Ingezonden persbericht
Belgacom en NetCentrex leveren gezamenlijk Contact Center-oplossing Forum CSS
Een complete oplossing voor de integratie van telefonie en computertoepassingen
Brussel, 23 april 2002 - Belgacom N.V., de belangrijkste Belgische
telecomoperator, en NetCentrex, leverancier van oplossingen voor next
generation netwerken en toepassingen voor vaste telefonie, mobiele telefonie
en Voice over IP (VoIP), leveren gezamenlijk de Contact Center-oplossing
Forum CSS aan bedrijven. Gebruikers kunnen met deze oplossing de interactie
met hun klant optimaliseren.
Forum CSS is een totaaloplossing om zowel formele als informele callcenters
uit te rusten. Met dit nieuwe, eenvoudig en snel te installeren platform
kunnen bedrijven de kwaliteit van hun dienstverlening en de productiviteit
van hun medewerkers optimaliseren zonder hoogoplopende kosten. Met Forum CSS
verhoogde technische risico's en een groot aantal tussenpersonen.
Forum CSS is gebaseerd op de Saga-technologie van NetCentrex en vormt een aanvulling op het Forum 700-aanbod van Belgacom. Het platform combineert hoogstaande kwalificatie met intelligente routing-mogelijkheden en een standaard of skill-based distributie. Forum CSS biedt daarnaast een naadloze integratie van telefonie en computertoepassingen om de productiviteit van de callcentermedewerkers te verhogen. Hierdoor wordt de relevante informatie op het scherm van de agent voor verdere bewerking aangeboden waardoor alle interacties met de klant centraal worden geregistreerd.
Vincent Trentels, General Manager Benelux van NetCentrex, zegt: "We zijn
bijzonder verheugd dat we, dankzij het samenwerkingsverband met Belgacom,
onze producten kunnen aanbieden via de grootste telecomoperator van België.
De oplossingen die we samen hebben ontwikkeld, zijn samengebracht in een
uniek aanbod voor Contact Centers in de B2B-markt. Deze overeenkomst past
overigens perfect in ons algemeen beleid waarin we steunen op een netwerk
van partners en operators om onze oplossingen bij bedrijven te
implementeren."
Verschillende klanten kozen reeds voor Forum CSS van Belgacom, waaronder
Guilbert, Budget Rent-a-Car, de Nationale Loterij, Apem en Omegapharma.
NetCentrex (www.netcentrex.net)
NetCentrex biedt network platforms en network based applications die de
convergentie van VoIP, PSTN, en Mobiele netwerken realiseren, en voorzien in
geavanceerde communicatie diensten voor de Consumer, Enterprise, en eCRM
markten.
De productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multi-protocol Softswitch
en een Media Server Platform (een application development en execution
platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multi-media Contact
Centers, Residentiële IP telephony, VoiP VPN, IP Centrex, 0800/0900 Service
Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex producten zijn gebaseerd op een
innovatieve "Telco-grade" real-time gedistribueerde open architectuur voor
fouttolerante omgevingen en garandeert een hoge performantie en lineaire
schaalbare oplossing. 's Werelds grootste VoIP netwerken zijn gerealiseerd
met het Network Platform van NetCentrex.
NetCentrex werd in 1998 opgericht en telt vandaag meer dan 150 klanten over
de hele wereld (Noord-Amerika en Europa) waaronder Mobistar, Belgacom,
France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en
Voicenet Communications. Onder haar partners op wereldvlak telt NetCentrex
onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Nortel
Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom
(OEM-overeenkomst) en Altaline in Leuven. NetCentrex is een
privé-onderneming die gefinancierd wordt door de meest vooraanstaande
risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.
Belgacom (www.belgacom.be)
Belgacom NV, met hoofdkantoor in Brussel, in het hart van Europa, is in
België de marktleider inzake globale telecommunicatieoplossingen. Haar
aandelen zijn in handen van de Belgische overheid (50 % + één aandeel) en
ADSB Telecommunications (50% - één aandeel), een internationaal consortium
waarvan SBC, Singapore Telecom, Tele Danmark en een groep financiële
investeerders deel uitmaken.
De Belgacom-groep verstrekt vooral lokale, interzonale en internationale
spraak- en datadiensten, langs het vaste en het mobiele net, naast
satelliet-, carrier- en een uiteenlopende reeks Internetdiensten.
Infosources (Parijs, Nouveau Marché, 5416), waarin Belgacom voor 94,29%
participeert, is de belangrijkste leverancier van internetdiensten
en -toegang in België via Belgacom Skynet. Haar filiaal Belgacom Mobile (75%
Belgacom, 25% Vodafone) telde 4.147.000 abonnees op eind 2001. Sinds 1996
biedt Belgacom de "Belgacom Solutions" aan, waardoor de klanten hun
verschillende activiteitencentra verspreid over de hele wereld onderling
kunnen verbinden op basis van één enkele telecommunicatiestandaard.