succesvol resultaat. Voor ons is dat de bevestiging van onze nieuwe koers en zijn blij dat onze nieuwe investeerders het met ons eens zijn!"
Additionele informatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Liesbeth Hop, Marketing Directeur Aniek Buller, PR Executive,
Tel.: 020 5040300
Pro Active International is een internationaal marktonderzoek- en adviesbureau, gericht op (multi)media, merk- en klantrelatie projecten. Tegelijkertijd is zij een 'knowledge provider' op het gebied van Internet strategieën. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.
De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende organisaties zoals de Nederlandse Overheid, Rabobank, ABN Amro, Unilever, Kraft Europe, Coca Cola, MSN, Yahoo!, Altavista, Doubleclick, CNN, Disney, France Telecom, IDG etc.
De technologie wordt ook toegepast voor 'The Internet Monitor(tm)', een grootschalig online onderzoek dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd in 35 landen. Het levert Pro Active International een groot en betrouwbaar onderzoeksbereik en -panel in deze landen.
einde
Email: