Ingezonden persbericht
Al bijna 200.000 medewerkers in call centers
Op 23 april worden in Aalsmeer de NCCA prijzen uitgereikt aan de beste call centers van Nederland.
Op dit moment zijn er naar schatting al ruim acht honderd call centers in Nederland en zij bieden inmiddels werkgelegenheid aan bijna 200.000 medewerkers.
Ongeveer tachtig procent van die centers (de zogenaamde "in huis" call centers) vormen een onderdeel van een groot bedrijf met veel klantcontacten zoals een bank, verzekeringsmaatschappij, touroperator, telecombedrijf of postorderaar.
Het is opvallende dat deze "in huis"call centers ondervertegenwoordigd zijn tijdens het prijzenfestival dat dit jaar het tien jarig bestaan viert. De verkiezing en de Gala Avond worden georganiseerd door de Stichting NCCA, waarin onder andere de grote uitzendbureaus zitting hebben. Het aantal bezoekers van de avond neemt jaarlijks toe. Vorig jaar waren er vierhonderdtachtig bezoekers, het aantal inschrijvingen voor de avond ligt opnieuw beduidend hoger dan vorig jaar. "We stoppen alleen bij de vijfhonderd aldus de NCCA, "anders wordt het te vol.
De meeste bezoekers komen om te praten met hun collega's en daar hebben we dit jaar extra gelegenheid voor ingebouwd, dan moet je ergens een grens stellen aan het aantal mensen dat je toelaat".
Deze en volgende week wordt een twintigtal genomineerde call centers bezocht door de juryleden. In de jury hebben prominente, deskundige en vooral onpartijdige call center deskundigen zitting genomen. De jury staat onder leiding van Harold de Bock, de man die ook initiatiefnemer is van de jaarlijkse call center benchmark.
Tijdens een grootse Gala Avond op dinsdag 23 april in het Event Centre Aalsmeer worden de gouden, zilveren en bronzen Nationale Contact Center Awards uitgereikt. De NCCA Gala Avond vormt een onderdeel van de Telecommerce Dagen die van 23 tot en met 25 april worden gehouden in de Jaarbeurs te Utrecht.
Voor verdere informatie
Stichting NCCA
Arnoud Koek 06 51 231 898
Hans Bach 06 54 27 00 00
René van Noort 06 51 579 165