STICHTING ALCOHOLPREVENTIE
Albert Heijn moedigt jongeren aan Breezers te kopen
De Stichting Alcoholpreventie (STAP) is boos op Albert Heijn. In een brief aan de directie van Albert Heijn beschuldigt STAP het supermarktconcern van onverantwoord gedrag doordat zij de afgelopen week alcoholhoudende mixdranken tegen verlaagde prijzen en op een opvallende wijze heeft aangeprezen in haar supermarkten.
In de gratis reclamebrochure schrijft Albert Heijn: 'Breezers zijn razend populair geworden. Vooral bij jongeren die hun Breezers het liefst zó uit het flesje drinken.'
Een citaat uit de brief van STAP aan Albert Heijn:
10)'U maakt in uw reclamebrochure melding van het gegeven dat de
Breezers vooral populair zijn bij jongeren waarmee u impliciet
jongeren en hun ouders aanmoedigt deze drankjes te kopen.'
STAP dringt er Albert Heijn op aan te stoppen met deze vorm van actief
aanprijzen van deze populaire premixers omdat het overmatig
alcoholgebruik in de hand werkt.
De actie van Albert Heijn is ongelukkig gepland omdat eind april de
levensmiddelenbranche start met de campagne: 'Soms moet je nee
verkopen', die als doel heeft het kopen van alcohol in de supermarkt
door jongeren onder de 16 jaar terug te dringen.
STAP pleit voor een totaal verbod op de verkoop van alcoholhoudende
mixdranken in supermarkten.
Einde persbericht
---
---
Stichting Alcoholpreventie
Tel 030-6565041
Voor informatie: Ir. W.E. van Dalen
Mobiel: tel 0653295544
15 apr 02 14:11