Ingezonden persbericht
Comsys ontvlecht zich van IP Globalnet
Soesterberg - 15 april 2002 - Comsys, dat in 2000 fuseerde met IP Globalnet,
is onlangs verzelfstandigd. De samenwerking met het Belgische bedrijf heeft
niet de synergetische voordelen opgeleverd, die ten tijde van de fusie werden
verwacht. Als zelfstandige onderneming concentreert Comsys zich op haar
kerncompetenties: op telecommunicatie en spraaktechnologie gebaseerde
hoogwaardige dienstverlening.
"De fusie met IP Globalnet, die plaatsvond tijdens de hoogtijdagen van de
ICT-hype, heeft niet de synergetische effecten gebracht die er destijds van
werden verwacht," zegt Cees Fortuin, Managing Director van Comsys. "Voor een
belangrijk deel is dit veroorzaakt door het einde van de hausse in de
ICT-branche, waardoor een beoogde beursgang niet is doorgegaan. Daarnaast
bleken de activiteiten, die elkaar in eerste instantie goed aanvulden,
moeilijk over de landsgrenzen heen te implementeren. Door het uitblijven van
de synergetische effecten hebben we besloten om onze eigen koers te varen en
ons te focussen op onze kerncompetenties: op telecommunicatie en
spraaktechnologie gebaseerde hoogwaardige dienstverlening. Met de
verzelfstandiging denken we ons duidelijker te profileren naar de markt en de
slagvaardigheid te bieden die hoort bij een bedrijf van onze omvang."
Eigen koers
In haar 20-jarig bestaan heeft Comsys een sterke reputatie opgebouwd in het
ontwikkelen, integreren en onderhouden van geautomatiseerde systemen voor de
communicatie tussen klanten en bedrijven. Door recente R&D investeringen is
de gehele productportfolio vernieuwd en ondersteunen de Comsys-producten alle
belangrijke ontwikkelingen op het gebied van spraaktechnologie, VoiceXML,
I-mode, 3 G mobiele media en mobiele betaalsystemen. Mede door een forse
kapitaalinjectie van de investeerders is de continuïteit van het
verzelfstandigde bedrijf gewaarborgd.
Comsys B.V., Amersfoortsestraat 124-D, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg.
Tel. 033 - 445 22 00, fax 033 - 445 22 11. Website: www.comsys.nl.
Over Comsys
Comsys is gespecialiseerd in het ontwikkelen, integreren en onderhouden van
geautomatiseerde systemen voor de communicatie tussen klanten en bedrijven.
De oplossingen van Comsys omvatten onder meer de integratie van multimedia
contact centers, gespecialiseerde telefonieoplossingen (veelal gebaseerd op
spraaktechnologie) en producten en diensten voor (mobiele) operators en
service providers. Voorbeelden hiervan zijn saldo- en koersinformatiesystemen
voor financiële instellingen, automatische bestel- en transactiesystemen voor
bedrijven en billing-, voice- en mobiele services voor de
telecommunicatiesector. Daarnaast heeft Comsys veel ervaring en expertise op
het gebied van taal- en spraaktechnologie. Voor klanten betekent dit onder
meer lagere kosten per klantcontact, beter inzicht in klantgedrag en een
hogere servicegraad voor hun relaties. Comsys heeft vestigingen in Nederland,
Groot-Brittannië en Duitsland. Wereldwijd maken toonaangevende ondernemingen
als Euronext, Fortis, ING-groep, IKEA, Otto, Wehkamp, Festo, Polkomtel,
Swisscom en Orga Kartensysteme gebruik van de diensten, oplossingen en
producten van Comsys.
Voor redactionele informatie:
Comsys B.V. Influx PR Johan Pieters Yvette ten Vaarwerk Tel. 033 - 445 22 00 Tel. 055 - 366 30 34 E-mail: johan.pieters@comsys.nl E-mail: prinflux@cs.com. Website: www.comsys.nl Website: www.influx-pr.com.