Gemeente Hoogeveen
24 april 2002
* Stemmen bij volmacht of met een kiezerspas *
* Commissie bezwaar- en beroepschriften *
* Koopzondag *
* Ophalen huisvuil op andere dagen *
* Straatverlichting kapot? Meldt het bij Buurtbeheer *
* Dienstregeling voor gratis bussen op koninginnedag *
* Honderden medewerkers, duizenden bezoekers *
* Dodenherdenking in Nieuwlande *
* Trouwen op het internet *
* Ook op www.hoogeveen.nl *
* Wie doet er mee aan Anjercollecte? *
* Project gemeente begeleiding vrouwen naar betaalde baan *
* Gehandicaptenparkeerplaats Pottingastraat *
* 'Grand Prix' in Hoogeveen *
* Vergunningen Koninginnedag *
* Ingekomen bouwaanvragen, bouwmeldingen en sloopaanvragen *
* Verleende bouw-en sloopvergunningen *
* Kapvergunningen *
* Drank- en Horecawet *
* Groenmarkt *
* NS-emplacement Hoogeveen *
15 mei verkiezingen voor Tweede Kamer
Stemmen bij volmacht of met een kiezerspas
Woensdag 15 mei zijn er weer verkiezingen voor de Tweede Kamer. U
heeft daarvoor een oproepingskaart gekregen. Maar misschien bent u
verhinderd of wilt u in een ander stembureau stemmen dan het bureau
dat op uw kaart staat. Dat kan.
Als u niet zelf kunt gaan stemmen, bijvoorbeeld omdat u ziek bent of
de kinderen niet alleen wilt laten, kunt u iemand anders vragen om
voor u te stemmen. Niet iedereen kan voor u gaan stemmen. Iemand
anders kan dit alleen doen als hij zelf ook een oproepingskaart
gekregen heeft en tegelijkertijd zijn eigen stem uitbrengt. Het
makkelijkste is iemand te vragen die op hetzelfde stembureau moet
stemmen als u.
Volmacht
U kunt van uw oproepingskaart een 'volmachtbewijs' maken. U bent zelf
de 'volmachtgever'. De persoon die voor u gaat stemmen is de
'gemachtigde'. Op de achterzijde van uw oproepingskaart schrijft u
achter 'gemachtigde' in blokletters de naam en het adres van degene
die voor u gaat stemmen.
Uzelf zet vervolgens linksonder, onder 'handtekening volmachtgever',
uw handtekening. Degene die voor u gaat stemmen zet zijn of haar
handtekening rechtsonder op de kaart, onder 'handtekening
gemachtigde'.
Vervolgens vertelt u aan deze persoon op welke partij hij voor u moet
stemmen, en op welke kandidaat. Wanneer deze persoon zelf gaat
stemmen, levert hij tegelijk met zijn eigen oproepingskaart de uwe in.
Hij krijgt dan een extra volgnummer. Met dit volgnummer kan hij op de
stemmachine volgens uw stemadvies een stem uitbrengen.
Ander stembureau
Het kan gebeuren dat u iemand wilt machtigen die op een ander
stembureau moet stemmen dan u. In dat geval moet u voor 1 mei een
volmachtformulier aanvragen bij de gemeente. Dit kan bij de afdeling
Burgerzaken, tel 2911306.
Op dit formulier vult u achter 'volmachtgever' uw eigen naam, adres en
woonplaats in. Daarnaast vult u achter 'gemachtigde' de naam en het
adres van de persoon in die voor u gaat stemmen. Tot slot zet u beiden
uw handtekening onder het formulier.
Wanneer deze persoon zelf gaat stemmen, levert hij tegelijk met zijn
eigen oproepingskaart uw volmachtformulier in. Hij krijgt dan een
extra volgnummmer. Met dit volgnummer kan hij op de stemmachine
volgens uw stemadvies een stem uitbrengen.
Kiezerspas
Als u niet kunt gaan stemmen op het stembureau dat op uw
oproepingskaart staat vermeld, kunt u een kiezerspas aanvragen. Met
deze pas kunt u op alle stembureaus in Nederland uw stem uitbrengen.
U komt niet voor een kiezerspas in aanmerking als u niet als kiezer
staat geregistreerd. Ook ontvangt u geen kiezerspas als u al een
schriftelijk verzoek hebt ingediend om bij volmacht of per brief te
stemmen. Een kiezerspas kunt u schriftelijk (vóór 1 mei) of
persoonlijk (vóór 10 mei) aanvragen.
Voor het schriftelijk aanvragen van een kiezerspas haalt u bij de
secretarie van het gemeentehuis een speciaal formulier: het
verzoekschrift. Dit formulier vult u in en stuurt u, samen met uw
oproepingskaart, terug. Het verzoekschrift moet op uiterlijk 1 mei bij
de gemeente binnen zijn. De kiezerspas wordt u na enige tijd
toegestuurd.
U kunt een kiezerspas persoonlijk aanvragen tot uiterlijk vijf dagen
vóór de verkiezingen, dus tot en met 10 mei aanstaande. U kunt uw pas
aanvragen bij de Burgerzaken in het gemeentehuis. Daar wordt een
aantekening op uw oproepingskaart gemaakt, waarmee deze in een
kiezerspas is ongezet.
Een kiezerspas wordt slechts éénmaal uitgereikt. Raakt u hem kwijt,
dan wordt geen nieuwe verstrekt.
De gemeenteraad van Hoogeveen houdt morgen, donderdag 25 april, een
vergadering in het raadhuis van Hoogeveen. De vergadering, die
openbaar is, begint om 19.30 uur. De agenda vermeldt onder meer:
planschadevergoeding bewoners de Waring en het Roefje.
bestemmingsplan Dalerend 1975, deelplan Brugstraat 96'.
48 uur voor de vergadering meedelen aan de raadsgriffier, mr. J.P.
Wind (tel. 291241).
Commissie bezwaar- en beroepschriften
De commissie voor de bezwaar- en beroepschriften houdt een openbare
hoorzitting op woensdag 1 mei in commissiekamer 2 in het gemeentehuis.
De agenda vermeldt:
14.45 uur
. Horen van partijen inzake een bezwaarschrift van B. Ensing tegen een
verleende bouwvergunning voor het plaatsen van een antennemast op het
perceel Bieleveldlaan 63.
Collecte
Deze week gaat de Nederlandse Hartstichting met de collectebus langs
de deuren
Koopzondag
In verband met het Koninginnedagweekend mogen winkels in het
centrumgebied op zondag 28 april open zijn.
Ophalen huisvuil op andere dagen
In verband met Koninginnedag wijzigt de gemeentereiniging enkele
ophaalroutes.
* De maandagroute van 29 april wordt zaterdag 27 april gereden.
* De dinsdagroute van 30 april gaat naar maandag 29 april.
U wordt verzocht de containers om 7.45 uur aan de weg te zetten.
Straatverlichting kapot? Meldt het bij Buurtbeheer
Met ingang van 1 mei kunt u kapotte straatverlichting of ANWB-borden melden bij uw wijkbeheerder. Buurtbeheer heeft de controle van de openbare verlichting overgenomen van NV Rendo. Tot 1 mei kunt u storingen nog melden bij de gemeente (tel. 291911)
Dienstregeling voor gratis bussen op koninginnedag
Op koninginnedag kunt u gratis met de bus naar Hoogeveen. 's Middags
rijden de bussen dezelfde route terug, ook gratis. De dienstregeling
ziet er als volgt uit:
Lijn A (bus rijdt van het busstation in Zuidwolde via Alteveer naar
Hoogeveen en stopt alleen nog in Alteveer nabij de driesprong)
lijn A
Zuidwolde, busstation V. 07.45 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00
Alteveer, driesprong 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15
Hoogeveen, Zuiderweg A. 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15 09.30
Lijn B (bus vertrekt van de school in Wijster en stopt verder alleen bij de Woudzoom in Spier en de dorpskern in Pesse en rijdt vervolgens naar de rotonde Pesserstraat/Stationsweg in Hoogeveen)
Lijn B
Wijster, school V. 07.45 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00
Spier, De Woudzoom 07.50 08.05 08.20 08.35 08.50 09.05
Pesse, Dorpskern 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15
Hoogeveen, Pesserstraat A. 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15 09.30
Lijn C (bus rijdt vanuit Hoogeveen en stopt nabij de aansluiting
Hoogeveenseweg/Molenweg en verder nog in Nieuw Baling nabij het
dorpshuis, Nieuweroord nabij de Vuurkorf en Noordscheschut nabij de
halte Sluis om vervolgens te eindigen in Hoogeveen op de
Wolfsbosstraat)
Lijn C
Tiendeveen, Hgv.weg/Molenweg V. 07.40 07.55 08.10 08.25 08.40 08.55
Nieuw Balinge, dorpshuis 07.50 08.05 08.20 08.35 08.50 09.05
Nieuweroord, de Vuurkorf 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15
Noordscheschut, Sluis 08.05 08.20 08.35 08.50 09.05 09.20
Hoogeveen, Wolfsbosstraat A. 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15 09.30
Lijn D (bus vertrekt vanaf het busplein in Nieuwlande en rijdt via Elim Carstensdijk/Dorpsstraat en Hollandscheveld Riegshoogetendijk naar de Mr. Cramerweg in Hoogeveen)
Lijn D
Nieuwlande, busplein V. 07.45 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00
Elim, Carstensdijk/Dorpsstraat 07.50 08.05 08.20 08.35 08.50 09.05
Hollandscheveld, Riegshoogtendijk 08.00 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15
Hoogeveen, Mr. Cramerweg A. 08.15 08.30 08.45 09.00 09.15 09.30
Terug
Vanaf 12.00 uur vertrekt er elke 45 minuten een bus terug. De laatste
bussen vertrekken om 16.30 uur. De bussen die 's middags terug rijden
naar de dorpen vertrekken vanaf de halten waar 's ochtends in
Hoogeveen de ritten eindigen.
Alle aangegeven tijden zijn bij benadering. Het is niet uitgesloten dat de grote verkeersdrukte het aanhouden van de aangegeven dienstregeling onmogelijk maakt. Houdt hiermee dan ook rekening. Koninginnedag in Hoogeveen: Honderden medewerkers, duizenden bezoekers Nog zes nachtjes en het is zover. Koninginnedag komt nu met rasse schreden nader. Tientallen medewerkers en vertegenwoordigers van deelnemende groepen kwamen gisteravond voor het laatst bijeen. De komende dagen zullen zij alles op alles zetten om volgende week dinsdag een fantastisch feest aan te richten.
Op dinsdag 30 april 's morgens heel vroeg zal het al een drukte van
belang zijn in de binnenstad. Dranghekken, podia en allerlei
attributen moeten al om 6.00 uur klaar staan. Ook honderden
medewerkers zullen al vroeg aanwezig zijn op het 'koninklijk
parcours'.
Muziek
Alleen de vier muziekkorpsen die 's ochtends voor de koningin zullen
optreden op het Tamboerplein tellen al honderden medewerkers.
Wilhelmina, de Hoogeveense Harmonie, Irene uit Nieuweroord en Ad
Libitum: ze zijn allemaal present. De korpsen worden bij hun optreden
voor de koninklijke familie bijgestaan door drummers en djembéspelers
van de muziekschool. De trommelaars zullen 's middags samen met Ad
Libitum ook nog een optreden verzorgen.
Verkeer
Omdat alles dinsdag al zo vroeg begint, is aan de inwoners van het
centrum verzocht om de grote pleinen rond de Hoofdstraat al de avond
ervoor te ontruimen. Enkele andere pleinen - Van Echtenplein,
noordelijk deel van het Bilderdijkplein - dienen zelfs al zondagavond
vrij van auto's te zijn. Alle bewoners van de binnenstad hebben
hierover deze week een brief ontvangen. Daarin is natuurlijk ook
aangekondigd dat de binnenstad vanaf 6.00 uur tot eind van de ochtend
(of later als de drukte dat noodzakelijk maakt) is afgesloten voor
inkomend autoverkeer.
Fietsen en bussen
Elders in Het Torentje staat de dienstregeling voor de pendelbussen
die vanuit de dorpen naar de stad gaan rijden. Uiteraard is het aan te
raden om zoveel mogelijk gebruik te maken van de fiets of de bus,
omdat het rond het centrum erg druk belooft te worden. Op
bedrijventerrein De Wieken en in het zuiden langs de Trekgatenweg is
er parkeergelegenheid, maar die parkeerplekken zijn vooral nodig voor
de duizenden gasten van buiten de gemeente.
Tip
In de drukte raken er altijd wel enkele kinderen hun ouders kwijt.
Zowel voor de ouders als het kind is dat vaak een enorme schrik. Een
handige tip van de politie is: zet je telefoonnummer (bij voorkeur een
'mobiel nummer') van tevoren op de hand van je kind, dan kan er altijd
even gebeld worden. Kinderen die hun ouders kwijt zijn worden op 30
april opgevangen in het kantoor van Bureau Toezicht, Raadhuisstraat
13/15 (tel. 221923). Op de hoek van de Van Echtenstraat en de
Hoofdstraat staat een informatiestand van de VVV. De medewerksters van
de VVV kunnen op veel vragen een antwoord geven.
Besluit
Over een week is alles weer voorbij. In het centrum zullen de
versierselen nog wijzen op het grote feest en de mensen van de
reiniging zullen nog wel even nodig hebben om de stad weer schoon te
krijgen. Hopelijk zullen het fotoboek "30 april 2002 - Een koninklijk
onthaal in Hoogeveen" en de videofilm van Videohobbyclub Spotlight
verhalen over een prachtige feestdag in Hoogeveen.
Dodenherdenking in Nieuwlande
Plaatselijk Belang en de basisscholen De Hoeksteen en De Driesprong houden zaterdag 4 mei een dodenherdenking met kranslegging bij de monumenten in Nieuwlande.
De scholen hebben de twee monumenten geadopteerd. De leerlingen van de groepen 7 en 8 leggen ieder jaar kransen bij deze monumenten. Voorafgaand aan de kranslegging is er een stille tocht door het dorp. Wie wil meelopen wordt verzocht om 19.40 uur aanwezig te zijn bij basisschool De Hoeksteen.
Trouwen op het internet
Overmorgen kunt u weer via het internet een huwelijk bijwonen.
Alexander Zwiers en Karen Koster stappen vrijdag 26 april (14.30 uur)
in het huwelijksbootje. Om de trouwerij te zien typt u:
www.hoogeveen.nl/gemeente/buza/trouwcamera.htm. Of u gaat naar
www.hoogeveen.nl, vervolgens klikt u digitaal gemeentehuis aan en u
vindt de 'weddingcam' onder Burgerzaken.
Ook op www.hoogeveen.nl
De site van de gemeente biedt nu ook de weekagenda met uittips van de
ANWB/VVV. Klik naar www.hoogeveen.nl/weekagenda. De agenda staat in
het onderdeel toerisme, waar nu ook de nieuwe informatie van museum De
5000 Morgen te vinden is en de jaaragenda met de grootste evenementen
voor de rest van 2002.
Wie doet er mee aan Anjercollecte?
Het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe (vroeger het Anjerfonds Drenthe) verstrekt jaarlijks vele subsidies aan tal van culturele activiteiten en het natuurbehoud in Drenthe. Vele muziekverenigingen, zangkoren en dergelijke hebben weer een bijdrage ontvangen. Ook in onze gemeente.
Voor het eerst sinds jaren heeft het fonds het jaarbudget geheel uitgegeven. Dat komt voor een deeld door de vele aanvragen uit het fonds, maar ook door de teruglopende collecte-opbrengst.
Dit jaar wordt de Anjercollecte gehouden in de periode 27 mei tot en met 1 juni 2002. Graag nodigen wij verenigingen die op cultureel terrein werkzaam zijn uit om aan deze collecte deel te nemen. Het houden van een collecte is voor verenigingen zeker de moeite waard, want ongeveer eenderde van het ingezamelde geld mag in de verenigingskas worden gestort.
Aanmelden
Belangstellenden kunnen zich aanmelden tot 29 april 2002. Dit kan in het
gemeentehuis bij de afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken,
Raadhuisplein 1, Postbus 20000, 7900 PA, Hoogeveen. Voor inlichtingen of
aanmelding kunt u contact opnemen met mevrouw K. Eefting, telefoonnummer
291245 of per e-mail K.Eefting@Hoogeveen.nl
Project gemeente begeleiding vrouwen naar betaalde baan
Begin mei start een nieuw initiatief van de gemeente Hoogeveen om (bijstands)vrouwen klaar te stomen voor een betaalde baan. De aandacht gaat daarbij vooral uit naar herintreders.
Deze groep vrouwen heeft vaak te maken met allerlei belemmeringen voor het
vinden van een baan, zoals de (alleen)zorg voor kleine kinderen, het
ontbreken van recente werkervaring en twijfel aan eigen kennen en kunnen.
Scholing
Door middel van beroepsgerichte scholing en veel individuele begeleiding
hoopt de gemeente hun achterstand weg te werken en de vrouwen aan een leuke,
betaalde baan te helpen. Daarbij gaat het vooral om administratieve functies
en werk in de zorg. Maar ook andere sectoren behoren tot de mogelijkheden.
Dat is mede afhankelijk van de wens van de kandidaten.
Het project is speciaal voor deze groep vrouwen ontwikkeld door E-Quip
Projectmanagement in Hengelo, in samenwerking met de afdeling Sociale Zaken
en Werkgelegenheid van de gemeente Hoogeveen.
Aanmelden
Er is nog plaats voor gemotiveerde kandidaten. Belangstellenden kunnen
contact opnemen met E-Quip Projectmanagement, telefoon 074-2508285, Ingrid
Brandt. Ook bedrijven die een stageplaats willen aanbieden kunnen bij E-Quip
reageren.
MededelingenGehandicaptenparkeerplaats Pottingastraat
besloten om aan de Pottingastraat te Hoogeveen een
gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aan te wijzen.
Voor nadere informatie wordt verwezen naar de officiële publicatie op het
publicatiebord aan het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in het
gebouw aan het Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen
'Grand Prix' in Hoogeveen
Aero Verkoop BV heeft een aanvraag ingediend voor het organiseren van een
kartevenement op woensdag 3 juli op de kruising Schutstraat - Het Haagje -
Alteveerstraat. Informatie over deze aanvraag is te verkrijgen op de
afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken (tel. 291244).
Vergunningen Koninginnedag
Het college van Burgemeester en Wethouders heeft vergunning verleend aan de
volgende organisatoren in het kader van activiteiten op Koninginnedag:
* Hoogeveense Ondernemers Vereniging voor het organiseren van onder
andere braderieën, markten en kinderactiviteiten op zaterdag 27
april, zondag 28 april en dinsdag 30 april op de Hoofdstraat,
gedeelte Schutstraat, Van Echtenstraat, Grote Kerkstraat en
Tamboerpassage.
* Horeca Hoofdstraat Noord voor het organiseren van
muziekactiviteiten op 30 april op Hoofdstraat Noord van 13.00 uur
tot 20.00 uur
* Mauritshof voor het organiseren van een muziekevenement op 30
april van 20.00 uur tot 00.30 uur op het Mauritsplein
* Wagenvoort Vuurwerk BV voor het opstellen en afsteken van
evenementenvuurwerk op het Marktterrein op 30 april tussen 22.00
uur en 22.30 uur.
* Stichting Activiteitencommissie 't Oekie voor het organiseren van
een oranjemarkt en muziekactiviteiten op 30 april op het
evenemententerrein aan de Hendrik Raakweg in Hollandscheveld.
* B.S.V de Wolfsbos voor het organiseren van een braderie op 30
april in winkelcentrum De Wielewaal.
* De Uitwijk voor het organiseren van Koninginnedagactiviteiten op
30 april bij de verenigingsgebouwen aan de Achteromsedijk en de
Piet Soerstraat.
Nadere informatie over deze vergunningen is te verkrijgen bij de
afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken, telefoonnummer 291
244.
Ingekomen bouwaanvragen, bouwmeldingen en sloopaanvragen
Bouwaanvragen:
* Steenbergen P., plaatsen van een dakkapel, Korenstraat 82
* Bouwbedrijf J. Hartman B.V., bouwen van drie woningen De Bolster
* Krijnen R.A., uitbreiden en verbouwen woning, Sirius 43
* Smit R.L., uitbreiden van een stal/berging, Oostering 30
* Brouwershaven van C., bouwen van een serre, Jos van Aalderenlaan
82
* Tegelhandel Hoogeveen, uitbreiden van een opslagruimte,
Stephensonstraat 12
* Bouwbedrijf Fieko, wijzigen van de gevels van een woning,
Atlaslaan 65
* Hein A.R., uitbreiden van een woning, Nijstad 2
* Kats - van Es A.J., bouwen van een schuur, Noorderweg 12
* Gemeente Hoogeveen (sector BD/afd. ABJZ), plaatsen van een
plakzuil, Brugstraat 1, t.h.v. Valeriaan 5
* Gemeente Hoogeveen (sector BD/afd. ABJZ), plaatsen van een
plakzuil, Mr Cramerweg, hoek Hollandscheveldse Opgaande
* Jonge de J., bouwen van een schapenschuur/berging,Weg om de Oost 7
* Anninga J.G., bouwen van een antennemast, Otto Zomerweg 16
* Bouwbedrijf Fieko, uitbreiden van een woning, Riegshoogtendijk 82
* Greidanus M., uitbreiden van een woning, Dravik 34
* Fidom J.,uitbreiden van een woning, Dravik 36
* Bisschop C., verbouwen van een woning, Merwede 43
Bouwmeldingen:
* Tadema J.J., bouwen van een tuinhuisje, De Westmaden 20
* Huijbregts H.A.M., plaatsen van een tuinhuisje, Karper 3
* Beeksma H.A., bouwen van een blokhut, De Vos van Steenwijklaan 39
* Goelema L.W., bouwen van een tuinhuisje, Brugstraat 56
* Muurman H., bouwen van een blokhut en een voliëre, De Mast 4
* Timmer J.O., bouwen van een blokhut, Sloutersverlaat 37
Sloopaanvragen:
Herbers Interselling B.V., slopen van winkelpand met woning, Het
Haagje 24
de afdeling Bouw-en Woningtoezicht, Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis)
Verleende bouw-en sloopvergunningen
Bouwvergunningen:
* D. Pieters, uitbreiden van een woning, De Schoener 6
* R. Noordzij, bouwen van een garage/berging, Seringenlaan 55
* J. Stille, bouwen van een tuinhuisje, De Tippe 10
* Speeltuinvereniging Nieuwlande, bouwen van een opslagruimte,
Boerdijk tussen nr's 4 en 6
* A.S. Reinders, uitbreiden van een woning, Sellerstraat 35
* E. Zwiers, bouwen van paardestallen en opslagruimte, Oude wijk 15
* J. ter Haar, plaatsen van een dakkapel, De Schoof 37
* W.M. Zwiep, bouwen van een schuur, Brouwerswijk 113
* F. Meeles, wijzigen van de voorgevel van een winkelpand,
Hoofdstraat 74
* H.J. Watermulder, uitbreiden van een woning, De Westmaden 21
* W. Mol, verbouwen van een carport tot garage en het plaatsen van
een antennemast, Melkweg 35
* J. Tiggelaar, wijzigen van de gevel van een woning, De Oostmaden 8
* R. Schraa, uitbreiden van een woning, De Vogelakkers 12
* J. Brink, bouwen van een woning, Karper 27
* Autoschade Roks, uitbreiden van een bedrijfspand, Europaweg 28
* J.W. Dorgelo, plaatsen van een dakkapel en vervangen van het
dakbeschot, Linthorst Homanstraat 11a
* M. Molendijk, bouwen van een volière, Landsteinerhof 24
* A. Frijlink, plaatsen van een tijdelijke woonunit, Buitenvaart I -
kavel W18
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van de
bestemmingsplannen Schoonvelde West 14e uitwerkingsplan, Toldijk en
Trasselt 16e uitwerkingsplan ten behoeve van de volgende
bouwaanvragen:
* G. Meijer, voor het uitbreiden van de woning Swammerdamstraat 23
te Hoogeveen;
* A. Zuidema, voor het bouwen van een woonboerderij met schuren op
het perceel Wijsterseweg 2 te Hoogeveen;
* A. ten Caat, voor het plaatsen van een dakkapel op de woning
Dravik 40 te Hoogeveen.
De bouwaanvragen liggen met ingang van 25 april 2002 gedurende vier
weken voor een ieder ter inzage bij de centrale balie van de sector
omtrent de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 2 van de wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende
bestemmingsplan Toldijk ten behoeve van de volgende bouwaanvraag:
* A. Zuidema, voor het bouwen van een woonboerderij met schuren op
het perceel Wijsterseweg 2 te Hoogeveen.
De bouwaanvraag ligt met ingang van 25 april 2002 gedurende vier weken
voor een ieder ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen &
Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende
deze termijn kan een ieder schriftelijk zijn/haar zienswijze omtrent
de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Kapvergunningen
De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunningen verstrekt aan:
* G. Kelly, Kanaalweg 15, Hoogeveen, voor een linde;
* A. Pol, Wilfred Stillweg 21, Hollandscheveld, voor een eik;
* R. van der Eijk, Lindenlaan 7, Hoogeveen, voor een iep
Tegen deze verleende vergunningen kan binnen zes weken na dagtekening
van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift worden ingediend bij het college van Burgemeester en
Wethouders.
Drank- en Horecawet
Onderstaande instellingen hebben bij Burgemeester en Wethouders een
aanvraag gedaan voor een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de
Drank- en Horecawet.
* Voetbalvereniging Hoogeveen, Sportveldenweg 1-3, Hoogeveen
* Tennisclub Nieuwlande, Bernhardlaan 23, Nieuwlande
De ontwerp-beschikkingen liggen gedurende een maand na de bekendmaking
ter inzage bij de afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken,
Raadhuisplein 1.
Belanghebbenden kunnen binnen deze maand schriftelijk hun bedenkingen
kenbaar maken bij het College van Burgemeester en Wethouders, Postbus
20000, 7900 PA, Hoogeveen.
Een ontwerp-beschikking ligt ter inzage om de inspraak door belanghebbenden te bevorderen en biedt in dit stadium niet de mogelijkheid een bezwaarschrift in te dienen.
Als belanghebbenden dienen te worden aangemerkt de vergunningaanvrager, de horeca-ondernemers en eventuele vertegenwoordigers van organisaties die de belangen van de betrokken instelling of de betrokken ondernemers behartigen. De bedenkingen moeten zijn gericht op het voornemen van Burgemeester en Wethouders geen voorwaarden aan de vergunning te verbinden om eventuele ongewenste concurrentie tegen te gaan.
Groenmarkt
Op 18 april 2002 heeft het College van Burgemeester & Wethouders
vergunning verleend aan de Commissie Groenmarkt Hoogeveen voor het
organiseren van de jaarlijkse Groenmarkt op zaterdag 11 mei 2002. In
verband met werkzaamheden aan de Grote Kerkstraat zal een deel van de
Groenmarkt plaatsvinden in de Raadhuisstraat. Nadere informatie
hierover is te krijgen bij de afdeling Algemeen Bestuurlijke en
Juridische Zaken (tel. 291 244).
NS-emplacement Hoogeveen
In de periode van 1 mei tot en met 30 juni 2002 zal Polman Installatietechniek BV, in opdracht van de Nederlandse Spoorwegen, werkzaamheden verrichten aan het NS-emplacement Hoogeveen. Nadere informatie hierover is te krijgen bij de afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken (tel. 291244).