Ingezonden persbericht
Chordiant sluit strategisch partnerschip met 4C Consulting
Uitbreiding en ondersteuning van activiteiten in Benelux-markt
Amsterdam, 18 april 2002 - Chordiant Software Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van dynamische CRM-oplossingen, heeft een meerjarig strategisch samenwerkingsverband met 4C Consulting gesloten. 4C is gespecialiseerd in de implementatie van CRM-oplossingen en richt zich onder ander op financiële dienstverleners en telecommunicatiebedrijven. Chordiant en 4C gaan de dynamische CRM-oplossingen van Chordiant aanbieden in de Benelux.
Door deze overeenkomst neemt 4C deel aan het Symphony Alliance-programma van
Chordiant. Binnen dit programma is 4C gekwalificeerd als Strategic Regional
Systems Integrator. Dit houdt onder andere in dat beide partijen gezamenlijk
investeren in de opbouw van de kennis en expertise van de dynamische
CRM-oplossingen van Chordiant. Naast uitgebreide training en certificering
van de 4C-consultants krijgt 4C de beschikking over de ondersteuning en
begeleiding van de alliance managers van Chordiant, en werken beide
bedrijven samen op het gebied van sales en marketing. Bovendien is er een
solution- en demonstratiecentrum opgezet, waar op termijn ook
Chordiant-producttrainingen kunnen plaatsvinden.
Frans van Emstede, Regional Manager Benelux van Chordiant: "4C Consulting is
een sterke marktpartij in de Benelux en als regionale partner van belang bij
de versterking van onze marktpositie. Chordiant breidt het bereik van haar
dynamische CRM-oplossingen aanzienlijk uit. Daarbij biedt de wederzijdse
bereidheid tot investeren in kennis en expertise een stevig fundament voor
een succesvolle samenwerking."
Johan van Genechten, CEO van 4C Consulting: "Onze klanten willen een
volledig open softwarearchitectuur waarmee ze op geïntegreerde wijze via
verschillende communicatiekanalen met hun klanten kunnen communiceren én
zakendoen. De grote organisaties waar 4C Consulting voor werkt, hebben
meestal te maken met miljoenen klanten die over de nieuwste technologieën
willen beschikken om op de voor hen meest geschikte manier met hun
leveranciers te communiceren. Klanten willen alle communicatiekanalen
naadloos integreren zonder bestaande applicaties te vervangen. Onze ervaring
is dat de vervanging van bestaande systemen de Return on Investment op
CRM-systemen zwaar onder druk zet. Door het partnership met Chordiant
Software kunnen we onze klanten CRM-oplossingen bieden die verder bouwen op
eerdere investeringen en daardoor een veel betere Return on Investment
garanderen."
4C Consulting
4C Consulting, met vestigingen in België, Nederland en Zuid-Afrika, is een
snelgroeiende onderneming die zich concentreert op de implementatie van
Customer Relationship Management-oplossingen (CRM) in verschillende markten.
Als onafhankelijke consultancy-organisatie adviseert 4C Consulting klanten
op het gebied van hoogwaardige CRM-oplossingen die voorzien in alle
behoeften en ze ondersteunen bij het werven, ontwikkelen en behouden van de
juiste klanten met het oog op langetermijn winstgevendheid en
aandeelhouderswaarde. Volgens 4C vereist een succesvolle CRM-oplossingen
binnen traditionele en e-business-omgevingen een totaalaanpak met customer
intelligence en customer interaction.
Voor meer informatie over 4C Consulting kunt u contact opnemen met Sandra
Vankrinkelen, Marketing Manager. Telefoon: +32 (0)2 275 90 00.
Chordiant Software
Chordiant Software levert 'Dynamically Driven CRM': complete
softwareoplossingen voor wereldwijd opererende bedrijven in de B2C-markt.
Met de oplossingen van Chordiant kunnen bedrijven concurrentievoordeel
behalen door efficiëntere en effectievere marketing, verkoop en
klantenservice. Chordiant biedt als enige real-time procesgestuurde
oplossingen voor multidimensionale klantinteracties. De unieke Chordiant JX
Architecture zorgt voor naadloze aansluiting op bestaande infrastructuren.
Het resultaat is een consistente klantervaring.
Meer informatie over Chordiant: www.chordiant.com.