Ingezonden persbericht

The Harlem Globetrotters

Het is al weer 8 jaar geleden dat "The Harlem Globetrotters ®" in Nederland "acte de presence" gaven. "The Harlem Globetrotters ®" is het meest gerenommeerde topsport-entertainment spektakel ter wereld. Sinds 1926 hebben vele tientallen miljoenen mensen in meer dan 120 landen genoten van het optreden van dit unieke gezelschap.

Op 14, 16 en 17 april 2002 bezoeken "The Harlem Globetrotters®" voor het eerst sinds 8 jaar Nederland. De locaties zijn: zondag het "Topsportcentrum" in Eindhoven, dinsdag "Sporthallen Zuid Amsterdam" en woensdag "Martinihal Groningen". De opdrachtgevers van MrMedia hebben hierin alle exclusieve rechten voor Nederland.

Doelgroep is "all in the family" met een nadruk op de jeugd. Een show van "The Harlem Globetrotters ®" staat garant voor een uitverkocht huis, sfeer, tumult en onvoorspelbare zaken. We kunnen niet alleen het daadwerkelijke optreden aanbieden, maar ook een startdocumentaire (eventueel uit te zenden in parts) waarin het onwaarschijnlijke internationale succes van "The Harlem Globetrotters ®" wordt onderstreept. Let wel: "The Harlem Globetrotters ®" is niet alleen top amusement, maar zouden sportief op hun sloffen Nederlands basketbalkampioen kunnen worden. Alle groten uit de NBA (Wilt Chamberlain, Magic Johnsen etc.) traden toe tot dit goodwill team, dat voor alle groten der aarde optrad en altijd garant stond voor een uitverkocht huis.

Tegelijkertijd vieren de "The Harlem Globetrotters ®" dit jaar ook in Nederland hun 75-jarige jubileum.

Waar gaat het voor u om:
Het meest gerenommeerde "topsportentertainment" spektakel ter wereld is zonder enige twijfel een optreden van "The Harlem Globetrotters ®". Sinds 1926 hebben tientallen miljoenen mensen in meer dan 120 landen genoten van het optreden van dit unieke gezelschap.

Wanneer:
Op 14, 16 en 17 april 2002 bezoeken "The Harlem Globetrotters ®" voor het eerst sinds 8 jaar Nederland. De lokaties zijn zondag 14 april 2002 het "Topsportcentrum" in Eindhoven (6.000 plaatsen), dinsdag 16 april 2002 "Sporthal Zuid" Amsterdam (4.500 plaatsen) en woensdag 17 april 2002 "Martinihal Groningen" (4.500 plaatsen). Gezien het feit dat alle optredens ooit in Nederland gehouden meer dan uitverkocht waren, sluiten we "dubbele" shows per lokatie zeker niet uit.

Uitganspunten:
De show van "The Harlem Globetrotters ®" duurt circa twee uur. MrMedia draagt zorg voor de uitvoering van de media- en publiciteitscampagne. MrMedia draagt zorg voor de nadere invulling van het totale programma. MrMedia maakt, met u als partner, nadere afspraken over de invulling van de exposuredragers, de publiciteits- en eventueel ticketverkoopcampagne.

Media- en publiciteitscampagne:
Radio en Televisie - het uitzenden van een circa één uur durende televisie compilatie van de show is gekoppeld aan het vooraf uitzenden van promo's voor de ticketverkoop. In de (honderden) vooraankondigingen c.q. promo's kan het logo/beeldmerk gekoppeld worden aan "The Harlem Globetrotters ®" commercial. De voorlopig geïnteresseerde uitzendgemachtigden zijn:

Televisie:
q Lokaal / Nationaal: R/TV Flevoland, R/TV Amsterdam, R/TV Utrecht, R/TV Westland W.O.S., R/TV 8, R/TV Noord, R/TV Noord Holland, R/TV Info thuis Noord- en Zuid-Holland (UPC), R/TV Zeeland. q Nationaal: SBS 6 en HMG

Radio:
q Regionaal / Nationaal: Radio Nationaal, Radio Flevoland, Radio 538, Yorin FM.

Print:
q Dagbladen: Eigen persberichten via onder meer ANP PersSupport en er wordt een "exclusieve" afspraak gemaakt met één van de grote landelijke dagbladen. q Weekbladen: Er worden advertenties geplaatst (eventueel met logo en beeldmerk) op de puzzelpagina's van: NCRV Gids, TROS Kompas, TV Krant,VARA Gids, Break Out, Story, Party, Weekend, Glossy en Vriendin. De hoeveelheid plaatsingen wordt nader bepaald. q Maandblad: puzzelblad Bingo.

Internet:
De portal - die MrMedia opzet - zal ondermeer handelen over achtergronden van "The Harlem Globetrotters ®", alsmede de mogelijkheid bieden middels een shop - uw eigen webshop eventueel geïntergreerd - aanverwante zaken "online" te bestellen. Door middel van een zgn. minisite kan u als adverteerder middels een eigen contentmanagement systeem, uw eigen ruimte binnen www.harlemglobetrotters.nl onbeperkt beheren en onderhouden. Tevens zijn er ruime andere advertentie- en advertorial mogelijkheden, waarbij de nieuwsbriefsectie - welke aangesloten bij alle gerelateerde sporters cq. sportverenigingen - een directe business-to-business cq. een business-to-consumer contact mogelijkheid biedt. De site is tweetalig ingericht: zowel in het Nederlands als in het Engels en compleet interactief. Voor non-profit organisaties zijn er speciale non-commerciële voorwaarden bepaald. Deze unieke campagneportal www.harlemglobetrotters.nl zal op 20 februari 2002 om 20:00 uur worden opgeleverd.

Exposuremogelijkheden:
Onder meer vanwege het feit dat het evenement onder auspiciën en in samenwerking met de Nederlandse Basketbal Bond plaatsvindt, mag er bij de televisie-uitzending(en) met reclame gewerkt worden. Dit betekent in concreto: logo's / beeldmerken op de cirkels, vloerstickers (3 x 0,80 cm.) en op de vloer. De boarding eerste rij maximaal 96, waarvan 48 meter roterend. De afmetingen zijn 3, 6, 9, 12, 15, 18 en 48 meter bij 0,80 cm.

Sponsoruitingen:
q Koppeling naam aan evenement
q Logo / beeldmerk in promo's / commercials / vooraankondingen evenement diverse media en de speciale interactieve CD-Rom: "The Harlem Globetrotters in the Netherlands 2002" q Uitingen op vloer en boarding (invullling nader te specificeren) q Logo / beeldmerk op tickets
q Nader te bepalen aantal vrijkaarten
q Logo / beeldmerk op mailingen
q Logo / beeldmerk op posters
q Logo / beeldmerk op folders
q Eventueel "bill boards televisie"
q Naam op de titelrol

Facts:
q Televisie- en videoproduktie
q Minstens 14.000 bezoekers, maar waarschijnlijk 25.000 bezoekers q Bereik diverse bladen wekelijks 4,5 miljoen
q Kijkbereik lokale, regionale en nationale televisie circa 7 miljoen (inclusief herhalingen) q Bereik diverse radiozenders circa 1,5 miljoen
q Direct contact 50.000 actieve leden basketbalbond q Maximale "free publicity"
q Eigen persberichten
q Internet promotie
q Eventueel ingekochte media

Sponsorproposities:
Los van de cirkels, vloerstickers en andere exposure middelen, kan er per sponsor maximaal 96 meter x 0,80 centimeter doek /boarding rondom de speelarena worden geplaatst. De roterende boarding heeft een lengte van 48 meter. Er worden boarding pakketten aan sponsors / leveranciers verkocht (inclusief een nader te bepalen aantal VIP kaarten en eventueel viptreatment). Hoe meer meter boarding, vanaf 6 meter, des te hoger het kortingspercentage. Basisprijs is ¤ 300,00 (excl. BTW en 15% ROTA fee) per meter. De productiekosten van de exposuremiddellen, zoals bijvoorbeeld de doeken, worden apart berekend en zijn na gebruik eigendom van de betreffende sponsor. Per meter zijn de productiekosten circa ¤ 50,00 (excl. BTW en 15% ROTA fee). De kosten van de cirkels zijn circa ¤ 550,00 (excl. BTW en 15% ROTA fee).

Noot voor de redactie: