Ingezonden persbericht

Belgacom en NetCentrex leveren gezamenlijk Contact Center-oplossing Forum CSS

Een complete oplossing voor de integratie van telefonie en computertoepassingen

Brussel, 23 april 2002 - Belgacom N.V., de belangrijkste Belgische telecomoperator, en NetCentrex, leverancier van oplossingen voor next generation netwerken en toepassingen voor vaste telefonie, mobiele telefonie en Voice over IP (VoIP), leveren gezamenlijk de Contact Center-oplossing Forum CSS aan bedrijven. Gebruikers kunnen met deze oplossing de interactie met hun klant optimaliseren.

Forum CSS is een totaaloplossing om zowel formele als informele callcenters uit te rusten. Met dit nieuwe, eenvoudig en snel te installeren platform kunnen bedrijven de kwaliteit van hun dienstverlening en de productiviteit van hun medewerkers optimaliseren zonder hoogoplopende kosten. Met Forum CSS verhoogde technische risico's en een groot aantal tussenpersonen.

Forum CSS is gebaseerd op de Saga-technologie van NetCentrex en vormt een aanvulling op het Forum 700-aanbod van Belgacom. Het platform combineert hoogstaande kwalificatie met intelligente routing-mogelijkheden en een standaard of skill-based distributie. Forum CSS biedt daarnaast een naadloze integratie van telefonie en computertoepassingen om de productiviteit van de callcentermedewerkers te verhogen. Hierdoor wordt de relevante informatie op het scherm van de agent voor verdere bewerking aangeboden waardoor alle interacties met de klant centraal worden geregistreerd.

Vincent Trentels, General Manager Benelux van NetCentrex, zegt: "We zijn bijzonder verheugd dat we, dankzij het samenwerkingsverband met Belgacom, onze producten kunnen aanbieden via de grootste telecomoperator van België. De oplossingen die we samen hebben ontwikkeld, zijn samengebracht in een uniek aanbod voor Contact Centers in de B2B-markt. Deze overeenkomst past overigens perfect in ons algemeen beleid waarin we steunen op een netwerk van partners en operators om onze oplossingen bij bedrijven te implementeren."

Verschillende klanten kozen reeds voor Forum CSS van Belgacom, waaronder Guilbert, Budget Rent-a-Car, de Nationale Loterij, Apem en Omegapharma.

NetCentrex (www.netcentrex.net)
NetCentrex biedt network platforms en network based applications die de convergentie van VoIP, PSTN, en Mobiele netwerken realiseren, en voorzien in geavanceerde communicatie diensten voor de Consumer, Enterprise, en eCRM markten.

De productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multi-protocol Softswitch en een Media Server Platform (een application development en execution platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multi-media Contact Centers, Residentiële IP telephony, VoiP VPN, IP Centrex, 0800/0900 Service Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex producten zijn gebaseerd op een innovatieve "Telco-grade" real-time gedistribueerde open architectuur voor fouttolerante omgevingen en garandeert een hoge performantie en lineaire schaalbare oplossing. 's Werelds grootste VoIP netwerken zijn gerealiseerd met het Network Platform van NetCentrex.

NetCentrex werd in 1998 opgericht en telt vandaag meer dan 150 klanten over de hele wereld (Noord-Amerika en Europa) waaronder Mobistar, Belgacom, France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en Voicenet Communications. Onder haar partners op wereldvlak telt NetCentrex onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Nortel Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom (OEM-overeenkomst) en Altaline in Leuven. NetCentrex is een privé-onderneming die gefinancierd wordt door de meest vooraanstaande risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.

Belgacom (www.belgacom.be)
Belgacom NV, met hoofdkantoor in Brussel, in het hart van Europa, is in België de marktleider inzake globale telecommunicatieoplossingen. Haar aandelen zijn in handen van de Belgische overheid (50 % + één aandeel) en ADSB Telecommunications (50% - één aandeel), een internationaal consortium waarvan SBC, Singapore Telecom, Tele Danmark en een groep financiële investeerders deel uitmaken.
De Belgacom-groep verstrekt vooral lokale, interzonale en internationale spraak- en datadiensten, langs het vaste en het mobiele net, naast satelliet-, carrier- en een uiteenlopende reeks Internetdiensten. Infosources (Parijs, Nouveau Marché, 5416), waarin Belgacom voor 94,29% participeert, is de belangrijkste leverancier van internetdiensten en -toegang in België via Belgacom Skynet. Haar filiaal Belgacom Mobile (75% Belgacom, 25% Vodafone) telde 4.147.000 abonnees op eind 2001. Sinds 1996 biedt Belgacom de "Belgacom Solutions" aan, waardoor de klanten hun verschillende activiteitencentra verspreid over de hele wereld onderling kunnen verbinden op basis van één enkele telecommunicatiestandaard.