Ingezonden persbericht
QAD benoemt Michael Lodato tot Chief Marketing Officer
Nieuwe functie onderstreept groeiambities van QAD
Hoofddorp, 23 april 2002 - QAD, leverancier van collaborative
commerce-oplossingen voor productiebedrijven, heeft Michael Lodato benoemd
tot Chief Marketing Officer. In deze functie, die nog niet eerder bestond,
is Lodato verantwoordelijk voor corporate marketing, product marketing en
activiteiten op het gebied van strategische allianties en salestrainingen.
Hij zal direct rapporteren aan Karl Lopker, Chief Executive Officer van QAD.
"QAD heeft een sterke positie binnen verticale markten, een hoge klanttevredenheid en interessante nieuwe technologieën in de pijplijn", zegt Lopker. "Michael Lodato herkende direct de mogelijkheden van deze elementen. Daarnaast zal zijn werkervaring bij marktbepalende bedrijven nieuw leiderschap, energie en creativiteit toevoegen aan ons managementteam."
Michael Lodato, 37 jaar, bekleedde senior marketing- en alliantiefuncties
bij verschillende technologiebedrijven. Tot voor kort was hij Vice-President
Marketing & Market Development bij DigitalThink, Inc., een toonaangevende
leverancier van e-learning-oplossingen.
Daarvóór was Lodato als Senior Director Product Marketing verantwoordelijk
voor de Sales Force Automation-productlijn van Siebel Systems. Als Senior
Director of Strategic Accounts bij Siebel was hij verantwoordelijk voor het
opzetten en uitbouwen van allianties met grote consultancyorganisaties, wat
een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het succes van Siebel.
Eerder vervulde Lodato uiteenlopende managementfuncties bij Sybase en KPMG.
Lodato studeerde Managementwetenschappen aan de University of California.
"De mogelijkheden van QAD zijn een droom voor marketing professionals",
zegt Lodato. "QAD heeft een groot aandeel in de marktsegmenten waarin het
bedrijf actief is, een zeer loyale groep klanten, een krachtige marktpositie
en interessante nieuwe producten. Deze onderdelen vormen een solide
marketingplatform."
Een foto van Michael Lodato is verkrijgbaar via Fleur van der Haar van
Lammers van Toorenburg PR, tel. 030 - 65 65 070.
Over QAD
QAD levert waardevolle oplossingen voor collaborative commerce, waarmee
internationale ondernemingen hun uiteenlopende zakelijke processen kunnen
synchroniseren en hun marktpenetratie kunnen vergroten. AT&T, Coca-Cola,
Ford, Ingersoll-Rand, Johnson & Johnson, Quaker en Unilever zijn slechts
enkele van de ruim 5.000 ondernemingen, verspreid over 86 landen, die
gebruikmaken van QAD-producten. Leverbaar in 26 talen, ondersteunen de
QAD-oplossingen de bedrijfsprocessen van industriële ondernemingen in de
sectoren automotive, consumentengoederen, elektronica, levensmiddelen en
dranken, en industriële en medische apparatuur. Meer informatie is te vinden
op internet: www.qad.com