Ingezonden persbericht


Comsys ontvlecht zich van IP Globalnet

Soesterberg - 15 april 2002 - Comsys, dat in 2000 fuseerde met IP Globalnet, is onlangs verzelfstandigd. De samenwerking met het Belgische bedrijf heeft niet de synergetische voordelen opgeleverd, die ten tijde van de fusie werden verwacht. Als zelfstandige onderneming concentreert Comsys zich op haar kerncompetenties: op telecommunicatie en spraaktechnologie gebaseerde hoogwaardige dienstverlening.

"De fusie met IP Globalnet, die plaatsvond tijdens de hoogtijdagen van de ICT-hype, heeft niet de synergetische effecten gebracht die er destijds van werden verwacht," zegt Cees Fortuin, Managing Director van Comsys. "Voor een belangrijk deel is dit veroorzaakt door het einde van de hausse in de ICT-branche, waardoor een beoogde beursgang niet is doorgegaan. Daarnaast bleken de activiteiten, die elkaar in eerste instantie goed aanvulden, moeilijk over de landsgrenzen heen te implementeren. Door het uitblijven van de synergetische effecten hebben we besloten om onze eigen koers te varen en ons te focussen op onze kerncompetenties: op telecommunicatie en spraaktechnologie gebaseerde hoogwaardige dienstverlening. Met de verzelfstandiging denken we ons duidelijker te profileren naar de markt en de slagvaardigheid te bieden die hoort bij een bedrijf van onze omvang."

Eigen koers
In haar 20-jarig bestaan heeft Comsys een sterke reputatie opgebouwd in het ontwikkelen, integreren en onderhouden van geautomatiseerde systemen voor de communicatie tussen klanten en bedrijven. Door recente R&D investeringen is de gehele productportfolio vernieuwd en ondersteunen de Comsys-producten alle belangrijke ontwikkelingen op het gebied van spraaktechnologie, VoiceXML, I-mode, 3 G mobiele media en mobiele betaalsystemen. Mede door een forse kapitaalinjectie van de investeerders is de continuïteit van het verzelfstandigde bedrijf gewaarborgd.

Comsys B.V., Amersfoortsestraat 124-D, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg. Tel. 033 - 445 22 00, fax 033 - 445 22 11. Website: www.comsys.nl.

Over Comsys
Comsys is gespecialiseerd in het ontwikkelen, integreren en onderhouden van geautomatiseerde systemen voor de communicatie tussen klanten en bedrijven. De oplossingen van Comsys omvatten onder meer de integratie van multimedia contact centers, gespecialiseerde telefonieoplossingen (veelal gebaseerd op spraaktechnologie) en producten en diensten voor (mobiele) operators en service providers. Voorbeelden hiervan zijn saldo- en koersinformatiesystemen voor financiële instellingen, automatische bestel- en transactiesystemen voor bedrijven en billing-, voice- en mobiele services voor de telecommunicatiesector. Daarnaast heeft Comsys veel ervaring en expertise op het gebied van taal- en spraaktechnologie. Voor klanten betekent dit onder meer lagere kosten per klantcontact, beter inzicht in klantgedrag en een hogere servicegraad voor hun relaties. Comsys heeft vestigingen in Nederland, Groot-Brittannië en Duitsland. Wereldwijd maken toonaangevende ondernemingen als Euronext, Fortis, ING-groep, IKEA, Otto, Wehkamp, Festo, Polkomtel, Swisscom en Orga Kartensysteme gebruik van de diensten, oplossingen en producten van Comsys.

Voor redactionele informatie:


Comsys B.V.                     Influx PR
Johan Pieters                       Yvette ten Vaarwerk
Tel. 033 - 445 22 00                Tel. 055 - 366 30 34
E-mail: johan.pieters@comsys.nl     E-mail: prinflux@cs.com. 
Website: www.comsys.nl          Website: www.influx-pr.com.